السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

اگر اوکراین این جنگنده را داشته باشد، کار روسیه تمام شده است!

نشریه آمریکایی «nationalinterest» مدعی شده‌است که اگر ایالات متحده آمریکا به اوکراین جنگنده‌های «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را اهدا کند، در کنار f-۱۶هایی که اوکراین سفارش داده‌است، این کشور می‌تواند روسیه را مغلوب کند.

خبرآنلاین: نشریه آمریکایی «nationalinterest» مدعی شده‌است که اگر ایالات متحده آمریکا به اوکراین جنگنده‌های «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را اهدا کند، در کنار f-۱۶هایی که اوکراین سفارش داده‌است، این کشور می‌تواند روسیه را مغلوب کند.

این نشریه مدعی شده‌است که اوکراین برای شکست روس‌ها به برتری هوایی نیاز دارد؛ در حال حاضر، پدافند هوایی روسیه مانع از توانایی اوکراین در برای پیشروی می‌شود و تسلط روسیه بر آسمان مشکل اصلی اوکراین است. در نتیجه، دولت ایالات متحده آمریکا باید به اوکراین جنگنده‌های «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را اهدا کند، ت در کنار f-۱۶هایی که اوکراین سفارش داده‌است، این کشور بتواند روسیه را مغلوب کند.

«ئی‌ای-۱۸جی گرولر»، هواپیمایی جنگی ساخت کمپانی بوئینگ است که نسخه توسعه یافته از جنگنده ی دو سرنشینه تحت عنوان " F/A-۱۸F سوپر هورنت" محسوب می‌شود. «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» جایگزین "نورثروپ گرومن EA-۶B بی پراولر" که در خدمت نیروی دریایی آمریکا قرار داشت، شده‌است. تولید این هواپیما که با قابلیت‌های جنگ الکترونیک طراحی شده، در سال ۲۰۰۷ آغاز و در اواخر سال ۲۰۰۹ وارد فاز عملیاتی شد.

عملکرد گرولر از نظر پرواز، مشابه F/A-۱۸F است. این هواپیمای جنگی در تمام طول ماموریت حمله قادر به همراهی سایر بمب افکن‌ها خواهد بود. از طرفی هواپیما در بیش از ۹۰ درصد موارد با سوپر هورنت استاندارد، نقاط مشترک دارد. بسیاری از تجهیزات مخصوص نبرد الکترونیک، بر نوک بال‌ها و در فضایی که توپ ۲۰ میلی متری داخلی قرار می‌گیرد، جاسازی شده‌اند. ۹ جایگاه دیگر برای قرار دهی سلاح‌های اضافی آزاد خواهد بود. ترکیب دو سیستم ALQ-۲۱۸ و ALQ-۹۹، منجر شده‌است که هواپیما توانایی کاملی در راستای شناسایی تمام تهدیدات شناخته شده سطح به هوا به دست بیاورد. با این حال ممکن است سیستم فعلی برای مقابله با تهدیدات در حال ظهور و توسعه، کافی نباشد.

اوکراین اگر این جنگنده را داشته باشد، کار روسیه تمام است!

با توجه به آن که بوئینگ به دنبال ارتقای هر چه بیشتر این محصول است، احتمال دارد که رادار ALQ-۹۹ با نمونه ای کامل تر جایگزین شده و سلاح های کاربردی تری نیز به مجموعه افزوده شود. با توجه به اطلاعات ارائه شده مربوط به سال ۲۰۱۴ تا زمان مذکور ۱۰۰ فروند از ئی ای-۱۸ جی گرولر تولید شده و هزینه تمام شده برای هر فروند برابر با ۶۸.۲ میلیون دلار بوده است.

گرولر هایی که هم اکنون فعال هستند به منظور دفاع از خود، مجهز به موشک هوا به هوای میان برد پیشرفته ی ایم- ۱۲۰ (آمرام)، موشک هوا به زمین ضد رادار پر سرعت ای جی ام- ۸۸ هارم هستند. توپ اتوماتیک هیدرولیک ام ۶۱ والکان نیز با جعبه های الکترونیکی که به کنترل هر چه بیشتر سیستم های جنگ الکترونیک هواپیما و در عین حال به هماهنگی آن ها کمک می کنند، جایگزین شده است.

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋