erfan.ashtari8

erfan.ashtari8

آموزش نصب و تنظیم درب کمد دیواری ریلی

درب کمد دیواری ریلی یا لولایی؟


اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که کدام نوع درب برای شما مناسب است، درب کمد دیواری ریلی یا لولایی؟ برای پاسخ مناسب به این سوال، ابتدا باید نوع استفاده از کمد را در نظر گرفت، سپس با توجه به مزایا و معایب هر کدام، نوع مناسب را انتخاب کرد.

در کمد را باز و بسته کنید. استفاده از درب کمد ریلی به دلیل مشکلات و فضای مورد نیاز برای باز شدن درب های لولایی رایج شد و به تدریج جایگزین درب های لولایی شدند.

 

راهنمای نصب درب کمد دیواری


امروزه بسیاری از خانه های مدرن از کمدهای ریلی استفاده می کنند کمدهای ریلی در انواع دو در، سه در و چهار در هستند و در کمترین زمان ممکن نصب می شوند. یک درب کمد ریلی دارای دو قطعه پروفیل بالا و پایین و مکانیزم می باشد که برای نصب پروفیل باید فضا را اندازه گیری کرد و پروفیل را به اندازه لازم برش داد. نصب درهای کمد ریلی بسیار آسان است و با کمی راهنمایی می توان آن را به راحتی در کمتر از یک ساعت انجام داد.

آماده سازی فضا


در صورت نصب درب ریلی جدید، درب و ریل کشو قدیمی را کاملاً جدا کنید. در را بلند کنید تا غلتک از ریل کشو خارج شود. سپس در را به سمت خود تا کنید و آن را از ریل بالایی جدا کنید.

ریل قدیمی را باز کرده و ریل را بردارید. از کاتر روی لبه ریل برای جدا کردن ریل چوبی رنگ شده استفاده کنید تا رنگ کابینت همراه با ریل پاک نشود.

 

سپس ناحیه مورد نظر را به طور کامل تمیز کنید. برای اندازه گیری دقیق، ناحیه ای که ریل نصب می شود باید کاملاً روشن باشد.

نصب کفپوش: اگر کف کمد دارای موکت یا موکت است، قبل از نصب ریل باید آستر کف را نصب کنید. آستر کف درست زیر ریل پایینی نصب می شود و از گره خوردن فرش یا موکت در ریل جلوگیری می کند. قبل از شروع اندازه‌گیری ریل‌ها، آستر را نصب کنید تا مطمئن شوید اندازه‌گیری‌ها کاملاً دقیق هستند.

 

نحوه اندازه گیری درب کمد دیواری ریلی


از آنجایی که درب کمد دیواری ریلی هم اندازه نیست، قبل از خرید درب، ابعاد کمد را اندازه بگیرید. از لبه دیوار چپ تا لبه سمت راست و از کف تا بالای اتاق اندازه گیری کنید. از آنجایی که دو طرف و قسمت میانی اتاق دارای ارتفاع متفاوتی هستند، بهتر است بین سه قسمت، سمت چپ اندازه گیری شود. ، سمت راست و قاب. دوبار اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید. اگر کابینت دارای نوارهای تزئینی در لبه ها باشد، اندازه گیری ها باید از پشت نوارها انجام شود. اگر ریل قدیمی هنوز قابل استفاده است، مطمئن شوید که با درب جدید مطابقت دارد.

از آنجایی که ارتفاع در دو طرف اتاق و وسط متفاوت است، بهتر است سه قسمت قاب، چپ، راست و وسط اندازه گیری شود. دوبار اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید. اگر کابینت دارای نوارهای تزئینی در لبه ها باشد، اندازه گیری ها باید از پشت نوارها انجام شود. اگر ریل قدیمی هنوز قابل استفاده است، مطمئن شوید که با درب جدید مطابقت دارد.

درب ها را با توجه به اندازه بخرید. اکثر درب های ریلی با ریل و متعلقات آن به فروش می رسند. پروفیل های بالایی و پایینی از آلومینیوم ساخته شده و به شکل دلخواه قابل برش می باشد. غلتک ها همچنین دارای پیچ های قابل تنظیم هستند و ارتفاع را می توان با کمک پیچ تنظیم کرد.

عرض ترکیبی درها باید برابر با عرض فضا به اضافه 2.5 سانتی متر باشد. این باعث می شود درها 3 سانتی متر همپوشانی داشته باشند و هیچ فاصله ای بین درها وجود نخواهد داشت.

اگر تصمیم به خرید پروفیل جداگانه دارید، فراموش نکنید که بیشتر پروفیل ها 2.5 تا 9.6 سانتی متر ضخامت دارند. ممکن است برای درهای ضخیم به پروفیل های شکل خاصی نیاز داشته باشید.

شاید لازم باشد نمایه را برای مطابقت با درب برش دهید. پروفیل ها عموما از آلومینیوم ساخته شده اند و به راحتی قابل برش هستند.

از آنجایی که غلتک های روی در با راهنمای پروفیل بالایی در به خوبی تنظیم نمی شوند، کمی پشت پروفیل بالایی، حدود 42 سانتی متر. تنظیمات درب متفاوت است. بنابراین، باید پروفیل را طبق دستورالعمل سازنده درب نصب کنید.

معمولاً، درهای کشویی کمد مشخصات پایینی ندارند. اما اگر مشخصات پایینی دارید باید قبل از high profile تنظیم و نصب کنید. ابتدا یک سوراخ دریل کنید تا پروفیل را به کف بچسبانید. اگر کف اتاق با موکت پوشانده شده است، یک تکه نوار روی آن بچسبانید و محل سوراخ شده را با مداد علامت بزنید. سپس پروفایل را قرار دهید و آن را پیچ کنید.

از آنجایی که ممکن است درها همپوشانی داشته باشند، ابتدا باید درهای عقب نصب شوند. ابتدا قسمت بالای درب را با زاویه کمی در نمای عقب قرار دهید. سپس زیر درب قرار دهید و مطمئن شوید که غلتک به درستی روی ریل پایین قرار گرفته است.

بعد از نصب درب عقب، درب جلو را داخل همان ریل قرار دهید.

مراحل پایانی تنظیم غلتک


غلتک پایینی در کمد دیواری ریلی معمولاً دارای یک پیچ قابل تنظیم برای بالا و پایین کردن درب است. ارتفاع درب باید برای بالا بردن آن تنظیم شود. تنظیم ارتفاع از درگیر شدن غلتک با کف داخل کمد جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که آن را روان‌تر کند.

بعضی از ریل ها به گونه ای طراحی شده اند که با تنظیم پیچ ارتفاع غلتکی روی ریل قرار می گیرند. با این حال، برخی از درهای کشویی دارای یک کلید کوچک روی تنظیم غلتکی هستند که آنها را به نمایه قفل می کند.

پیچ تنظیم را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب به آرامی بلند شود. در نهایت چرخ در پروفایل قرار می گیرد و صدای کلیک آن را می شنوید. همین کار را با طرف دیگر درب انجام دهید تا درها به آرامی حرکت کنند.

برای پایین آوردن درب، پیچ تنظیم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در را در خلاف جهت عقربه های ساعت بالا بیاورید.

برای اطلاع از قیمت یا خرید ریل کشو به سایت ابزار و یراق سازوکار مراجعه فرمائید.

erfan.ashtari8
erfan.ashtari8

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋