امیر گوهری

امیر گوهری

آشنایی با بهترین کارخانه تولید قرنیز و روکوب و نبشی ثابت پی وی سی در ایران

در این مقاله می خواهیم بهترین کارخانهٔ تولید قرنیز، روکوب و نبشی پی وی سی را به شما معرفی کنیم، آراپلاست کارخانه ای می باشد که با سابقه بیش از 14 سال، با به کار گیری نیروی متخصص و مجرب و ماشین آلات به روز به عنوان اولین و بهترین تولید کننده لوازم و ابزارهای ساختمانی و دکوراسیون داخلی و خارجی پی وی سی با هدف کسب رضایت مشتریان و احترام به سلیقه آن ها به فعالیت می پردازد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکستروژن در ساخت پروفیل های پلی استایرن و اقلام با جنس پی وی سی قدم های بسیار بزرگی در صنعت تولید این پروفیل ها برداشته شده است و به دنبال این جریان، به دلیل مزایا و برتری های فوق العاده پی وی سی، این متریال در بین دکوراتورها، مهندسین ساختمان و بقیه افراد مرتبط با حوزه ساخت و ساز، پرطرفدار شده است.

 

قرنیز

یکی از محصولات آراپلاست قرنیز پی وی سی است که قطعه ای است که نسبت به طول خود از ارتفاع خیلی کمتری برخوردار می باشد و به صورت نواری در خط تقاطع دیوار، کف ساختمان و پای دیوار به کار می رود، این قطعات و یراق آلات به کار رفته در ساختمان کاربردهای فراوانی دارند.

قرنیز در دکوراسیون داخلی

قرنیز ها قطعاتی هستند که با تنوع فراوان و در رنگ ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند و به همین سبب در زیبایی بخشی و طراحی دکوراسیون داخلی به کار می روند و جذابیت بصری فراوانی را ایجاد می کنند، تنوع فراوان تولید قرنیزها سبب می شود تا با انواع سبک طراحی دکوراسیون نظیر سبک های مدرن، سنتی، روستیک، کلاسیک و... هماهنگی داشته باشند.

دلایل استفاده از قرنیز

علاوه بر زیبایی بخشی قرنیز به دیوارها و فضا، استفاده از قرنیز مزایای قابل توجهی دارد:

  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به دیوارها
  • جلوگیری کردن از نفوذ آب و رطوبت به کفپوش ها و پارکت ها
  • جلوگیری به عمل آوردن از ورود حشرات به ساختمان
  • جلوگیری از ضربه خودن پای دیوارها
  • و...

قرنیز پی وی سی (PVC)

از جدیدترین متریال هایی که قرنیزها با آن تولید می شوند پی وی سی می باشد که امروزه به دلایل مقاومت بالای پی وی سی در برابر انواع موارد آسیب زای ساختمانی همچون رطوبت و حرارت پرطرفدار گشته است.

این نوع قرنیز با خاصیت آب بندی بالایی که دارد از چند لایه مختلف پلاستیکی تشکیل شده و در دو نوع پی وی سی تو خالی و پی وی سی توپر تولید می شود.

ابعاد قرنیز

قرنیزها در اندازه ها و ارتفاعات متفاوتی نظیر 7، 9، 10 و 11 سانتی متری تولید و عرضه می شوند، که هر کدام مناسب برای دیوارهای متفاوتی می باشند به عنوان مثال، قرنیز های 11 سانتی مناسب برای دیوارهای بلند و قرنیزهای 7 سانتی متری مناسب دیوارهای کوتاه می باشند، آراپلاست انواع قرنیز های 7، 9، 10 و 11 سانتی متری و قرنیز طرح ورساچه را با کیفیت بالا تولید و عرضه می کند.

روکوب

روکوب ها روکش هایی هستند که معمولاً از جنس رویه درب هستند و با هدف افزایش زیبایی و جلوه بخشی در سه طرف چهارچوب و عمق چهارچوب قرار می گیرند تا چهارچوب فلزی را بپوشانند.

دلایل استفاده از روکوب

چهارچوب فلزی درب باعث نمای نازیبای درب می‌ شود و با استفاده از روکوب می توان آن را به طور کامل پوشاند، مورد مهم دیگر کاربرد روکوب ها در زمان زیبایی بخشی به درب های ضد سرقت اتفاق می افتد، چرا که در زمان نصب درب های ضد سرقت و یا تعویض آن ها، در دیواره های چارچوب معمولاً مشکلات بزرگ و کوچکی اتفاق می افتد که با استفاده از روکوب، خرابی ها پوشانده می شود.

شیوه نصب روکوب بر چهارچوب فلزی

  • برش پروفیل ها به اندازه چهارچوب
  • اتصال پروفیل ها برای قسمت بیرونی و داخلی قاب
  • چسب سیلیکون زدن قسمت بدنه و نصب در داخل قاب
  • زدن چسب بیرونی و نصب قاب بیرونی در جای خود

انواع روکوب

از آن جایی که درب های ضد سرقت برای هماهنگی با سبک های متفاوت دکوراسیون در انواع کلاسیک، نقش برجسته و مدرن تولید می شوند، روکوب ها نیز در دو دسته ساده و منبت دار طراحی و تولید می شوند، در نوع دیگر دسته بندی هم روکوب ها در دو نوع تخت و ترک تولید می شوند که در نوع ترک آن حالتی انحنا وجود دارد.

اجزای روکوب

یک تاج و دو پایه از اجزای دورکوب درب می باشند که تاج و دورکوب به روی چارچوب درها و قاب پنجره ها قرار می گیرند، به این صورت که دو پایه در ستون های راست و چپ و تاج قسمت بالای چهارچوب را می پوشاند.

مزایای استفاده از روکوب ها

روکوب ها با داشتن وزن کم و راحتی نصب در تمامی درب های داخلی و خارجی در سالن ها و ورودی ها قابل استفاده می باشند، همچنین دارای تنوع بسیار بالایی در طرح ها و مدل ها بوده و به طور کلی قیمت کم، قابلیت نصب آسان و سریع، تنوع بالای طرح ها و توانایی پوشش دادن ایرادات و عیب های ناشی از تعویض درب از مزایای استفاده از روکوب ها می باشد.

با این حال اثر فراوان روکوب ها در یکپارچگی نمای ساختمان و زیبایی آن را نباید فراموش کرد.

ابعاد روکوب

آراپلاست به تولید روکوب های 3 و 5 سانتی متری با انواع طرح ها و رنگ ها می پردازد، برای خرید این روکوب ها می توانید از طریق سایت، شماره تماس های آراپلاست و یا با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی با آراپلاست در ارتباط باشید.

نبشی ثابت

نبشی ثابت پی وی سی، پروفیلی با زوایای 90 درجه می باشد که در دکوراسیون داخلی برای پوشش دادن لبه های برش خورده پنل های نصب شده روی دیوار گچی بسیار پرکاربرد است، این نبشی ها با تنوع در طرح های مختلف قابلیت هماهنگی با پارکت ها و یا دیواره هایی که روی آن قرار می گیرند را داشته و دارای انعطاف پذیری بالایی می باشند.

دلایل استفاده از نبشی ثابت

نبشی های ثابت در اماکن پر رفت و آمدی نظیر راهروها، لابی و ورودی ها به کار می روند، چرا که باعث جلوگیری از ضربه خوردن و صدمه دیدن گچ دیوار ها طی رفت و آمدها و... می شوند، به عبارتی نبشی های ثابت تکمیل کننده دیوارپوش و کاغذ دیواری ها می باشند تا زیبایی و خوش فرمی ظاهر ساختمان حفظ شود و استقامت آن نیز بالا رود.

ابزار اسکوتی

یکی دیگر از لوازم پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی ابزار اسکوتی یا اسکوتیا می باشد، کاربرد ابزار اسکوتی این است که در دیوارهایی که مشکل ارتفاع دارند و امکان استفاده از قرنیز وجود ندارد، از آن استفاده می شود.

مزایای ابزار اسکوتی

  • مقاومت در برابر حشرات موذی و...
  • مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و ضربه
  • وزن کم و قیمت مناسب
  • تنوع فراوان در طرح و رنگ ها

کلام آخر

آراپلاست کارخانه معتبری است که محصولات خود نظیر قرنیز، نبشی ثابت، روکوب و ابزار اسکوتی را با بهترین کیفیت ها تولید و با نازل ترین قیمت ها عرضه می کند و به همین دلیل است که محبوبیت فراوانی را در میان دکوراتورها و مهندسان ساختمانی کسب کرده است.

امیر گوهری
امیر گوهری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋