خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

چیدمان خانه به سبک مینیمال

چیدمان منزل به سبک مینیمال

نکات لازم برای چیدمان منزل به سبک مینیمال

این سال‌ها چیدمان منزل به سبک مینیمال خیلی مورد توجه قرار گرفته. مزایای زیادی هم این سبک داره که باعث شده تا حتی استفاده از اون توصیه بشه. اما ممکنه خیلیا در مورد این روش چیدمان چیزی ندونن یا از مزایای اون اطلاع نداشته باشن.

سبک مینیمال چیست و چه ویژگی‌هایی داره؟

قبل از هر چیز باید بدونید که سبک مینیمال چیست؟ شاید در گذشته خیلی کسی از این نوع سبک اطلاعی نداشت؛ اما افرادی که دوست داشتند ذهن آرام‌تری داشته باشن، ناخودآگاه این سبک رو در محیط کار و زندگی‌شون اجرا می‌کردن. در اصل دکوراسیون مینیمال، از جدیدترین طراحی‌های داخلی مدرنه که به هم ریختگی و بی نظمی در اون هیچ معنایی نداره. در این سبک سعی شده تا حتی وسایل خونه کاملاً ساده و کم باشن. انتخاب وسایل به گونه‌ای صورت می‌گیره که از کمترین ابزار در محیط استفاده بشه و تا جای ممکن محیط خلوت باشه. اصول طراحی داخلی مینیمال دارای نکاتیه که دونستنشون به شما کمک می‌کنه تا بهتر این سبک رو در هر محیطی اجرا کنید.

مهم‌ترین ویژگی که چیدمان منزل به سبک مینیمال داره و باعث شده تا طرفدارای زیادی داشته باشه، اینه که حس آرامش و رهایی بیشتری رو برای فرد ایجاد می‌کنه. بار ذهنی زیادی رو ناخودآگاه از روی افراد حاضر در محیط برمی‌داره که در ایجاد حس خوب تأثیر زیادی داره. این موارد باعث می‌شن تا تمرکز در محیط به مقدار زیادی بالا بره و برای کسانی که نیاز به تمرکز بالایی دارن، بهترین سبک چیدمان محسوب می‌شه.

استفاده از رنگ در چیدمان منزل به سبک مینیمال

رنگ همیشه در چیدمان تأثیر بسیار زیادی داشته و داره. پس مهم‌ترین عنصر یه دکوراسیون که رنگ هست رو بررسی می‌کنیم. انتخاب رنگ برای دکوراسیون مینیمال رنگ‌های خنثی هست. از طرفی رنگ‌های کمتری استفاده می‌شه و بین یک تا دو رنگ و حداکثر سه رنگ باید انتخاب خودتون رو محدود کنید. رنگ‌های ملایمی مثل سفید، کرم، خاکستری و... حس آرامش رو به محیط می‌دن.

دکوراسیون مینیمال و مزایای آن

سادگی مهم‌ترین اصل در چیدمان مینیمال

سادگی در سبک مینیمال خیلی مهمه. وسایل نه تنها باید محدود و ضروری استفاده بشن، بلکه باید ساده و کاربردی باشن. مبلمان ساده و بدون پیچیدگی، میزهای ساده و حتی فرش‌هایی با طرح ساده و رنگ‌های محدود باید استفاده بشن. هر وسیله غیرضروری رو باید در اطرافتون حذف کنید. قطعاً تمیزی و بهداشت در این سبک چیدمان خیلی مهمن.

نورپردازی مناسب و طبیعی

با توجه به این که رنگ‌های مورد استفاده در چیدمان منزل به سبک مینیمال سرد انتخاب می‌شن، بهتر وقتی که طراحی داخلی منزل اجرا می‌شه نورپردازی خوبی صورت بگیره. بهترین نور برای این سبک، نور طبیعیه تا گرما رو به محیط وارد کنه و حالت متعادلی ایجاد بشه. پرده‌ها باید ضخامتشون کم باشه تا نور به خوبی وارد محیط بشه.

جایگاه ابزار تزیینی در سبک مینیمال

احتمالاً با توجه به سادگی چیدمان منزل به سبک مینیمال متوجه شده‌اید که ابزار اضافی و ناکارآمد تا جای ممکن باید حذف شوند. ابزار تزیینی هم یکی از این وسایل هستند. تقریباً تمامی تابلوها، دیوارکوب‌ها و سایر وسایلی که فقط جنبه تزیینی دارند در این سبک چیدمان حذف می‌شن. البته گاهی اوقات می‌توان به تعداد بسیار محدود از این وسایل استفاده کرد.

طراحی داخلی منزل با سبک مینیمال

هنگامی که قصد دارید از طراحی داخلی مینیمال استفاده کنید، باید در هنگام اجرای اولیه، بخش‌هایی مثل کمد، کابینت‌ها، جاکفشی و بخش‌هایی از این قبیل را به صورت توکار طراحی کنید. حتی نورپردازی هم معمولاً در این سبک توکاره تا سطح کاملاً ساده به نظر برسه. در این صورت نیازی نیست از کمدها و کابینت‌های بیرون زده یا اضافه در فضا استفاده کنید.

طراحی داخلی مینیمال

آیا سبک مینیمال برای منزل من مناسبه؟

با توجه به مزایایی مثل افزایش تمرکز، کاهش پیچیدگی‌های ذهنی و حتی هزینه کمتر در خرید وسایل اضافی، چیدمان منزل به سبک مینیمال برای افراد زیادی مطلوبه. مگر این که سلیقه‌تون با این سبک جور نباشه این دکوراسیون بهتون کمک می‌کنه تا از فضا بیشترین استفاده رو بکنین و در یه فضای کوچک هم بتونید احساس راحتی بیشتری داشته باشید. این سبک مدرن و زیبا بهترین انتخاب برای خونه‌های کوچیکه و در خونه‌های بزرگ هم حس راحتی بیشتری ایجاد می‌کنه.

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋