Faeghe A

Faeghe A

سیستم های ضد لرزش (Anti Vibration)

توضیحات

 

 

یکی از مسائل بسیار مهمی که تجهیزات حساس اندازه گیری و یا صنعتی با آن مواجه هستند ، ایجاد یک محیط امن در برابر لرزش های مکانیکی است . امروزه در دنیا روش های  مختلفی برای مهار لرزه های مکانیکی انجام می شود که به سیستم های ضد لرزش یا Anti Vibration  معروف هستند .

 

وجود خطوط مترو ، راه آهن ، عبور وسائل نقلیه ، ژنراتورها و الکترو  موتورهای صنعتی تنها برخی از منابع تولید امواج لرزه ای مکانیکی هستند .

 

این لرزش ها می توانند بر روی صحت عملکرد و طول عمر تجهیزات اندازه گیری حساس و حتی تجهیزات صنعتی اثرات بسیار مخربی بگذارند .

 

هم اکنون در بسیاری از کارخانجات و مراکز پیشرفته برای جلوگیری از خسارات یا اصطحلاک تجهیزات گران قیمت در مقابل لرزش های مکانیکی از ایده ایجاد محیط امن ( ایزوله لرزشی) استفاده می شود .

 

برای رسیدن به این هدف ، متخصصین خبره ابتدا یک بررسی فنی در محیط مذکور انجام می دهند و توسط تجهیزات پیشرفته یک آنالیز از محیط تهیه نموده و سپس منابع ایجاد لرزش را شناسایی می نمایند و بر اساس آن یک نقشه برای ایمن سازی و ایزوله کردن محیط مورد نظر ارائه می دهند . بنابر شرایط و شدت لرزش و فرکانس موج لرزه ، از سیستم های پسیو یا اکتیو برای مقابله با امواج مضر استفاده می شود .

 

نکته مورد توجه این است که تهیه نقشه ایمن سازی می تواند  قبل یا بعد از استقرار تجهیزات حساس انجام شود .

 

 

 

بنا به درخواست مشتری ، اندازه محیط امن ( ایزوله شده ) می تواند به ابعاد یک ساختمان یا سالن بزرگ باشد و یا در حد و اندازه یک  دستگاه اندازه گیری کوچک طراحی شود .

 

شرکت چشم زیر سطح با همکاری شرکت معتبر MD-ECS از کشور هلند برای حفاظت از تجهیزات حساس شما اعلام آمادگی می نماید. در ذیل نام برخی از مراکز فوق پیشرفته ای که از خدمات مذکور استفاده کرده اند را مشاهده می نمایید :

 

انستیتو ماکس پلانک – دورتموند آلمان Max Planck Institute – Dortmund

انستیتو آمولف – آمستردام هلند AMOLF – Amsterdam

دانشگاه فوسکاری – ونیز ایتالیا Ca’Foscari University – Venice

 

 

البته در نظر داشته باشد که در بسیاری از موارد سیستم های ضد لرزش در کنار  ایزولاسیون الکترومغناطیسی به عنوان مکمل یکدیگر انجام می گردد و لذا پیشنهاد می کنیم مطلب مرتبط با  ایزولاسیون الکترومغناطیسی را نیز مطالعه نمایید .

 

 

 

 

 

حوزه های کاربردی

 

ایجاد فضای امن برای آزمایشگاه های حساس و کنترل کیفیت

مهار کردن لرزش ناشی از حرکت مترو و قطار

شناسایی منابع ایجاد لرزش

مهار کردن لرزش ناشی از پمپ ها و آسانسور و چیلر

مهار کردن لرزش ناشی از حرکت موتورهای صنعتی

 

 

 

دانلود ها : مشاهده ویدئو : لرزه گیر اکتیو و پسیو   مشاهده ویدئو : لرزه گیر اکتیو

Faeghe A
Faeghe A

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋