خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

این حرکات کششی کمر درد شما را تسکین می دهد

این حرکات کششی باعث تسکین کمر درد شما می‌شود

درد کمر علت‌های بسیاری دارد و در وهله اول افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. این در حالی است که بسیاری از دردهای کمر با در نظر گرفتن ورزش و یک‌سری حرکات کششی بهبود پیدا کرده و حتی در مواردی کاملاً رفع می‌شود. البته اگر چه انتخاب این نوع حرکات ورزشی نیز باید طبق نظر پزشک متخصص انجام شود اما بعضی از حرکات و ورزش‌ها به صورت عمومی هستند که می‌توانند درد کمر را تسکین دهند. حال ما در ادامه به برخی از حرکات نمایشی به همین جهت را معرفی می‌کنیم.

 

بهترین حرکات کششی برای بهبودی سریع‌تر کمر درد

درد کمر یکی از مشکلات شایع است و حرکات کششی می‌توانند به شما کمک کنند تا عضلات کمر را آرام کنید و درد را کاهش دهید. در ادامه، چند حرکت کششی برای کمر درد را برای شما توضیح می‌دهیم:

· کشش عضلات فلکسورهای هیپ

در این حرکت، روی یک سطح صاف دراز بکشید و دست‌های خود را روی آن قرار دهید. سپس یک پا را به آرامی به سمت سینه خود ببرید و آرام ‌آرام کشش را در عضلات پشت ران احساس کنید. این حرکت را تکرار کنید و سپس با پای دیگر انجام دهید.

· حرکت پل با زانوی جمع

ابتدا بر روی یک سطح دراز کشیده و پاهای‌تان را به طور متوسط عرض شانه قرار دهید و پاشنه‌های‌تان را به زمین فشار دهید. حال، با استفاده از عضلات کمر و باسن، بدن خود را به بالا ببرید تا در یک خط عمودی باشید. در این حالت، وزن بدن‌تان بر روی شانه‌ها، عضلات کمر و باسن قرار دارد. در حالی که در حالت بالا هستید، زانوهای خود را به هم نزدیک کنید و آنها را به سمت سینه بکشید. تمرکز کنید تا عضلات کمر، باسن و ران‌تان تنش بگیرند و در این حالت برای چند ثانیه بمانید.

· کشش عضلات استرچرهای هیپ

در این حرکت ورزشی ، روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را به آرامی به سمت سینه خود ببرید. دست‌های خود را پشت پاهای خود قرار داده و آرام ‌آرام کشش را در عضلات پشت ران احساس کنید. این حرکت را تکرار کنید.

این حرکات کششی باعث تسکین کمر درد شما می‌شود

· کشش عضلات پشت

در این حرکت، دراز بکشید و دست‌های خود را روی زمین قرار دهید. سپس زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را به سمت سینه خود ببرید. دست‌های خود را پشت ران‌های خود قرار داده و آرام‌آرام کشش را در عضلات پشت احساس کنید. این حرکت را تکرار کنید.

· حرکت پلانک پهلو

برای این حرکت به یک طرف بچرخید تا یکی از پهلوهای‌تان به زمین نزدیک شود. زانوهای‌تان را خم و پاهایتان را دراز کنید. حال، با استفاده از پهلویی که به زمین نزدیک است، بدن خود را بالا ببرید تا در یک خط عمودی باشید. بازوی خود را کاملاً دراز کنید و دست را بر روی زمین قرار دهید. مهم است که آرنج خود را زیر شانه قرار دهید. سپس بدن خود را در این حالت بالا نگه دارید و تمرکز کنید تا عضلات پهلو، کمر و شکم‌تان تنش بگیرند. سعی کنید تا 30 ثانیه یا 1 دقیقه در این حالت بمانید.

· کشش عضلات کمر

در این حرکت، دراز بکشید و پاهای خود را به سمت سینه خود ببرید. دست‌های خود را زیر زانوهای خود قرار داده و آرام ‌آرام کشش را در عضلات کمر احساس کنید. این حرکت را تکرار کنید.

· حرکت جفت زانو خم داخل شکم

ابتدا با پاهایتان دراز و زانوهای‌تان را خم کنید. پاهای‌تان را به زمین نزدیک کرده و پاشنه‌های‌تان را به زمین فشار دهید. حال، با استفاده از عضلات شکم، زانوهای خود را به سمت سینه بکشید و آنها را به طرف شکم‌تان بچرخانید. در همین حالت، دستان‌تان را به سمت زانوهای خم شده ببرید و آنها را در اطراف زانوها قرار دهید. در زمانی که زانوهای‌تان به سمت شکم برخورد کردند، تماماً عضلات شکم را تنش بدهید و به مدت چند ثانیه در این حالت بمانید. سپس به آرامی زانوهای‌تان را به حالت اولیه برگردانید و تمرکز کنید تا عضلات شکم و کمر تان در طول این حرکت فعال باشند.

توجه داشته باشید که قبل از انجام هرگونه حرکت کششی، بهتر است با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید، به ویژه اگر درد شدید یا مزمن دارید یا اگر تا به حال تجربه‌ای در انجام این حرکات نداشته‌اید. همچنین، اگر درد شما بهبود نمی‌یابد یا شدیدتر می‌شود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

جمع بندی

درد کمر از جمله دردهای اذیت کننده محسوب می‌شود که باید به سرعت درمان شود. در حال حاضر بهترین درمان و یا حتی پیشگیری این نوع مشکل انجام حرکات کششی است. همه افرادی که با این معضل روبرو هستند به راحتی می‌توانند با چند حرکت ساده در روز به تقویت عضلات بدن‌شان اقدام کنند. ما در سایت خبرجو24 به انواع بیشتری از حرکت یا تمرینات برای بهبود درد کمر اشاره کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم برای مشاهده آنها به سایت خبرجو24 مراجعه نمایید.

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋