erfan.ashtari8

erfan.ashtari8

اورفرز چیست و چه کاربردی دارد؟

اورفرز یکی از ابزارهای برقی قابل حمل است که در نجاری و مبلمان سازی کاربرد دارد. این ابزار از یک موتور الکتریکی، یک پایه، دو دسته و یک مته یا ابزار برش تشکیل شده است. موتور این ابزار حاوی یک پرنده است و به کمک آن انتهای ساقه مته ها نگه داشته شده و به صورت عمودی در پایه قرار می گیرد. موتور بیش از فرز نسبت به پایه قابل تنظیم است و عمق برش توسط مته ای که از پایه بیرون زده است تنظیم می شود. یک صفحه دایره ای شکل با سوراخ در وسط در پایین پایه برای مته ها تعبیه شده است که سطح ابزار را صاف و یکنواخت و اصطکاک کم می کند. برخی از مته ها حاوی پین های راهنمای غیر برشی هستند که تا زیر لبه های برش امتداد می یابند و هنگام کار با ابزار در لبه های تخته، عمق برش جانبی را کنترل می کنند.

مته ها حاوی یک ساقه مستقیم و سه یا چهار لبه برش هستند و شکل برخی از مته ها را با توجه به مشخصات آنها نامگذاری می کنند، به عنوان مثال از مته های چرخشی V شکل برای برش لبه های اریب روی میز یا شیار V استفاده می شود. از مته های چرخشی شکل برای برش یک شیار نیم دایره استفاده می شود. با پروفیل نیم دایره و با قطر عمود بر ساقه استفاده می شود. کاتر با سرعت بالایی می چرخد ​​و پایه دستگاه به گونه ای طراحی شده است که اپراتور می تواند دسته های ابزار را گرفته و کاتر را به محل برش هدایت کند.

 

اضافه کاری چیست؟

اورفرز یک ابزار الکتریکی است که برای برش اشکال مختلف در مواد مختلف مانند چوب، پلاستیک، ام دی اف و فلزات استفاده می شود. این ابزار با کاتر و سایر لوازم جانبی قابل جدا شدن به بازار عرضه می شود. اورفرز به ​​قدری کوچک است که می توانید به راحتی آن را در قطعه کار جابجا کنید یا از آن به عنوان یک ابزار قابل حمل در محل کار استفاده کنید. این ویژگی ها آن را به ابزاری همه کاره و مفید تبدیل می کند. همچنین می توانید اورفرز را به صورت وارونه روی میز کار نصب کنید تا به یک ابزار ثابت تبدیل شود. زیرا در این صورت هنگام کار با قطعات کوچکتر یا کارهای تکراری مانند ساخت پنل عملکرد بهتری دارد.

استفاده از ابری

اورفر نجاری ابزار همه کاره ای است که می تواند در ساخت مبلمان، کابینت سازی و بسیاری از مصارف خانگی دیگر استفاده شود. برش لبه های فانتزی برای قفسه بندی، ایجاد شیار برای قرار دادن شیشه پنجره در قاب، ایجاد اشکال دایره ای و بیضی با لبه های صاف و گوشه های گرد بر روی انواع کار و میز ناهار خوری و … همگی نمونه هایی از کاربرد اور قالب گیری هستند. . به طور کلی، فشار بیش از حد در موارد زیر استفاده می شود:

ایجاد شیارها و زبانه ها

برای تنظیم کشوها و کابینت ها و یا نصب قفل و لولای جدید برای درها می توانید از قالب های اورمالد استفاده کنید و به کمک این ابزار می توانید مجموعه های شیار و زبانه های مختلفی را روی سطح و لبه مواد مختلف ایجاد کنید.

 

پیرایش و لبه زدن

اورفرزه معمولاً با کاتر مناسب برای ساخت میزهای کار یا ناهارخوری و برش لمینت اضافی یا شکل دادن به لبه های چوبی میز استفاده می شود. برای این منظور می توانید از سوهان دستی فلزی نیز استفاده کنید، اما استفاده از روباره کار را بسیار راحت تر و سریعتر می کند.

ایجاد ارتباطات

در گذشته برای ساخت کلیه اتصالات نجاری از اسکنه و اره دستی ظریف استفاده می شد، اما این احتمال وجود داشت که اتصالات ایجاد شده در حین کار با ابزار در اثر لرزش دست و تیغه آسیب ببینند. امروزه برای ایجاد این اتصالات از فشار بیش از حد استفاده می شود. زیرا این ابزار دارای تیغه های خاصی است و انواع اتصالات به کمک آن بسیار سریعتر از سایر ابزارهای دستی ایجاد می شود.

قالب گیری و کوپلینگ

تیغه های پوشاننده با قالب گیری و اتصال مجدد قطعات چوبی، اشکال زیبایی در لبه های مبلمان یا تاج تخت ایجاد می کنند.

ساخت کابینت

روکش ابزار مورد علاقه سازندگان کابینت است. زیرا با کمک این ابزار می توانند تمامی کارهای نجاری را انجام دهند. از ایجاد شیار و زبانه گرفته تا سوراخ کردن و شکل دادن به قطعات کار و غیره، تقریباً هیچ کاری وجود ندارد که اورفرز نتواند انجام دهد.

پروژه های خانگی

برای برش مواد مختلف از آسیاب و کاترهای همراه همراه با اره برقی یا دستی استفاده می شود. گاهی اوقات آسیاب تنها ابزار مورد نیاز برای بسیاری از پروژه های خانگی است و می توان آن را برای انجام فرآیند قالب گیری، حکاکی، ایجاد اتصالات مختلف و ایجاد اشکال ساده یا پیچیده در موقعیت های مختلف روی قطعه کار راه اندازی کرد.

برای خرید دستگاه میتوانید به سایت سازوکار مراجعه فرمایید

erfan.ashtari8
erfan.ashtari8

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋