السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

انگلیس سفیر اسرائیل را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر اسرائیل را در پی کشته شدن شماری از اتباع این کشور در جریان حمله هوایی این رژیم به کاروان یک نهاد بین‌المللی توزیع کننده مواد غذایی در غزه، احضار کرد.

ایرنا: وزارت امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر اسرائیل را در پی کشته شدن شماری از اتباع این کشور در جریان حمله هوایی این رژیم به کاروان یک نهاد بین‌المللی توزیع کننده مواد غذایی در غزه، احضار کرد.

 اندرو میچل معاون وزیر امور خارجه انگلیس، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد گفت: امروز سفیر اسرائیل در لندن را احضار و محکومیت صریح دولت لندن در مورد قتل وحشتناک هفت امدادگر سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی»، از جمله سه تبعه بریتانیایی را بیان کردم.

وی افزود که در این ملاقات خواستار انجام تحقیقات سریع و شفاف در مورد این حادثه و ایجاد سازوکاری شده است که از بروز چنین فجایعی جلوگیری کند.

این دیپلمات انگلیسی ضمن تاکید بر لزوم افزایش دسترسی‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه افزود: ما باید شاهد آتش‌بس موقت، انتقال کمک‌های امدادی به غزه، خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و سپس حرکت به سمت آتش‌بس پایدار باشیم.

 ارتش اسرائیل در ادامه جنایات وحشیانه این رژیم در نوار غزه، بامداد امروز (سه‌شنبه) خودروی حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که مسئولیت توزیع غذا در میان آوارگان فلسطینی را برعهده دارد، هدف حمله قرار داد. در این حمله پنج نفر کشته شدند که بنابر گزارش‌ها تعدادی از آنها دارای تابعیت اتریش، لهستان، ایرلند و انگلیس بودند.

ساعاتی پیش دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، این رویداد را بسیار ناراحت کننده خواند و تصریح کرد: ضروری است که کارکنان سازمان‌های بشردوستانه محافظت شوند و بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی افزود: ما از اسرائیل خواسته‌ایم که فوراً تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف درباره آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهد.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته، قطعنامه ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋