espringco

espringco

وسایل غیر ضروری سیسمونی نوزاد

چه وسایلی را در سیسمونی نوزاد نخریم؟

بسیاری از زنان باردار، به جای اینکه به سادگی با نگاه کردن به لیست سیسمونی دیگران، وسایل سیسمونی خود را تهیه کنند، بهتر است با کمی تامل در وضعیت مالی خود و نیز مروری بر نیازهای خانواده، تصمیم‌ گیری کنند. بسیاری از اشیائی که برای نوزاد خریداری می‌شوند، به طور واقعی نیازمندی های اساسی و ضروری نیستند. به همین دلیل، می‌توانید با داشتن دید جامع‌ تری نسبت به این نیازها، به راحتی برخی از وسایل غیر ضروری را از لیست خرید خود حذف کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا پول اضافی را از جیب خود نگه دارید و آن را برای نیازهای واقعی و مهم‌ تری همچون بهداشت، تغذیه و مراقبت از نوزاد خود صرف کنید.

 

 

لیست لوازم غیرضروری سیسمونی نوزاد

اگر تمایل دارید با لیستی از لوازم غیرضروری در سیسمونی نوزاد آشنا شوید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

1. تاب برقی: استفاده از تاب برقی برای آرام کردن نوزاد ضروری نیست. به جای آن، می‌توان از اسباب‌بازی‌های ساده استفاده کرده و نوزاد را سرگرم کرد.

2. بالش شیردهی: بالش بزرگ شیردهی، علاوه بر اینکه نه به شیردهی کمک می‌کند، برای مادران تازه متولد هم امری آسان نیست. بسیاری از مادران در ماه‌های ابتدایی ترجیح می‌دهند خودشان نوزاد را بغل کرده و به او شیر بدهند.

3. قابلمه‌های تفلون یا لعابی: استفاده از قابلمه‌های تفلون یا لعابی برای کودکان مضر است. بهتر است از ظروف شیشه‌ای یا پیرکس استفاده کنید.

4. شیردوش: شیردوش بیشتر برای مادران شاغل و پرمشغله مناسب است، اما مادران خانه‌دار نیازی به این وسیله در سیسمونی نوزاد ندارند.

5. آویز تخت نوزاد: این وسیله ممکن است در ابتدا برای برخی از نوزادان جذاب به نظر برسد، اما به طولانی مدت توجه آن‌ها را جلب نمی‌کند.

6. چراغ خواب نوزاد: نوزادان کوچک ‌تر از ۲ سال مفهوم ترس را درک نمی‌کنند، بنابراین خرید چراغ خواب برای آن‌ها لازم نیست و همچنین ممکن است برای بینایی کودک مضر باشد.

7. دماسنج اتاق: معمولا همه یادشان می رود این دستگاه را چک کنند چون دمای اتاق معمولا مناسب است.

با این حقایق در نظر، می‌توانید هزینه‌های اضافی را کاهش داده و لیست سیسمونی نوزاد خود را به آیتم‌های ضروری و مهم محدود کنید.

 

لیست لوازم ضروری برای سیسمونی نوزاد

سرویس کالسکه نوزاد

سرویس کالسکه که می تواند شامل کالسکه، کریر و ساک لوازم  نوزاد باشد، یکی از مهم ترین اقلامی است که باید در خرید سیسمونی به دنبال آن باشید. چراکه کالسکه اصلی ترین وسیله برای جابجایی نوزاد است و قطعا نمی توانید در همه لحظه هایی که بیرون از خانه هستید، نوزاد را در آغوش خود داشته باشید. پس در خرید سرویس کالسکه دقت زیادی به خرج دهید و از بهترین مارک های تولید کننده این کالا را تهیه کنید. 

 سرویس خواب نوزاد:
   شامل تخت کنار تخت مادر است که با ارتفاع آن هماهنگ است. این تخت به مادر امکان می‌دهد که به راحتی نوزاد خود را شیر بدهد و در صورت بیماری، نزدیکی به نوزاد را حفظ کند. این تخت بهتر از تخت نوزاد برای سیسمونی است. همچنین، کمد، تشک، بالش، ملافه و روانداز، ملافه پلاستیکی زیر تشک، ساک حمل کودک یا آغوشی، کالسکه، ساک وسایل، جغجغه و وسایل ساده برای بازی کودک نیز جزء این دسته قرار می‌گیرند.

 لباس نوزاد:
   شامل پیشبند، زیرپوش زیر دکمه‌دار، بلوز آستین بلند و آستین کوتاه با دکمه و بدون دکمه، سرهمی زیر دکمه‌دار، رکابی زیر دکمه‌دار و بدون دکمه، لباس بیرون، شلوار، شورت عینکی، شورت پا‌دار، جوراب و پاپوش نوزاد، ژاکت، کاپشن و کلاه نخی است.

 وسایل حمام و بهداشتی:
   این بخش شامل پوشک بچه، کهنه بچه، تشک تعویض نوزاد، حوله بزرگ یا حوله کلاهدار، لیف حوله‌ای یا اسفنج نرم و ضد حساسیت، شامپو و صابون بچه، یک لگن کوچک، دستمال مرطوب نوزاد (بدون عطر)، ناخنگیر کودک، دندان‌گیر، فین‌گیر، مسواک انگشتی (بعد از 6 ماهگی)، پماد سوختگی، الکل سفید و پنبه را شامل می‌شود.

 ظروف غذاخوری نوزاد:
   کاسه، بشقاب و قاشق نوزاد، به همراه یک قابلمه کوچک برای غذای نوزاد، کافی است. مواظب باشید قابلمه از جنس تفلون نباشد و از ظروف شیشه‌ای یا پیرکس استفاده کنید.

با این لیست لوازم ضروری، می‌توانید سیسمونی نوزاد خود را کامل کرده و به نیازهای اساسی نوزادتان پاسخ دهید.

espringco
espringco

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋