السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

واکنش به دستگیری این فرد پس از پیروزی پزشکان

روزنامه هم میهن بخشی از واکنش‌ها به اجرای حکم محسن برهانی، حقوقدان را منتشر کرده است.

روزنامه هم میهن بخشی از واکنش‌ها به اجرای حکم محسن برهانی، حقوقدان را منتشر کرده است.

واکنش‌ به بازداشت این فرد بعد از پیروزی پزشکیان

محسن برهانی کیست؟ سوالی که شاید همه کمابیش پاسخ آن را بدانند. او حقوقدان و وکیل دادگستری است که همه او را به دلیل تحلیل‌های حرفه‌ای و حق‌طلبانه‌اش در هر دو حوزه فقه و حقوق به‌ویژه در بحبوحه اعتراضات ۱۴۰۱ شناختند.او روز گذشته راهی زندان شد؛ خبری که مرکز رسانه قوه قضائیه منتشر کرد. برهانی از حامیان مسعود پزشکیان در انتخابات روز ۱۵ تیر هم بود و آنکه دقیقاً یک روز بعد از پیروزی پزشکیان در انتخابات، او را برای اجرای حکم پرونده‌اش راهی زندان شد. مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد:«محسن برهانی که پیشتر در فرآیند رسیدگی به یک پرونده قضایی در محاکم قضایی محکوم و حکم وی قطعی شده بود، برای اجرای حکم قانونی دادگاه، احضار و به زندان معرفی شد.»

او در همان سال ۱۴۰۱هم طعم اخراج از دانشگاه را چشید و هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با ادامه عضویت برهانی در هیئت علمی دانشکده حقوق مخالفت کرد.

علی‌اکبر گرجی، استاد حقوق اساسی در واکنش به این خبر در شبکه ایکس نوشت:«دکتر برهانی از کنشگران انتخابات ۱۵ تیر بود که یک روز پس از اعلام نتایج بازداشت می‌شود. چرا؟».

عباس عبدی، تحلیلگر هم در شبکه ایکس نوشت:«اگر قرار باشد یک نفر که هم فقه بداند و هم حقوق و مهمتر از همه اینکه آزادگی داشته باشد را بر صدر بنشانند او دکتر برهانی است که پدیده ارزشمند دو سال اخیر ایران و سرمایه بزرگ ایران است.امروز آزادش کنید و نه حتی فردا.»

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری هم در صفحه خودش در اینستاگرام نوشت: «محسن برهانی حقوقدانی است که از باب دلسوزی و احساس مسئولیت بدون تعارف از کژی‌ها انتقاد می‌کند و اغلب حرف حق را می‌زند و تا جایی‌که می‌دانم عناد خاصی ندارد. از جناب آقای اژه‌ای ریاست محترم دستگاه قضا انتظار می‌رود التفاتی به این موضوع بفرمایند و موجبات اخلاص وی را از زندان فراهم فرمایند.»

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋