السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

مدت زمان ایمپلنت دندان چقدر است؟ آیا ایمپلنت مادام العمر است؟

در این مقاله می خواهیم در رابطه با عمر ایمپلنت دندان صحبت کرده تا شما بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

مقدمه در رابطه با یک روش بسیار عالی و کارامد

ایمپلنت دندان یک روش بسیار عالی برای افرادی می‌ باشد که به دلایل مختلف دندان‌ های خود را از دست داده اند. نحوه انجام این روش سبب شده است که عمر ایمپلنت دندان بسیار بالا باشد. در نظر داشته باشید که پزشک با معاینه فرد بیمار می‌ تواند بهترین روش را برای او تجویز نماید. ایمپلنت دندان دارای یک پایه مخصوص می‌ باشد که این پایه درون استخوان فک قرار می‌ گیرد. بعد از جوش خوردن این پایه روکش ایمپلنت بر روی آن سوار می‌ شود. به این ترتیب افراد می‌ توانند بعد از گذشت مدت زمانی، از ایمپلنت دندان خود به راحتی استفاده کرده بدون آنکه احساس ناراحتی و یا مشکلی در ناحیه مورد نظر داشته باشند‌.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ ایا ایمپلنت مادام العمر است؟

 هر چقدر پزشک از مهارت و دقت بالاتری برخوردار باشد می‌ تواند این روش را راحت‌ تر و بهتر انجام دهد. در نظر داشته باشید که تجربه پزشک در انجام این روش حرف اول را می‌ زند. پزشک باید بتواند با مهارت بالای خود ابتدا روش درمانی درست را تشخیص داده و سپس این روش درمانی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. ایمپلنت دندان جزو روش‌ های گران می‌ باشد. پزشک در استفاده از این روش باید از بهترین و با کیفیت‌ ترین مواد اولیه استفاده کند. موارد زیادی بر روی طول عمر ایمپلنت دندان تاثیر می‌ گذارند که در ادامه به بررسی این موارد می‌ پردازیم.

بررسی مدت زمان ماندگاری ایمپلنت دندان

در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندان به گونه‌ ای درون استخوان فک جایگذاری می‌ شود که دارای طول عمر بالایی باشد. این پایه درون استخوان فک جوش می‌ خورد. همچنین مانند عضوی از فک می‌ تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. در جواب این پرسش که طول عمر ایمپلنت دندان و ماندگاری آن چقدر است می‌ توان گفت همه چیز بستگی به مهارت و دقت پزشک و نوع مراقبت بیمار دارد. به طور کلی در صورت رعایت شدن تمام موارد و نکات، عمر ایمپلنت دندان حدوداً ۲۵ سال می‌ باشد و می‌ تواند تا ۲۵ سال نیاز افراد را در این زمینه برطرف کند.

عواملی مانند رعایت کردن بهداشت دهان و دندان، سبک زندگی و رژیم غذایی و محل ایمپلنت در دهان افراد جزو مواردی می‌ باشند که می‌ توانند در طول عمر ایمپلنت دندان تاثیر مستقیم داشته باشند. هر چقدر شما بهداشت دهان و دندان خود را بهتر حفظ کنید عمر ایمپلنت ها نیز بیشتر می‌ شود. البته بعضی از افراد به دلایلی مانند تحلیل رفتن استخوان فک و لاغری بیش از حد و افزایش سن ممکن است دچار مشکلاتی در ناحیه فک شوند. این افراد باید به طور مداوم به دندانپزشک خود مراجعه کرده تا در صورت به وجود آمدن کوچک‌ ترین مشکل بتوانند آن را پیشگیری کنند. بدون شک ایمپلنت دندان یکی از روش‌ های قطعی و بسیار طولانی مدت برای رفع مشکلات دندانی می‌ باشد. افرادی که به هر دلیل دندان‌ های خود را از دست داده‌ اند می‌ توانند از این روش عالی استفاده کنند.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ ایا ایمپلنت مادام العمر است؟

مزایای ایمپلنت دندان

می‌ توان گفت اولین مزیت این روش طول عمر ایمپلنت دندان می‌ باشد. طول عمر این روش بسیار بالا است. افراد بدون نگرانی می‌ توانند آن را انجام دهند. راحتی در استفاده نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از ایمپلنت دندان است. در نظر داشته باشید در این روش نیازی نیست که شما مانند دندان‌ های مصنوعی آن ها را از داخل دهان خارج کرده و شستشو دهید. ایمپلنت دندان مانند دندان‌ های طبیعی خود فرد می‌ باشد. همچنین مانند دندان‌ های طبیعی نیز عمل می‌ کند. از مزایای دیگر می‌ توان به بهبود بخشیدن ظاهر فیزیکی و افزایش اعتماد به نفس افراد اشاره نمود. بسیاری از افراد با از دست دادن دندان‌ های خود نمی‌ توانند کلمات را به درستی ادا کنند. ایمپلنت دندان این مشکل را نیز برطرف می‌ کند.

افرادی که این روش را انجام می‌ دهند همواره راحت‌ تر غذا می‌ خورند. با استفاده از این روش می‌ توان ساختار دندان را حفظ کرد و از ایمپلنت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. ایمپلنت‌ ها بسیار پایدار می‌ باشند. برخلاف دندان‌ ها و پروتز های مصنوعی قدیمی به هیچ عنوان حرکت نمی‌ کنند و کاملا ثابت هستند. شما با استفاده از این روش به راحتی می‌ توانید اعتماد به نفس از دست رفته خود را برگردانید. همچنین یک لبخند زیبا را به اطرافیانتان هدیه دهید. پس شانس داشتن یک لبخند زیبا را از دست ندهید.

آیا ایمپلنت مادام العمر است؟

یک سوالی که بسیاری از افراد قبل از انجام ایمپلنت دندان از دندانپزشک خود می‌ پرسند این است که آیا ایمپلنت مادام العمر است . در نظر داشته باشید که به دلیل نحوه کار گذاشتن این روش، ایمپلنت دندان از طول عمر بالای برخوردار می‌ باشد اما نمی‌ توان عنوان نمود که این کار یک روش مادام العمر است. با توجه به مراقبت‌ های فرد بیمار و کیفیت مواد استفاده شده در ایمپلنت و همچنین سلامت استخوان فک، افراد می‌ توانند تا سالیان طولانی از این روش استفاده کنند. این روش برای برخی افراد نوعی درمان مادام العمر محسوب می‌ شود. 

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ ایا ایمپلنت مادام العمر است؟

در نظر داشته باشید که نحوه جایگذاری ایمپلنت و استفاده از برند های معتبر جهانی جزو عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر روی طول عمر ایمپلنت دندان می‌ باشند. پس در انتخاب دندانپزشک خود نهایت دقت را به کار ببرید. 

 

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋