السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

ستاره نامرئی پرسپولیس کیست؟

وحید امیری در حالی که فصل قبل در همین مقطع درگیر مصدومیت و جراحی بود، این روزها در حال درخشش در خط دفاعی پرسپولیس است.

سرخ نیوز: وحید امیری همچون چند هفته اخیر نمایش بسیار خوبی در بازی برابر ملوان داشت و اجازه نداد حریف حتی یک خطر جدی را از ناحیه خودش روی دروازه بیرانوند ایجاد کند. این ستاره با تجربه که زوج خوبی را با مهدی ترابی در سمت چپ پرسپولیس تشکیل داده است چند بار با نفوذ به محوطه جریمه حریف برای همبازیانش فرصت گل خلق کرد که این موقعیت ها راهی به چارچوب نداشت. اوج کار وی در دقیقه ۴۰ بازی بود، جایی که با یک پرتاب بلند، توپ را روی سر مهدی عبدی فرستاد تا این مهاجم، پاس گل دوم بازی را برای سعید صادقی فراهم سازد. این برای اولین بار در فصل جاری بود که پرتاب های معروف امیری به هدف می رسید و بی شک روی گل دوم پرسپولیس باید سهم اندکی را هم برای ستاره ۱۹ این تیم در نظر گرفت.

ستاره نامحسوس پرسپولیس چه کسی است؟

شماره ۱۹ در اوج

وحید امیری به واقع یکی از تاثیرگذارترین نفرات پرسپولیس در نیم فصل دوم بوده است. او در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان که سرخ ها برای ماندن در کورس به ۳ امتیاز نیاز داشتند، با یک پاس دقیق به مهدی عبدی کمک کرد تا اولین گل فصلش و سومین گل تیمش را بزند. در تقابل حساس جام حذفی با سپاهان با یک حرکت انفرادی پاس گل پیروزی بخش بازی را برای سیامک نعمتی فراهم ساخت. بی شک این یکی از مهمترین پاس گل های این فصل لیگ بود که باعث شد جدال مدعیان قهرمانی را پرسپولیس از حریف خود پیروز شود. با بازی های چشم نوازی که امیری در این هفته ها از خود به نمایش می گذارد، حالا بیشتر از قبل فقدان این مهره کلیدی در هفته های پایانی لیگ بیست و یکم به چشم می آید. شاید اگر او دچار مصدومیت نمی شد سرنوشت پرسپولیس هم تغییر می کرد.

ستاره نامحسوس پرسپولیس چه کسی است؟

تاثیر غیبت امیری بر عدم قهرمانی پرسپولیس

ناگفته نماند این بازیکن در جریان تساوی مقابل ذوب آهن در اصفهان از ناحیه کمر دچار آسیب شد که همین اتفاق منجر به غیبت وی در ۴ هفته پایانی لیگ برتر و جام حذفی گردید. ستاره سرخ ها در اردیبهشت سال گذشته عضو آسیب دیده خود را به تیغ جراحان سپرد تا هفته های اول لیگ امسال را از دست دهد. خوشبختانه اما توانست به رقابت های جام جهانی برسد و در قطر نیز حضور پیدا کند. گرچه که کی روش فرصتی برای بازی به او نداد. دست بر قضا استارت کار امیری در لیگ برتر بیست و دوم مقابل ملوان در هفته دهم بود و او در ادامه فصل توانست تیمش را در اغلب بازی ها همراهی کند. بی شک این ستاره ملی پوش با حضور خود می تواند در ادامه فصل به پرسپولیس کمک زیادی کند. امیری در سال هایی که پرسپولیس پیاپی قهرمان می شد یکی از ارکان اصلی موفقیت های این تیم بود. او در لیگ برتر هفدهم با گلزنی مقابل پدیده در مشهد توانست پرسپولیس را در فاصله سه هفته مانده به پایان قهرمان کند. باید دید او باز هم می تواند برای سرخ ها خاطره ساز شود؟

ستاره نامحسوس پرسپولیس چه کسی است؟

 

اعجوبه‌ای به نام وحید امیری

امیری که تاکنون ۹۶ بار با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفته است، فرصت این را دارد تا پایان فصل تعداد بازی هایش را در این مسابقات سه رقمی کند که اگر این اتفاق با قهرمانی توام شود می تواند فصل رویایی را شماره ۱۹ سرخ ها رقم بزند. امیری ۷ سال پیش وقتی یک بازیکن جوان ۲۶ ساله جویای نام بود از نفت تهران راهی پرسپولیس شد و در این سال ها به قدری پیشرفت داشت که توانست ۸ قهرمانی با پرسپولیس و دو جام جهانی با تیم ملی را تجربه کند و آن قدر خوب ظاهر شود که همیشه یک آلترناتیو برای پست‌های مختلف در مواقع اورژانسی باشد. به طوری که اگر بپرسید پست اصلی وحید کجاست کسی شاید نتواند به درستی به آن جواب دهد! او این روزها به قدری در نقش جدید خود فرو رفته است که جدا کردنش از خط دفاع برای کادرفنی پرسپولیس سخت می آید. تغییر پست در ۳۴ سالگی و درخشش در خط دفاعی امری است که فقط از اعجوبه ای مثل وحید امیری بر می آمد.

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋