السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

فیلم تاریخی بازپس گیری جزایر ایرانی

کانال تلگرامی بامدادنو، فیلمی تاریخی از مراسم تشییع پیکر شهدای بازپس‌گیری جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در سال ۱۳۵۰ را منتشر کرده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

برترین‌ها: در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین و در حالی که سران ناتو ، در ویلنیوس ، پایتخت لیتوانی ، در بررسی جنگ اوکراین ، به نام ایران در کنار کشور متجاوز (روسیه) اشاره کردند و خواستار عدم ارسال تجهیزات نظامی از سوی ایران به روسیه شدند، وزیر خارجه روس ها در کنار وزرای خارجه ۶ کشور عربی حاشیه خلیج فارس، بیانیه ضدایرانی درباره ادعاهای امارات راجع به جزایر سه گانه را امضا کرد!

ویدئوی تاریخی درباره بازپس‌گیریِ جزایر ایرانی

روس ها در اجلاس مسکو، همراه با وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، علیه تمامیت ارضی ایران بیانیه دادند!

این وقاحت روسی ، البته دور از انتظار نبود و کسانی که روسیه و تاریخ روابطش را ایران را می شناسند، نیک می دانند که روسیه، هرگز دوستی قابل اعتماد نبوده است و هر آن که این کشور تعامل کند، باید حواسش به پشت سرش نیز باشد تا خنجر از پشت نخورد.

در همین رابطه کانال تلگرامی بامدادنو فیلمی تاریخی از مراسم تشییع پیکر شهدای بازپس‌گیری جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در سال ۱۳۵۰ را منتشر کرده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

ویدئوی تاریخی درباره بازپس‌گیریِ جزایر ایرانی

 تشییع پیکر پاک این شهدا، با حضور باشکوه مردم  و مقامات لشکری و کشوری در  ۱۱ آذر ماه ۱۳۵۰ خورشیدی انجام شد.

 وقتی فرمانده نیرو‌ها به جزیره تنب بزرگ وارد شد، با بلندگو به شرطه‌ها و ساکنان جزیره، ابلاغ شد که آن‌ها در امنیت کامل هستند.

 تعدادی از شرطه‌ها با بلندکردن هر دو دست از پاسگاه خارج شدند و فرمانده سوزنچی، به همراه سه نفر دیگر به جلو حرکت کردند.

 اما با شلیک رگبار مسلسل به سمت نیروهای ایرانی، فرمانده سوزنچی، مهناوی یکم حبیب کهریزی و ناوی آیت خانی همان جا به شهادت رسیدند.

بعد از زد و خوردی که در ادامه بین نیرو‌های ایرانی و اشغالگران پیش آمد، پرچم ایران بر جزیره نصب شد تا دوباره پس از قریب ۸۰ سال، این جزایر، تحت حاکمیتِ برحق ایران قرار بگیرد.

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋