Esmaeil Ahmadi

Esmaeil Ahmadi

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

بررسی آزاد بودن یک دامنه

چگونه آزاد بودن یک دامنه را بررسی کنیم؟


سوالات متداول جستجوی و بررسی آزاد بودن دامنه

 

 


پاسخ سوالات متداول در مورد ابزار بررسی آزاد بودن دامنه ما را بیابید.


نام دامنه چیست؟


نام دامنه، یا به سادگی دامنه، شبیه به آدرس خانه در زندگی واقعی است. این گونه است که مردم سایت شما را به صورت آنلاین پیدا می کنند – آنها دامنه را در یک مرورگر وب یا موتور جستجو وارد می کنند.

Hostinger.com یک دامنه است، درست مانند Google.com و Facebook.com. در حالت ایده‌آل، یک دامنه باید با همان نام تجاری ثبت شود.

چرا باید یک نام دامنه بخرم؟


داشتن نام دامنه برای کمک به بازدیدکنندگان احتمالی سایت شما مهم است. بدون نام‌های اختصاصی وب‌سایت، ما فقط با وارد کردن آدرس IP آنها می‌توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم که به خاطر سپردن آن دشوارتر است.

در حین انجام جستجوی دامنه برای جستجوی یک نام خوب، می توانید کلمات کلیدی یا نام های تجاری را وارد کنید.

چگونه یک نام دامنه خوب انتخاب کنیم؟


خرید نام دامنه به محض در دسترس بودن آن آسان و سریع است. اما بهترین روش ها برای جستجو و ایمن سازی یک نام دامنه خوب وجود دارد:

طول. آن را کوتاه نگه دارید. دو تا سه کلمه ایده آل است.

ساده. از کلمات طولانی یا سخت املایی استفاده نکنید.

کلید واژه ها. یک کلمه کلیدی از جایگاه خود بگنجانید. به عنوان مثال، اگر دانه های قهوه را در سیاتل می فروشید، Seattlecoffeebeans.com را امتحان کنید.

از اعداد اجتناب کنید به خاطر سپردن اعداد سخت است و همه چیز را پیچیده تر می کند.

نام برند. برای شناسایی حداکثری، یک نام دامنه با نام تجاری خود دریافت کنید.

پس از ثبت دامنه، آیا می توانم بعداً آن را تغییر دهم؟


خیر، پس از ثبت دامنه، نمی توانید آن را تغییر دهید. با این حال، می توانید نام دامنه دیگری خریداری کنید و وب سایت خود را به آنجا منتقل کنید.

مدت زمان ثبت نام دامنه چقدر است؟


حداقل دوره ثبت نام دامنه یک سال است. با هاستینگر می‌توانید دامنه‌های .com، .net، .org و سایر دامنه‌ها را تا سه سال ثبت کنید.

اگر می خواهید مالک فعلی دامنه خود باقی بمانید و مطمئن شوید که همیشه در شما و وب سایت شما ثبت شده است، توصیه می کنیم تمدید خودکار را تنظیم کنید.

آیا هنگام انجام جستجوی نام دامنه باید "www" را اضافه کنم؟
خیر. "www" در جلوی URL بخشی از دامنه شما نیست.

اگر "www" را جلوی نام دامنه مورد نظر خود اضافه کنید، آدرس نهایی وب سایت چیزی شبیه به این خواهد بود: www.www.www.example.com. به همین دلیل، هنگام انجام جستجوی نام دامنه، نباید "www" را اضافه کنید.

چگونه در دسترس بودن دامنه را بررسی کنیم؟


نام مورد نظر خود را در ابزار بررسی نام دامنه تایپ کرده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

نتایج جستجوی دامنه را بررسی کنید. اگر گرفته نشد، می توانید آن را به سبد خرید اضافه کنید و مراحل ثبت دامنه را تکمیل کنید. اگر اینطور باشد، گزینه های عالی دیگری را ارائه خواهیم کرد.

الزامات خرید نام دامنه در هاستینگر چیست؟


هیچ شرایط خاصی برای ثبت نام دامنه وجود ندارد. ما فقط به اطلاعات تماس اولیه و یک روش پرداخت معتبر نیاز داریم.

همچنین می‌توانید دامنه‌ها را با ما خریداری کنید و آن‌ها را به ارائه‌دهنده هاست دیگری معرفی کنید.

من قبلاً یک نام دامنه خریداری کرده ام. آیا می توانم آن را به هاستینجر منتقل کنم؟
البته. هنگامی که دامنه ای را ثبت می کنید، متعلق به شماست – نه شرکتی که آن را با آن ثبت کرده اید.

استفاده از سرویس انتقال دامنه ما برای جابجایی به هاستینگر آسان است. ما شما را در هر مرحله از فرآیند راهنمایی خواهیم کرد.

TLD، ccTLD و gTLD چیست؟


TLD مخفف دامنه سطح بالا است. این جزء نهایی یک نام دامنه است، مانند .com.

ccTLD مخفف دامنه سطح بالای کد کشور است. این زیرمجموعه ای از TLD است که برای شناسایی یک کشور خاص استفاده می شود - برای مثال، .co.uk، .de، .mx، و .fr همگی ccTLD هستند.

gTLD مخفف دامنه عمومی سطح بالا است. gTLD ها رایج ترین نوع نام دامنه هستند، تا حدی به این دلیل که این دسته شامل دامنه های .com می شود که تعداد ثبت نام های آنها بیشتر از مجموع همه ccTLD ها است.

از لحاظ تاریخی، gTLDهای اصلی .com، .org، .net، .edu، .gov و .mil بودند، اما تعداد پسوندهای دامنه موجود با افزودن TLDهایی مانند .online، .xyz و .name افزایش یافته است. . هنگامی که دامنه ای را جستجو می کنید، ابزار بررسی دامنه ما نتایج در دسترس بودن برنامه افزودنی ترجیحی شما و همچنین سایر TLD های محبوب را برای شما نشان می دهد.

ثبت نام دامنه چقدر طول می کشد؟


هاستینگر ثبت و فعال سازی فوری دامنه را ارائه می دهد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که دامنه جدید شما بلافاصله آماده استفاده خواهد بود.

ما این فرآیند را تا حد امکان سریع انجام داده‌ایم - فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا در دسترس بودن نام دامنه بررسی شود و نام دامنه با موفقیت ثبت شود.

چگونه می توانم یک دامنه رایگان دریافت کنم؟


هاستینگر بهترین راه برای دریافت دامنه رایگان را ارائه می دهد. شما فقط باید برای یک برنامه میزبانی وب Premium یا Business به مدت 12 ماه یا بیشتر ثبت نام کنید و یک سال ثبت دامنه رایگان دریافت خواهید کرد.

بیاموزید که چگونه دامنه رایگان خود را ادعا کنید.

اگر دامنه در نتایج جستجوگر دامنه در دسترس نباشد، چه؟


اگر نام وب سایت قبلاً ثبت شده است، می توانید پسوند دیگری را امتحان کنید. اغلب، محبوب‌ترین برنامه‌های افزودنی قبلاً استفاده شده‌اند، اما برنامه‌های افزودنی خاص کشور مانند .co.uk یا موارد کمتر رایج مانند xyz. یا .online ممکن است همچنان در دسترس باشند. ابزار جستجوی دامنه وب سایت ما نیز خواهد بود

گزینه های عالی موجود دیگر را پیشنهاد دهید.

حفاظت از حریم خصوصی چیست؟


محافظت از حریم خصوصی گاهی اوقات محافظت WHOIS نامیده می شود زیرا اطلاعات خاصی را در مورد مالک نام دامنه پنهان می کند که در غیر این صورت از طریق جستجوی WHOIS قابل کشف است.

حفاظت از حریم خصوصی به ثبت کننده دامنه اجازه می دهد نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و نام تجاری شما را با مجموعه ای از اطلاعات عمومی و غیرقابل شناسایی جایگزین کند.

تفاوت بین com، .net، .org و .info چیست؟


هر gTLD معنای کمی متفاوتی دارد، بنابراین معمولاً بهتر است یکی را انتخاب کنید که بیشتر مرتبط با وب سایت شما باشد.

نام‌های دامنه‌ای که به .com ختم می‌شوند معمولاً برای اهداف تجاری استفاده می‌شوند، اگرچه آنها به گزینه پیش‌فرض تبدیل می‌شوند زیرا به میزان معینی از اعتماد دلالت دارند. دامنه های .net در ابتدا توسط شرکت های شبکه مانند ارائه دهندگان خدمات اینترنتی استفاده می شد، اما اکنون چند منظوره هستند.

دامنه‌هایی که به .org ختم می‌شوند همچنان به‌طور عمده همانطور که در نظر گرفته شده بود استفاده می‌شوند - به عنوان gTLD برای خیریه‌ها، جوامع و سازمان‌های محلی. در همین حال، .info وب سایت های مبتنی بر اطلاعات مانند ویکی ها و سایت های آموزشی را هدف قرار می دهد.

با همه این gTLD ها، مقدار مشخصی اتاق تکان دادن وجود دارد. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید از یک نوع نام دامنه یا دیگری استفاده کنید. اطلاعات فوق را به عنوان دستورالعمل در نظر بگیرید.

تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب چیست؟


نام دامنه خود را به عنوان آدرس خود و میزبانی وب را به عنوان ساختار فیزیکی در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، به هر دو نیاز دارید: دامنه‌ای که افراد بتوانند از آن برای یافتن شما استفاده کنند و میزبانی برای ذخیره وب‌سایت واقعی.

در حالی که از نظر فنی امکان وجود یکی بدون دیگری وجود دارد، آنها بهترین کار را با هم دارند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های هاستینگ نام دامنه و بسیاری از ثبت کنندگان دامنه خدمات میزبانی ارائه می دهند.

Esmaeil Ahmadi
Esmaeil Ahmadi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋