fateme zaeim

fateme zaeim

علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی یکی از مشکلات بسیار رایج و البته نگران کننده می باشد که به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد. چون علاوه بر شستشوی لباس، گرفتن نم و رطوبت آن و خشک تحویل دادن آنها یکی از مهم ترین اقداماتی می باشد که ماشین های لباسشویی باید انجام دهند و این مساله مخصوصا در روزهای بارانی و ابری و در منازل آپارتمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این مطلب به مهم ترین دلایلی که باعث میشوند تا لباس ها در ماشین لباسشویی خشک نشوند اشاره خواهیم داشت.

رفع علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی بدون تعمیر

در بسیاری از مواقع بدون نیاز به تخصص و مهارت در تعمیر لوازم خانگی می توان مشکل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی را حل کرد. بری حل این مشکل کافیست ماشین لباسشویی را ریست کنید. ریست کردن ماشین لباسشویی با توجه به برند آن ممکن است کمی متفاوت باشد. اما یکی از روش های رایج که در اغلب برندها می توان استفاده نمود به صورت زیر است:

برنامه شستشوی لباسشویی را متوقف و کابل آن را از پریز بکشید.

مجدد کابل را به پریز متصل و درب لباسشویی را 6 مرتبه در فاصله 12 ثانیه باز و بسته کنید.

سپس بررسی کنید که آیا مشکل با ریست برطرف میشود یا خیر؟ در شرایطی که این مشکل همچنان وجود داشت، علت اصلی را باید در خرابی قطعات داخلی دستگاه جستجو کنید.

چرا ماشین لباسشویی خشک نمی کند؟

از مهک ترین دلایل خشک نکردن ماشین لباسشویی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

قطع شدن برق خشک کن

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث میشود لباس ها در ماشین لباسشویی خشک نشوند، قطع شدن برق می باشد. ممکن است سیم کشی داخلی دستگاه خراب شده و برق خشک کن قطع باشد. البته توجه داشته باشید که بررسی این شرایط نیاز به رعایت اصول ایمنی داشته و بدون مهارت نباید به سیم کشی داخل دستگاه دست زد. بهترین کار تماس با تعمیرگاه کنوود جنوب تهران یا سایر شعب نزدیک به محل متعلق به برند مورد نظرتان می باشد.

خرابی ترانس برد الکتریکی

از دیگر دلایلی که می تواند مانع از خشک شدن لباس ها در لباسشویی شود، خرابی ترانس برد الکتریکی می باشد. بررسی این قطعه نیاز به تخصص دارد و پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خرابی های بیشتر با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی به دلیل تنظیمات نادرست

در برخی از مواقع تنها به دلیل عدم توجه به تنظیمات دستگاه است که لباس ها در ماشین لباسشویی خشک نمیشوند. تنظیمات خشک کن و دما و حرارت آن باید بر اساس جنس لباس تنظیم شود و بهتر است این موضوع را بررسی کنید.

پر شدن ماشین لباسشویی با بیش از ظرفیت استاندارد

از دیگر مواردی که می توان به عنوان علت خشک نکردن ماشین لباسشویی در نظر گرفت، پر شدن مخزن آن بیش از اندازه ظرفیت استاندارد است. مقدار زیاد لباس در مخزن باعث میشود هوا به خوبی در آن جریان نداشته باشد و به همین دلیل در نهایت لباس ها مقدار زیادی نم و رطوبت دارند.

خرابی موتور لباسشویی

با خراب شدن موتور ماشین لباسشویی بسیاری از قطعات آن با اختلال مواجه شده و نمی توانند به درستی عمل کنند. از جمله این بخش ها می توان به خشک کن اشاره کرد. بررسی وضعیت موتور باید توسط افراد متخصص انجام شود چون موتور قطعه بسیار مهم و حساسی بوده و تعمیر اشتباه آن باعث خرابی بیشتر و سوختن آن خواهد شد.

از دیگر دلایلی که می توانند باعث رخ دادن این مشکل شوند، آبگیری نکردن صحیح دستگاه، خرابی پمپ تخلیه و همچنین مسدود شدن شلنگ تخلیه می باشد.

 

fateme zaeim
fateme zaeim

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋