السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

تولدت مبارک دوست عزیز، کاش نمی رفتی!

«تولدت مبارک رفیق، یادش بخیر هنوز تمام صحنه و سکانس های با هم بودنمان را فراموش نکردم، واقعا روحت شاد. حیف شد ... ای کاش نمی رفتی و سایه ات بر سر تئاتر کشورمان می ماند ...».

ایسنا: «تولدت مبارک رفیق، یادش بخیر هنوز تمام صحنه و سکانس های با هم بودنمان را فراموش نکردم، واقعا روحت شاد. حیف شد ... ای کاش نمی رفتی و سایه ات بر سر تئاتر کشورمان می ماند ...»

مهدی فقیه، هنرمند پیشکسوت کشورمان در روز تولد کریم اکبری مبارکه یادی از این هنرمند فقید کرد و تولدش را تبریک گفت.

کریم اکبری مبارکه، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون زاده خرداد ۱۳۳۲، ۸ آبان ماه ۱۳۹۹ بر اثر ابتلاء به کرونا در حالی که که مشغول بازی در سریال «آتش و باد» بود، دار فانی را وداع گفت.

تولدت مبارک رفیق، کاش نمی رفتی...!

مهدی فقیه، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که با مجموعه «آتش و باد» آخرین کار تلویزیونی اش را به روی آنتن برد در گفت و گویی با ایسنا که به بهانه سالروز تولد کریم اکبری مبارکه انجام شد، از همکاری با این هنرمند فقید در سریال «آتش و باد» گفت.

آدم بزرگی را از دست دادیم

فقیه ابتدا جملاتش را اینگونه آغاز می کند: خدا آقای مبارکه را رحمت کند. من مجدداً به خانواده ایشان تسلیت می گویم. ایشان از بزرگان تئاتر بودند همیشه برنامه نویس خوبی بودند و به غیر از بازیگری دستیار کارگردان بود. آدم منظم، مرتب و کاربلدی بود. واقعاً ما نمونه آقای مبارکه را نداشتیم. ایشان بسیار متواضع و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای بودند. ما مرد بزرگی را از دست دادیم. خدا این بزرگوار را رحمت کند. روحش شاد باشد. انسان شریفی بود. 

تولدت مبارک رفیق، کاش نمی رفتی...!
مهدی فقیه و مرحوم اکبری مبارکه در «آتش و باد»

در تمام سکانس های «آتش و باد» باهم بودیم

او در ادامه به همکاری اش با کریم اکبری مبارکه در سریال «آتش و باد» اشاره می‌کند و می‌گوید: آخرین کارمان با هم همین سریال «آتش و باد» بود که اخیراً پخش شد. تمام صحنه ها و سکانس‌های این کار هنوز جلوی چشمانم است. ما کلا در این کار باهم بودیم چون گریم ایشان هم به گونه‌ای بود که چشم هایشان مشکل داشت بنابراین در تمام جریان ها و سکانس ها خودم کنارش بودم، دست هایش را می گرفتم و همه جا می بردم، اگر آبی می خواست به او می دادم. مهمترین حسن اخلاق این بزرگمرد این بود که با آن سابقه ای که در تئاتر، سینما و تلویزیون داشت از لحاظ احترام هیچ فرقی برایش نداشت کارگردان و آنهایی که تازه وارد این عرصه شده بودند. یعنی با همه با احترام برخورد می کرد مخصوصاً با جوانان برخورد بسیار صمیمی داشت و همواره تذکراتی به آنها می داد. او همیشه با مهربانی با همه رفتار می کرد.

مهدی فقیه سپس با تبریک تولد زنده یاد اکبری مبارکه ادامه می دهد: رفیق من تولدت مبارک، روحت شاد، ای کاش از پیش ما نمی رفتی. حیف شد از بین ما پر کشیدی ... .

او سپس به سابقه تئاتری اکبری مبارکه اشاره می کند و ادامه می دهد: ایشان کارهای تئاتر بسیار خوبی داشتند به غیر از کارهای تصویری که به نظرم همه ماندگار بودند. آقای مبارکه یک وزنه خوبی برای تئاتر کشورمان بود. ما آدم بزرگی را از دست دادیم.

حیف شد کرونا او را از ما گرفت

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به اینکه امروز که از دشواری های کرونا عبور کردیم و سریالتان پخش شد فکر می کنید افرادی مثل آقای مبارکه چقدر حیف شدند؟ خاطرنشان می کند: ما سر صحنه پزشک داشتیم و مدام ما را چک می کرد اما متاسفانه ایشان دچار شدند و از بین ما رفتند. به هر حال مرگ حق است و هر کدام از ما به نحوی از دنیا می رویم اما در کل آقای مبارکه خدا رحمتش کند خیلی به کرونا اعتقاد نداشت. به هر حال این اتفاق برایشان افتاد و متاسفانه کرونا ایشان را از ما گرفت. یادم هست وقتی آقای مبارکه کرونا گرفت دکتر مرا چیزی حدود پنج بار آزمایش فرستاد چون تمام مدت کنارش بازی داشتم. دشواری های زیادی کشیدم اما شکر خدا مبتلا نشدم. ایشان کمی هم ریه هایش مشکل داشت و وقتی کرونا گرفت متاسفانه دوام نیاورد. واقعا حیف بود این مرد برود.

فعلا کار نمی کنم

مهدی فقیه در پایان صحبت هایش درباره کارهای جدیدش در تلویزیون اعلام می کند: چند ماهی است متاسفانه به خاطر لثه هایم و مشکلی که پیش آمده تحت درمان هستم. یک استخوانی در لثه ام درآمده که تمام دندان هایم را برداشتند و یک بار هم جراحی کردم اما باز هم نیاز به جراحی دارم تا ببینم چه می شود؛ بنابراین فعلا کاری قبول نمی کنم هم به خاطر شرایطم تا زمانی که خوب شوم همین که باید یک کاری باشد که در شأن مردم باشد تا قبول کنم. با اینکه الان گرفتاری شدید مالی دارم اما هر کاری نمی کنم. دعا کنید اول خوب شوم تا ببینیم چه می شود. من کاری که در شأن مردم نباشد انجام نمی‌دهم. در تمام این سال ها هم به این اعتقاد وفادار بودم و معتقدم هرچه به مردم نزدیک تر باشیم مردم ما را بهتر می بینند نه اینکه فقط بازی کنیم. در خدمت کار بودن خیلی مهم است. ما مردم فهیمی داریم و خوب کارهایمان را می فهمند.

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋