مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک گفت: هیچ برنامهای برای استفاده از پارکبانها در تهران وجود ندارد بلکه بنا داریم از سیستمهای هوشمند در این باره استفاده کنیم.
تسنیم: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به برنامهریزی شهرداری تهران برای توسعه پارک حاشیهای در مناطق مختلف پایتخت گفت: هیچ برنامهای برای استفاده از پارکبانها در تهران وجود ندارد بلکه بنا داریم از سیستمهای هوشمند در این باره استفاده کنیم.
شهریار افندیزاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک امروز در حاشیه دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر از سال ۱۴۰۳ در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت، البته ناگفته نماند طرح ترافیک در جلسات قبلی شورا به تایید رسیده بود که در پی این نامه، فرمانداری تهران ۶ مورد اعتراض را به این مصوبه وارد کرده بود.
وی افزود: بر همین اساس قرار شد پایه افزایش مبلغ عوارض طرح ترافیک کاهش یابد و به حدود 75 هزار تومان برسد و 20 درصد نیز افزایش برای پلاکهای شهرستان تعیین شده بود که این موارد به تایید اعضای شورای شهر تهران رسید.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: همچنین برای تشویق سازمانها و ارگانها جهت دریافت کارت طرح ترافیک یک ساله قرار بر این شد 20 درصد تخفیف نسبت به حالت عادی تخصیص قائل شویم و از سال آینده پکیجهای سالانه فعال خواهد شد.
افندیزاده اضافه کرد: برای خودروهای برقی و هیبریدی عوارض صفر است. همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر 20 درصد شاملشان خواهد شد.
وی همچنین در خصوص ورود خودروها با پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک اضافه کرد: قرار بر این شد این پلاکها نیز همانند پلاکهای تهران هزینه بپردازند و در آینده در خصوص آنها تصمیمگیری شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به آخرین وضعیت ساخت و بهرهبرداری پایانه شرق گفت: در این پایانه سعی شده است مهمترین امکانات ایجاد شود و به دلیل تنوع امکانات این پایانه نیاز به منابع اعتباری زیادی است و تلاش شد که از طریق سرمایهگذار بخش خصوصی این منابع تامین شود.
افندیزاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی پایانه شرق تصریح کرد: پایانه شرق فعلی در انتهای دماوند باید به تدریج به بخش جدید پایانه شرق جنب جنگل سرخهحصار منتقل شود اما برای این موضوع باید حتما به مسئله حمل و نقل عمومی توجه ویژهای شود.
وی در خصوص پارک حاشیهای و افزایش آن در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: پارکهای حاشیهای مهمترین موضوعی است که اگر ساماندهی شود میتواند اثرات خوبی را در سطح پایتخت داشته باشد و با توجه به برنامهریزی شهرداری تهران برای توسعه پارک حاشیهای در مناطق مختلف هیچ برنامهای برای استفاده از پارکبانها مطرح نیست و ما بنا داریم از سیستمهای نوین و هوشمند در حوزه پارک حاشیهای استفاده کنیم.
پاسخ ها