خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

10 ماده غذایی مفید برای قلب

10 مواد غذایی مفید برای قلب

خوردن یک رژیم غذایی با کالری و مقدار مناسب چربی بخش مهمی از مراقبت از قلب شما است و برخی از غذا‌ها به دلیل داشتن پروفایل‌های مغذی در این زمینه بسیار مفید هستند. پزشکان رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، مرغ، ماهی و آجیل را پیشنهاد می‌کنند. در ادامه به برخی از مواد غذایی که برای قلب شما مفید می‌باشند اشاره شده است.

 سیب:

آن‌ها حاوی یک ماده شیمیایی گیاهی به نام کوئرستین هستند که به عنوان یک عامل ضد التهابی طبیعی عمل می‌کند. کوئرستین همچنین ممکن است به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.  سیب‌ها حاوی فیبر محلول هستند و ممکن است کلسترول را کاهش دهند. آن‌ها همچنین حاوی پلی فنول‌هایی هستند که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی خود شناخته می‌شوند. سایر فلاونوئید‌ها با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط هستند. آن‌ها همچنین ممکن است در کاهش انواع مضر کلسترول تاثیر داشته باشند. یک سیب را با یک مشت گردو یا بادام به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید یا سیب ورقه شده را به سالاد خود اضافه کنید.

10 مواد غذایی مفید برای قلب

 روغن زیتون:

روغن زیتون را برای پخت و پز انتخاب کنید یا با ریختن کمی روغن زیتون در یک کاسه کوچک و اضافه کردن کمی سرکه بالزامیک و کمی پونه کوهی، یک دیپ عالی درست کنید.

 آووکادو:

آووکادو سرشار از اسید‌های چرب تک غیر اشباع است به علاوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد شیمیایی گیاهی می‌باشد که به عنوان آنتی‌اکسیدان برای محافظت از قلب و سایر قسمت‌های بدن شما عمل می‌کنند.  روغن آووکادو برای پخت و پز سالم و بی‌خطر است زیرا چربی‌های موجود در روغن در برابر اکسیداسیون ناشی از گرما مقاوم هستند، فرآیندی که باعث می‌شود برخی از چربی‌ها پس از رسیدن به دمای بالا برای شما مضر باشند.

 سبزیجات برگ سبز:

سبزی‌های برگ دار مملو از ترکیباتی هستند که برای قلب و سیستم عروقی شما مفید است. آن‌ها همچنین سرشار از فیبر هستند که می‌تواند انواع مضر کلسترول را کاهش داده و بیماری قلبی را کاهش دهد.  سبزیجات برگ دار طعم عالی دارند و کالری کمی دارند. از برگ‌های اسفناج تازه به عنوان سبزی سالاد استفاده کنید یا چغندر یا کلم پیچ را به عنوان غذای جانبی سرو کنید.  

 ماهی سالمون:

ماهی سالمون نه تنها خوشمزه است بلکه طعم لطیف و کمتر ماهی نسبت به برخی دیگر از انواع ماهی دارد و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی تهیه کرد. بخارپز، سرخ شده، کبابی یا دودی.

 غلات:

برای صبحانه از بلغور جو دوسر فقط با مقدار کمی شکر قهوه‌ای و مقدار زیادی توت فرنگی و گردو استفاده کنید. غلات سرد تهیه شده با جو نیز برای شما مفید هستند فقط مطمئن شوید که مارک‌هایی را انتخاب کنید که حاوی شکر اضافی نیستند.

سویا:

سویا یک پروتئین گیاهی و جایگزین عالی برای گوشت است. این اثرات قلبی عروقی چشمگیر دارد از جمله کاهش فشار خون و کاهش کلسترول.  جایگزینی سویا چند بار در هفته می‌تواند میزان چربی‌های اشباع شده (چربی‌های ناسالم) را در رژیم غذایی شما کاهش دهد.

10 مواد غذایی مفید برای قلب

 گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی مملو از ویتامین‌ها است و محصولات غلیظ گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن هستند. افزودن لیکوپن به رژیم غذایی ممکن است به محافظت از قلب شما کمک کند به خصوص اگر رژیم فعلی شما تمام آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز را به شما نمی‌دهد.  چند برش ضخیم گوجه فرنگی را به ساندویچ‌ها و سالاد‌ها اضافه کنید.

 گردو:

اکثر آجیل‌ها حاوی چربی‌های تک غیراشباع، ویتامین E و سایر مواد طبیعی هستند که ممکن است سطح کلسترول و فشار خون را کنترل کنند. گردو‌ها منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا 3 گیاهی می‌باشند.

 لوبیا:

لوبیا سرشار از پروتئین و فیبر بوده و ثابت شده که برای سلامت قلب مفید است.  لوبیا‌ها یکی از متنوع‌ ترین غذا‌ها هستند. بسیاری از انواع لوبیا طعم‌های متفاوتی دارند، در حالی که برخی دیگر به راحتی طعم ادویه‌هایی را که به آن‌ها اضافه می‌شود جذب می‌کنند. آن‌ها می‌توانند یک افزودنی خوشمزه به سالاد، خورش، غذا‌های برنجی، سس و سوپ باشند.  

 

منبع:

www.verywellhealth.com

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋