emdadiprepair

emdadiprepair

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

هنگام استفاده از وسایل برقی همیشه باید نکات ایمنی را رعایت کنیم چرا که احتمال به گرفتگی وجود دارد. در وسایل برقی که همزمان با آب و برق کار میکنند اعتیاد به مراتب باید بیشتر باشد به این دلیل که اتصال آب و برق می‌تواند بسیار خطرناک و سانحه ساز باشد. اکنون سوال پیش می‌آید چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟ اتصالی در بدنه ماشین لباسشویی دلایل زیادی دارد که درادامه طبق توصیه کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی ای پی امداد به این علل بیشترخواهی مپرداخت. قبل ازاینک ههرگونه اقدامی برای پیدا کردن علت اتصال بدنه ماشین لباسشویی کنید دستگاه ر ا ازبرق جدا سازید.

 

دلیل اول برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی:

نشتی آب یکی از عوامل شایعی است که باعث اتصال و برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی می شود. اتصال آب و برق میتواند یکی از مهم‌ترین دلایل اتصل بدنه در واسیل برقی از جمه ماشین لباسشویی باشد. بنا براین در اولین مرحله مطمئن شوید در ماشین لباسشویی هیچ گونه نشتی ندارد.

                           

دلیل دوم برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی:

 خرابی اتصالات برق ماشین لباسشویی علت دوم برق دار شدن و اتصال بدنه دستگاه است. اگر به هر علتی روکش اتصالات برق موجود در ماشین لباسشویی دچار خرابی، پوسیدگی و یا حتی سوختگی شده باشد می‌تواند دلیل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی شود در هر شرایط بهتر از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی ال جی و بروز خرابی در این دستگاه می تواانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در آی پی امداد استفاده کنید.

دلیل سوم برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی:

در مورد اتصالی در داخل موتور ماشین لباسشوی و نیم سوز  شدن آن توجه داشته باشید که شاید ظاهر موتور ماشین لباسشویی کاملا سالم باشد اما این نوع اتصالی در داخل موتور و در قسمت سیم پیچی ها رخ می دهد. لازم به ذکر است که حتماً چک کردن اتصال در داخل موتور ماشین لباسشویی توسط تکنسین متخصص انجام شود. عیب یابی و تعمیر اشتباه می تواند بسیار خطرناک و سانحه ساز شود، و علاوه بر آن شما را متحمل هزینه‌های گزاف‌تر کند.

                       

دلیل چهارم برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی:

اتصالی در برد دستگاه یکی دیگر از دلایل برق دار شدن بدنه وسیله برقی است، از آنجا که کار ماشین لباسشویی با آب و برق می‌باشد لذا ممکن است برد و قطعات خیس شده و یا بر اثر رطوبت زیاد در این قسمت‌ها اتصالی ایجاد کرده و خطر برق گرفتی را افزایش دهد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی سامسونگ و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در آی پی امداد بهره مند شوید.

دلیل پنجم برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی:

سیم ارت که در اکثر مدار لوازم الکتریکی وجود دارد، در واقع سیم ارت با اتصال به زمین جهت جلوگیری از برق گرفتگی، افزایش ایمنی و محافظت در برابر اتصال‌های ناگهانی به کار میرود. حال اگر سیم ارت خراب شود و یا به درستی نصب نشود، باعث ایجاد اتصالی برق، و برق دار شدن بدنه ماشین لباسشوی خواهد شد و خطر برق گرفتگی را چندین برابر افزایش می‌دهد.

کاربران گرامی؛ در صورتی که از ماشین لباسشویی بوش استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در آی پی امداد استفاده کنید.

 از عوامل دیگر اتصال در بدذنه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرسودگی و خرابی هیتر یا المنت.
  • نقص و خرابی در خازن پارازیت گیر.
  • استفاده نکردن از محافظ برق.
  • خرابی دوشاخه برق و پریز.

برای جلوگیری از اتصال بدنه ماشین لباسشویی چه اقداماتی انجام دهیم؟

  • حتما از محافظ برق و اتصال صحیح سیم ارت استفاده کرد.
  • زیر ماشین لباسشویی آب جمع نشود و همیشه خشک باشد.
  • ماشین لباسشویی به صورت دوره‌ای چک و بازرسی شود.
emdadiprepair
emdadiprepair

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋