السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

قاب گوشی بخریم یا قاب؟ مزایا و معایب هر کدام

کیف گوشی یا قاب وظیفه محافظت از گوشی را بر عهده خواهد داشت که مانع از ایجاد آسیب جدی به گوشی خواهد شد و هزینه کردن برای انتخاب یک محصول مناسب، کاملا منطقی است؛ اما انتخاب بین این دو کمی سخت است و هر کدام مزیت‌ها و معایبی دارد که باعث تردید افراد خواهد شد. برای رفع دودلی و تردید در این نوشته تلاش می‌کنیم مزایا و معایب هر کدام را بیان کرده و به سوال «کیف گوشی بخریم یا قاب» جوابی منطقی بدهیم.

کیف گوشی بخریم یا قاب؟ مزایا و معایب هر کدام

خرید گوشی جدید همواره هیجان‌انگیز است و همه ما دوست داریم که از گوشی خود به خوبی مراقبت کنیم. به همین دلیل روی آن گلس می‌اندازیم و یک قاب زیبا هم برای آن انتخاب خواهیم کرد. کیف گوشی یا قاب وظیفه محافظت از گوشی را بر عهده خواهد داشت که مانع از ایجاد آسیب جدی به گوشی خواهد شد و هزینه کردن برای انتخاب یک محصول مناسب، کاملا منطقی است؛ اما انتخاب بین این دو کمی سخت است و هر کدام مزیت‌ها و معایبی دارد که باعث تردید افراد خواهد شد. برای رفع دودلی و تردید در این نوشته تلاش می‌کنیم مزایا و معایب هر کدام را بیان کرده و به سوال «کیف گوشی بخریم یا قاب» جوابی منطقی بدهیم.

مزایای استفاده از قاب گوشی

کیف گوشی بخریم یا قاب؟ مزایا و معایب هر کدام

قاب گوشی یک پوشش محافظ است که از گوشی هوشمند در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند ضربه، خراش و سقوط محافظت خواهد کرد. این پوشش از مواد مختلفی مانند سیلیکون، پلاستیک، فلز و چرم ساخته می‌شود و به دور بدنه اصلی گوشی قرار خواهد گرفت. در واقع قاب گوشی فقط بدنه و کناره‌های گوشی را می‌پوشاند و در برابر ضربه به صفحه نمایش گوشی کاری از آن بر نمی‌آید. مهم‌ترین مزیت‌های قاب نسبت به کیف گوشی شامل موارد زیر است:

1- تنوع بالا

قاب گوشی تنها به عنوان محافظ گوشی عمل نخواهد کرد؛ بلکه به عنوان یک اکسسوری هم کاربرد دارد و همین موضوع باعث می‌شود که برخی از افراد مرتبا قاب گوشی‌های خود را عوض کنند. قاب گوشی هم از نظر جنس و هم از نظر طراحی و رنگ‌ دارای تنوع بسیار بالایی است و هر فرد به راحتی می‌تواند یک قاب مطابق با سلیقه خود انتخاب کند. تنوع قاب همه برندها و همه مدل‌های گوشی را دربر می‌گیرد و پیدا کردن قاب مناسب گوشی شما به مراتب ساده‌تر از پیدا کردن کیف گوشی خواهد بود. برای نمونه قاب گوشی شیائومی یا سامسونگ به وفور پیدا می‌شود، ولی کیف برای گوشی‌های ارزان این برندها به ندرت پیدا خواهد شد.

2- سبک و خوش دست

قاب گوشی به مراتب سبک‌تر و خوش دست‌تر از کیف گوشی است و حمل آن بسیار ساده‌تر خواهد بود. البته قاب‌های بزرگ و سنگین هم در بازار کم نیستند؛ اما به صورت کلی نسبت به کیف‌ها برای جای دادن در جیب مناسب‌تر هستند. سبک و خوش دست بودن قاب به کاربران اجازه می‌دهد تا علاوه بر محافظت از گوشی خود، از زیبایی و راحتی آن نهایت لذت را ببرند.

3- دسترسی آسان به دکمه‌ها و پورت‌ها

یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های قاب گوشی نسبت به کیف، دسترسی آسان به دکمه‌ها و پورت‌های گوشی است. قاب‌ها به دلیل طراحی باریک و دقیق، امکان استفاده راحت از تمامی دکمه‌ها، پورت‌ها و حتی سنسورها را بدون هیچ گونه محدودیتی فراهم خواهند کرد.

4- قیمت مناسب‌‌‌تر

یکی دیگر از مزیت‌های قاب گوشی نسبت به کیف، قیمت مناسب‌تر این محصولات است. اولا مواد به کار رفته در ساخت قاب ارزان‌تر است و ثانیا مواد به کار رفته در قاب به مراتب کمتر از کیف است که باعث می‌شود قیمت آن به مراتب مناسب‌تر باشد. همین موضوع اکثر افراد را ترغیب می‌کند که به جای کیف از قاب استفاده کنند.

معایب استفاده از قاب گوشی

قاب‌ها به طور کلی می‌توانند محافظت خوبی برای گوشی‌ها فراهم کنند و به کمک یک گلس مناسب می‌توانید پوششی کامل برای آن ایجاد کنید. با این وجود می‌توان گفت در مقایسه با کیف گوشی در موارد زیر عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت:

1- عدم محافظت از صفحه نمایش

قاب گوشی تنها پشت و کناره‌های گوشی را پوشش می‌دهد و برای محافظت از صفحه نمایش کاری از آن ساخته نیست. به همین دلیل می‌توان گفت نسبت به کیف‌ گوشی محافظت کمتری برای گوشی به همراه خواهد داشت. این ویژگی باعث می‌شود که برخی از افراد، کیف را به قاب ترجیح بدهند.

2- نداشتن امکانات جانبی

نداشتن امکانات جانبی مانند جا کارتی یا محلی برای نگهداری پول به خودی خود یک ضعف برای قاب گوشی محسوب نمی‌شود؛ اما وقتی پای کیف گوشی به وسط می‌آید قضیه فرق می‌کند و این مورد به یک نقطه ضعف تبدیل خواهد شد. چرا که علاوه بر گوشی و قاب آن، نیاز است یک کیف پول هم همراه داشته باشید که در بسیاری از موارد می‌تواند اذیت کننده باشد.

مزایای استفاده از کیف گوشی

کیف گوشی بخریم یا قاب؟ مزایا و معایب هر کدام

کیف گوشی به دلیل ویژگی‌های و امکانات منحصر به فرد خود، مزایای قابل توجهی در مقایسه با قاب گوشی ارائه می‌دهد. این مزایا به خصوص برای افرادی که به دنبال محافظت کامل و کاربردهای چند منظوره هستند، بسیار مهم است. مهم‌ترین مزایای کیف گوشی نسبت به قاب را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

1- محافظت کامل از گوشی

کیف گوشی علاوه بر لبه‌ها و پشت گوشی، لایه‌ای هم برای محافظت از صفحه نمایش دارد که به وسیله دکمه یا آهنربا به کیف می‌چسبد و پوششی کامل برای گوشی فراهم می‌کند. این ویژگی کیف باعث می‌شود که همه طرف‌های گوشی محافظ داشته باشد و دوام آن در برابر ضربه، آب و گرد و غبار به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

2- ویژگی‌های چند منظوره

بسیاری از کیف‌های گوشی جیب‌هایی برای کارت‌های بانکی، کارت‌های شناسایی و پول نقد دارند که باعث می‌شود دیگر لازم نباشد کیف پول جداگانه‌ای با خود حمل کنید. این ویژگی باعث افزایش راحتی و کارایی کیف‌های گوشی می‌شود و برای مدیران و افرادی که در بیشتر موارد استایل رسمی دارند، یک گزینه ایده‌آل خواهد بود.

3- امکان شخصی سازی

یکی از برجسته‌ترین مزایای کیف گوشی نسبت به قاب امکان شخصی سازی آن است. کیف‌ها عموما به صورت اختصاصی طراحی و ساخته خواهند شد، به همین دلیل در هنگام ساخت می‌توان مطابق با سلیقه و نیازهای خود طراحی آن را تغییر دهید. این امکان برای همه گوشی‌ها، از انواع گوشی شیائومی گرفته تا گوشی‌های آیفون و سامسونگ و حتی محصولات ایرانی هم در دسترس است و به راحتی می‌توانید کیفی مطابق سلیقه خود داشته باشید.

معایب استفاده از کیف گوشی

با همه مزیت‌هایی که برای کیف گوشی برشمردیم، این محصولات معایبی هم دارند که ممکن است باعث شود افراد از آن روی برگردانند. مهم‌ترین این معایب را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد:

1- افزایش حجم گوشی

بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند گوشی‌های خود را تا حد ممکن باریک‌تر و نازک‌تر بسازند تا خوش دست‌تر بوده و استفاده از آن خوشایندتر باشد. در حالی که استفاده از کیف گوشی در مسیری برعکس قرار دارد و باعث افزایش حجم گوشی خواهد شد که راحتی و خوش‌ دست بودن گوشی را کاهش خواهد داد.

2- قیمت بالا

یکی دیگر از معایب کیف که ممکن است افراد را از خرید آن پشیمان کند، قیمت بالای آن نسبت به قاب‌ها است. این محصولات به دلیل ویژگی‌های اضافه‌ای که دارند، قیمت بالاتری دارند و با پول یک کیف معمولا می‌توانید چندین قاب خریداری کنید.

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋