EvTech

EvTech

گروه صنعتی ایویتک بزرگترین تولید کننده و تنها شرکت دانش بنیان سازنده دوچرخه برقی و موتور سیکلت کشور است.

تمام اطلاعاتی که پیش از خرید دوچرخه برقی نیاز است تا بدانید

 

پیش از آن که بخواهید برای خرید دوچرخه برقی اقدام کنید، لازم است تا اطلاعات مشخص و کاملی را در خصوص آن داشته باشید. این اطلاعات کامل و مشخص می توانند به شما کمک کنند تا انتخابی بهتر و آگاهانه تر داشته باشید و همچنین خرید خوبی را انجام دهید تا در روزهای بعدی که از دوچرخه خود استفاده می کنید هم همچنان رضایت خاطر خودتان را حفظ کنید. در مورد دوچرخه های برقی دانستن این نکته بسیار ضروری است که این دوچرخه ها در حقیقت می توانند جرقه انقلابی در آینده باشند و دنیای آینده از همین جا شروع به شکل گیری کند. طبق پیش بینی هایی که انجام شده است این موضوع در بسیاری از مجلات به چاپ رسیده است که بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، چیزی حدود ۱۳۰ میلیون دوچرخه برقی در سرتاسر جهان به فروش خواهد رسید.

مدیر استراتژی انجمن ملی حمل و نقل شهری آمریکا باور دارد که طی چندین سال گذشته، میزان محبوبیت این دوچرخه های برقی در اروپا بسیار زیاد شده است و هم اکنون این میزان محبوبیت به آمریکا نیز رسیده است. این موضوع بیشتر به دلیل افزایش توزیع و کاهش قیمت این دوچرخه ها است که رخ داده است.

دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه برقی چیست

ابتدا باید بدانیم که یک دوچرخه برقی چیست؟ در حقیقت دوچرخه برقی به دوچرخه ای گفته می شود که در ابتدایی ترین حالت خودش است و مجهز به یک موتور شده است. اگر بخواهیم از حس دوچرخه سواری با این دوچرخه بگوییم باید گفت که می تواند برای شما دوچرخه سواری معمولی با یک حس و قدرت بالا را به ارمغان بیاورد. موتور الکتریکی که در این دوچرخه ها وجود دارد می تواند در هنگام بالا رفتن از تپه ها و به طور کلی هر سربالایی دیگری و همچنین در هنگام طی کردن مسافت های طولانی، یک مزیت و نقطه مثبت بزرگ برای شما به حساب بیاید.

دوچرخه های برقی امروز و دیروز اختراع نشده اند و چندین سال است که وجود دارند. اما آن چیزی که به تازگی و در دهه گذشته رخ داده است این است که به دلیل پیشرفت فناوری و همچنین استقبال مشتریان از موضوعات و مواردی همچون سیستم حمل و نقل شهری راحت و ارزان، این دوچرخه ها نیز پیشرفت کرده و محبوب شده اند.

بر اساس تحقیقاتی که گروه NPD انجام داد، بین سال های 2014 تا 2018، میزان فروش دوچرخه های برقی به 8 برابر حالت قبلی اش رسید. این 8 برابر شدن میزان فروش هنوز هم بخش کوچکی از بازار دوچرخه های آمریکا را تشکیل می دهد که در کل ارزشی معادل 5.9 میلیارد دلار دارد.

مزیت های دوچرخه های برقی

اما این دوچرخه ها چه مزیت هایی دارند؟ آیا مزیت های آن ها به قدری زیاد است که بتوانیم با خیالی آسوده و راحت آن ها را جایگزین دیگر سیستم های حمل و نقل درون شهری کنیم؟ در این قسمت به این مزیت ها اشاره می کنیم و شما را هرچه بیشتر و بهتر با آن ها آشنا می سازیم.

  • راحتی

راحتی در دوچرخه سواری

اولین موضوع مربوط به راحتی است که شما در هنگام استفاده از این دوچرخه ها خواهید داشت. به طور کلی به دلیل وجود موتور برقی در این دوچرخه ها، سواری با این موارد بسیار ساده تر است و می تواند برای شما نیز لذت بخش تر باشد. در حقیقت دیگر برای پدال زدن عرق از سر و صورتتان جاری نمی شود و اگر بخواهید بسته های تقریبا سنگینی را با دوچرخه حل کنید، لازم نیست برای رکاب زدن فشار زیادی به خودتان بیاورید.

  • امکان استفاده برای تمام افراد

امکان استفاده برای تمام افراد

مورد بعدی در خصوص امکان استفاده از این دوچرخه ها برای تمام افراد است. بسیاری از افراد همچون افراد مسن و یا کسانی که دارای معلولیت های جسمی خاصی هستند، نمی توانند از دوچرخه های معمولی استفاده کنند و همین موضوع یک محدودیت بزرگ برای آن ها به شمار می رود. این در حالی است که دوچرخه های برقی می توانند حتی برای این افراد نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

  • سفرهای طولانی تر

سفرهای طولانی با دوچرخه برقی

زمانی که از دوچرخه های برقی که دارای موتور و باتری هستند استفاده می کنید، می توانید این موضوع را متوجه شوید که امکان رکاب زدن بیشتر و طی کردن مسافت های طولانی تری را دارید. همین موضوع به شما کمک می کند تا حس بهتری داشته باشید.

  • گزینه ای مناسب برای زمان ترافیک

دوچرخه سواری در ترافیک

ماندن در ترافیک در اوج ساعت های شلوغی خیابان ها همچون اول صبح و هنگام غروب، یکی از معضلاتی است که افراد مختلف با آن روبرو می شوند. این معضلات در حقیقت به نحوی هستند که هم کارمندان به سر کار خودشان دیر می رسند و هم آن که انرژی زیادی از آن ها در طی همین ترافیک ها گرفته می شود.

استفاده کردن از دوچرخه های برقی برای رفت و آمد به محل کار، دانشگاه و…می تواند شما را از شر ماندن در ترافیک های طولانی و خسته کننده به خوبی رهایی بخشد.

  • استفاده بیشتر از طبیعت

دوچرخه سواری در طبیعت

مورد بعدی که در بین مزیت های استفاده از دوچرخه برقی و به طور کلی دوچرخه ها قرار می گیرد، امکان استفاده بیشتر از هوای تازه محیط و همچنین جذابیت های طبیعت است. این موضوع را در هنگام مسافرت و حمل و نقل با ماشین ها کمتر می توانید احساس کنید اما با این وجود لازم است بدانید که دوچرخه ها می توانند حس خوبی را به شما انتقال دهند و به شما کمک کنند تا حس بهتری را از دوچرخه سواری داشته باشید.

  • برنامه ریزی قطعی

شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت دارد. فرض کنید قرار است برای یک جلسه کاری مهم و یا یک کلاس از دانشگاه به محله و قسمتی از شهر بروید. ممکن است مدت زمانی که برای رسیدن به آن مکان در نظر گرفته اید یک الی دو ساعت باشد، اما به دلیل قرار گرفتن در یک ترافیک ناگهانی، این زمان به دو برابر می رسد. اما زمانی که از دوچرخه های برقی و یا حتی دوچرخه های معمولی استفاده کنید می توانید مطمئن باشید که زمان برنامه ریزی شده برای شما می تواند بسیار دقیق و قطعی اجرا شود و نیازی نیست تا با تاخیر به محل مورد نظر خودتان برسید.

  • قابل استفاده در شرایط مختلف

دوچرخه های برقی می توانند لاستیک های ضد یخ و برف نیز داشته باشند که اگر لباس مناسب بپوشید، می توانید از آن ها در طول دوره زمستان نیز استفاده کنید. این موضوع به شما نشان می دهد که چگونه می توان از این دوچرخه ها در هر شرایطی استفاده کرد و نیازی به خودرو و…نداشت.

  • شتاب و سرعت بیشتر

یکی از مهم ترین مزیت ها و نکات مثبتی که در دوچرخه های برقی می توانیم پیدا کنیم این است که این دوچرخه ها شتاب و سرعت بیشتری دارند. همین شتاب و سرعت بیشتر سبب می شود تا بتوانیم به شکل ساده تر و راحت تری مسافت های مورد نظر خودتان را طی کنید و با خیالی آسوده و راحت به محل مورد نظر خودتان برسید.

آیا دوچرخه های برقی خطرناک هستند؟

سوالی که شاید در ابتدا کمی خنده دار به نظر برسد، در مورد این است که آیا دوچرخه های برقی خطرناک هستند؟ این موضوع را اگر کمی بیشتر موشکافی کنیم متوجه می شویم که تا حدودی درست است. در حقیقت دوچرخه های برقی سریعتر از دوچرخه های معمولی حرکت می کنند و همین موضوع سبب نگرانی برخی از افراد می شود.

از طرف دیگر علاوه بر آن که این دوچرخه ها دارای موتور بوده و سریعتر حرکت می کنند، وزن بیشتری نیز دارند و همین موضوع می تواند نگران کننده باشد. با این وجود بسیاری از افراد که از دوچرخه های برقی استفاده می کنند، این موضوع را گزارش کرده اند که این دوچرخه ها احساس امنیت بیشتری را به آن ها بخشیده اند و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

جمع بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص دوچرخه های برقی بیان شدند بسیار ساده هستند اما بهتر است با دقت به آن ها توجه کنید و در هنگام خرید دوچرخه های برقی به خوبی به آن ها فکر کنید. دوچرخه های برقی می توانند انقلابی در صنعت حمل و نقل درون شهری و حتی برون شهری باشند، با این وجود لازم است بدانید که حتما نیاز به تحقیق و بررسی زیادی برای خرید این دوچرخه ها دارید.

EvTech
EvTech گروه صنعتی ایویتک بزرگترین تولید کننده و تنها شرکت دانش بنیان سازنده دوچرخه برقی و موتور سیکلت کشور است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋