fateme zaeim

fateme zaeim

لاندری روم چیست و معرفی اصول طراحی

با مدرنیته شدن منازل وآپارتمانها قسمت هایی مثل لاندری روم و کلوزت روم به ساختمان ها اضافه شده است. لاندری روم اتاقی است که دارای تجهیزات و وسایلی در زمینه شستشوی لباس می باشد. این اتاق با توجه به ابعادی که دارد، می تواند وسایل کاربردی و متنوعی را در خود جای بدهد و برای استفاده بهینه باید از یک سری قوانین و اصول پیروی کند.

نور پردازی در لاندری روم

در لاندری روم نور جایگاه ویژ ه ای دارد و باید به صورت اصولی به آن پرداخت. نور پردازی باید به گونه ای باشد که ایجاد سایه های نامتعارف نکرده و در دید ایجاد کیفیت داشته باشد تا لکه های احتمالی  روی لباس ها به خوبی دیده شود.

تهویه مناسب برای لاندری روم

این قسمت از منزل به علت استفاده از انواع شوینده ها و همچنین وجود رطوبت به سرعت می تواند منبع بوهای نامطبوع شود، برای جلوگیری از بروز این اتفاق ناخوشایند می توانید بعد از شستشو و نظافت کف لاندری روم پنجره ها را باز بگذارید، تا محیط به سرعت خشک شده و هوای محیط کاملا به بیرون منتقل شده و هوای تازه جای آن را بگیرد. اگر لاندری روم پنجره ندارد باید از دستگاه های تهویه هوا استفاده کنید. اندازه و قدرت این دستگاه باید متناسب با ابعاد محیط باشد.

آویز برای لاندری روم

در اتاق شستشو برای نگهداری لباس هایی که به تازگی اتو کشی شده اند احتیاج به آویزهای سقفی یا ایستاده دارید، تا قبل از اینکه لباسها به بیرون منتقل شوند در دسترس بوده و از چروک شدن دوباره ی آنها جلوگیری شود.

اتو و میز اتو برای لاندری روم

اگر ابعاد لاندری روم بزرگ می باشد، می توانید اتو را نیز به این قسمت انتقال بدهید. میزهای کشویی می توانند برای لاندری روم مناسب باشند . اگر اتاق شستشو دارای کابینت می باشد می توانید از روی کابینت و میز پیشخوان به عنوان میز اتو استفاده کنید.

خشک کن های مناسب برای لاندری روم

از وسایلی که به عنوان خشک کن برای لاندری روم می توان اشاره کرد بخاری ها و خشک کن های فن دار و دیواری می باشند، که هر کدام به نحوی می توانند در این فضا مفید واقع شوند.

مکان های مناسب برای لاندری روم

اگر در طراحی اولیه لاندری روم در منزل وجود ندارد و تصمیم به بازسازی دارید، می توانید از فضاهایی دور از اتاق خواب، نزدیک حمام و نزدیک تراس استفاده کنید. از دیگر قسمت هایی که می توان برای ساخت لاندری روم در نظر گرفت روی تراس، داخل انباری و روی پشت بام می باشد. تراس و پشت بام برای آپارتمان های کوچک از بهترین گزینه ها می باشند، زیرا امکان دسترسی به محیطی برای خشک کردن لباس ها بسیار آسان تر می باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد در زمان ساخت لاندری روم و تجهیزات مربوط به آن موارد بسیار دیگری وجود دارد که برای مطالعه آن می توانید به سایت تخصصی دکوراسیون دکونیوز مراجعه کنید.

 

fateme zaeim
fateme zaeim

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋