السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

هفت خان ویزای توریستی کانادا گرفتن؟!

بااین‌وجود برای دریافت این ویزا هنوز هم راه خیلی ساده‌ای برای اتباع ایرانی در داخل کشور فراهم نیست. بر همین اساس می‌خواهیم امروز در مورد شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا مطالبی را با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید

هفت خان اخذ ویزای توریستی کانادا؟!

سفر به کانادا از سوی ایرانی‌ها یکی از مسافرت‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. بر همین اساس از اواسط سال ۲۰۱۵ و باروی کار آمدن آقای جاستین ترودو، نخست‌وزیر دولت لیبرال، صدور ویزای مولتیپل کانادا بااعتبار بلندمدت و با امکان چند بار ورود و خروج متداول شد. بر همین اساس بسیاری از افراد به‌قصد گردشگری، کار و تحصیل با تسهیل شدن فرآیند دریافت ویزای کانادا راهی این کشور شده‌اند. بااین‌وجود برای دریافت این ویزا هنوز هم راه خیلی ساده‌ای برای اتباع ایرانی در داخل کشور فراهم نیست. بر همین اساس می‌خواهیم امروز در مورد شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا مطالبی را با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

 مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی

 از مهم‌ترین گزینه‌های که شما برای اخذ ویزای توریستی باید برای تهیه آن اقدام کنید شامل موارد اشاره شد در ادامه است. شما با تهیه این مدارک و پرداخت این هزینه‌ها الزاماً اجازه ورود به خاک کانادا را ندارید و نیاز است حتماً توسط افسرنگهبان مرزی این مهم برای شما تائید نهایی شود.

  • اصل گذرنامه متقاضی با دست‌کم ۶ ماه اعتبار به همراه گذرنامه‌های پیشین البته اگر گذرنامه قبلی در دست باشد.
  • یک قطعه عکس جدید ۳ * ۴ رنگی با زمینه سفید به‌صورت تمام‌رخ نیاز است.
  • ترجمه شناسنامه همراه با ترجمه سند ازدواج و یا گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان برای گرفتن ویزا نیاز است.
  • مدارک مالی برای اخذ ویزای توریستی کانادا ، شامل نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و دارای مُهر امور بین‌الملل بانک به همراه گردش چهارماهه حساب، گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل یا اجاره‌نامه در صورت وجود باید ارائه شود.
  • ترجمه اسناد ملکی باید برای دریافت ساده‌تر ویزای کانادا در دست باشد.

ترجمه انگلیسی رضایت‌نامه محضری والدین برای فرزندان زیر ۱۸ سالی که بدون همراهی والدین سفر می‌کنند هم باید در زمان ارائه مدارک قرار داشته باشد.

هفت خان اخذ ویزای توریستی کانادا؟!

انواع ویزای کانادا را بشناسیم

صدور ویزا به دو صورت برای اقامت موقت شما دنبال می‌شود. ویزای سینگل یا یک‌بارمصرف ویزای است که به شما اجازه داده می‌شود یک‌بار به خاک کانادا وارد شوید و بعدازآن دیگر نمی‌توانید از آن ویزا استفاده کنید. ویزای دیگری که برای حضور شما در نظر گرفته‌شده است مولتیپل یا چند بار مصرف که به‌منظور جذب بهتر توریست و گردشگر شرایط برای ورود و خروج چندین‌باره را برای توریست فراهم می‌کند. بر همین اساس باید اشاره داشته باشیم که با این ویزا به مدت ۵ سال و البته بسته به مدت انقضا ویزای خود می‌توانید با هر رفت‌وآمد به کانادا به صورت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

سوپر ویزای کانادا چیست؟

برای کسانی که فرزند یا نوه‌هایشان در کانادا زندگی می‌کنند و دارای اقامت دائم دارند اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت سوپر ویزا در نظر گرفته می‌شود. اعتبار این ویزا به‌صورت ده‌ساله برای افراد در نظر گرفته‌شده است. ازآنجایی‌که ایرانی تنها می‌تواند از ۵ سال اعتبار ویزای خود استفاده کند هر ۵ سال یک‌بار نیاز است برای تمدید این ویزا اقدام کند. با در دست داشتن سوپر ویزا شما در هر بار ورود می‌توانید به مدت دو سال در کانادا اقامت داشته باشید. برای داشتن آن ویزا نیاز به دعوت‌نامه رسمی از سمت فرزند یا نوه بالای ۱۸ سال لازم و ضروری است. همچنین فرد دعوت‌کننده باید ثابت کند که از پس هزینه‌های فرد دعوت شونده برمی‌آید و باید حدود بیست و چهار هزار دلار کانادا درآمد او باشد. البته رقم حقوق ماهیانه برای خانواده‌های دو یا چندنفره بیشتر است تعداد اعضای خانواده باید در دعوت‌نامه ذکر شود تا مبلغ نهایی مشخص می‌کند.

هفت خان اخذ ویزای توریستی کانادا؟!

مدارک موردنیاز برای ویزای توریستی شخصی که دعوت‌نامه دارد

شما اگر دعوت‌نامه داشته باشید شانستان برای گرفتن ویزا توریستی کانادا بیشتر می‌شود. پس بهتر است آن را به پرونده مدارک خود اضافه کنید. البته این امر به معنی حضور صددرصدی شما در خاک کانادا نیست. دعوت‌نامه‌ای امضاشده شامل مشخصات کامل دعوت‌کننده و مدعو، نسبت دعوت‌کننده با مدعو، دلیل سفر مدعو، آدرس و شماره تماس دعوت‌کننده و مدت‌زمان اقامت مدعو در کانادا است. کارت اقامت و یا پاسپورت کانادایی دعوت‌‌کننده باید در مدارک شخصی که درخواست ویزای توریستی کرده است باشد. آخرین برگ مالیاتی پرداخت‌شده همراه با اسکن تمامی صفحات شناسنامه ایرانی دعوت‌کننده‌ همراه با ارائه اجاره‌نامه یا سند ملکی منزل، گواهی کاری یا آخرین فیش حقوقی و گواهی حساب‌های بانکی برای دریافت ویزای توریستی لازم است.

 اطلاعاتی در مورد هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا مجموعاً ۱۸۵ دلار کانادا است که این مبلغ شامل ۱۰۰ دلار هزینه ویزا و ۸۵ دلار هزینه انگشت‌نگاری است. این هزینه مربوط می‌شود به تکمیل فرم‌ها، آماده‌سازی پرونده، واریزی سفارت کانادا و کارمزد واریز و گرفتن وقت سفارت کانادا برای تست بیومتریک است.

 کلام آخر در مورد هفت خوان ورود به کانادا

 همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای ویزای کانادا گزینه‌های انتخابی کاری، تحصیلی و توریستی با شرایط حضور موقت شش ماه و چندساله برای شما در نظر گرفته‌شده است. برای ویزای توریستی شما باید خوان اول  بررسی اولیه شرایط متقاضی، خوان دوم بررسی فرم‌ها و مدارک متقاضی پیش از ارسال برای اداره مهاجرت کانادا، خوان سوم صدور فایل نامبر، خوان چهارم  تهیه مدارک برای مرحله دوم بررسی، خوان پنجم  تصمیم افسر مهاجرت، خوان ششم  بررسی ممنوعیت ورود و خوان هفتم  پاس ریکوئست و ورود به کانادا را باید پشت سر بگذارید. مادر مقاله پیش رو سعی کردیم تا مواردی که دارای اهمیت بیشتر است را با شما به جهت آشنایی بیشتر در میان گذاشتیم امید است که مطالب فوق مورداستفاده شما بوده باشد.

 

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋