elnazbohrani

elnazbohrani

کولر گازی چیست و بهترین مدل های آن چه نام دارند؟

 

مقدمه

با نزدیک شدن به ماه های گرم تابستان، یافتن راهی برای خنک و راحت ماندن در خانه ضروری است. یکی از محبوب ترین راه ها برای غلبه بر گرما استفاده از کولر گازی اسپلیت است. سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت سیستم های خنک کننده فوق العاده کارآمدی هستند که مزایای زیادی نسبت به سایر انواع واحدهای تهویه مطبوع دارند.
اما با وجود گزینه های بسیار زیاد در بازار، دانستن اینکه کدام کولر گازی اسپلیت برای خانه شما بهترین است، می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله، ویژگی‌های مهمی را که باید هنگام انتخاب کولر گازی پنجره ای کلاسیک در نظر بگیرید، بررسی می‌کنیم و برخی از بهترین مدل‌های موجود امروزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


کولر گازی اسپلیت چیست؟


کولر گازی اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع است که از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یونیت خارجی و یونیت داخلی. یونیت خارجی حاوی کمپرسور است، در حالی که واحد داخلی حاوی اواپراتور و فن است. این دو واحد توسط خطوط مبرد به هم متصل شده اند که مبرد را بین آنها انتقال می دهد.
تهویه مطبوع اسپلیت به دلیل بهره وری انرژی، عملکرد بی صدا و توانایی خنک کردن مناطق بزرگتر نسبت به سایر انواع واحدهای تهویه مطبوع شناخته شده است. نصب و نگهداری آنها نیز آسان است، و آنها را به گزینه ای محبوب برای صاحبان خانه تبدیل می کند.


ویژگی های کلیدی که باید در نظر بگیرید


هنگام خرید کولر گازی اسپلیت، چندین ویژگی کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:


ظرفیت خنک کننده

ظرفیت خنک کننده کولر گازی اسپلیت بر حسب BTU (واحد حرارتی بریتانیا) در ساعت اندازه گیری می شود. هرچه رتبه BTU بالاتر باشد، واحد قدرت خنک کنندگی بیشتری دارد. برای تعیین ظرفیت خنک کننده مناسب برای خانه خود، باید اندازه اتاق یا منطقه ای را که می خواهید خنک کنید و آب و هوای محلی را در نظر بگیرید.


بهره وری انرژی

سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت به دلیل بهره وری انرژی معروف هستند که می تواند به کاهش صورت حساب های انرژی ماهانه شما کمک کند. به دنبال واحدهایی با رتبه‌بندی SEER (نسبت بهره‌وری انرژی فصلی) بالا باشید که نشان می‌دهد دستگاه در طول فصل سرمایش چقدر کارآمد عمل می‌کند.


سطح سر و صدا

تهویه مطبوع اسپلیت به دلیل عملکرد بی صدا شناخته شده است، اما برخی از واحدها بی صداتر از سایرین هستند. برای اطمینان از محیطی آرام و راحت به دنبال مدل هایی با درجه دسی بل پایین باشید.


ویژگی های کیفیت هوا

برخی از تهویه مطبوع اسپلیت دارای ویژگی های اضافی مانند فیلتر هوا، رطوبت گیر و یونیزر هستند که می توانند کیفیت هوای خانه شما را بهبود بخشند.


مدل های برتر کولر گازی اسپلیت


پس از در نظر گرفتن ویژگی های کلیدی بالا، در اینجا برخی از بهترین مدل های کولر گازی اسپلیت موجود امروزی آورده شده است:


LG LS120HEV2

این تهویه مطبوع اسپلیت پیشرفته ال جی دارای ظرفیت خنک کننده 12000 BTU و امتیاز SEER 25.5 است که آن را به یکی از کم مصرف ترین مدل های موجود در بازار تبدیل می کند. همچنین دارای یک فیلتر تصفیه هوا داخلی است و در سطح صدای کم تنها 19 دسی بل کار می کند.


Fujitsu Halcyon ASU9RLS3

این کولر گازی اسپلیت شیک و شیک فوجیتسو دارای ظرفیت خنک کننده 9000 BTU و امتیاز SEER 33 است که آن را به یکی از کارآمدترین واحدهای موجود تبدیل می کند. همچنین تنها با 22 دسی بل بی صدا کار می کند و برای بهبود کیفیت هوا دارای فیلتر هوای قابل شستشو است.


میتسوبیشی MSZ-FH09NA

این کولر گازی اسپلیت میتسوبیشی دارای ظرفیت خنک کننده 9000 BTU و امتیاز SEER 30.5 است. همچنین دارای یک فیلتر ضد حساسیت است و در سطح صدای کم تنها 20 دسی بل کار می کند.


Daikin FTXS12LVJU

این تهویه مطبوع اسپلیت دایکین دارای ظرفیت خنک کننده 12000 BTU و امتیاز SEER 23 است. همچنین دارای فیلتر هوای قابل شستشو است و در سطح صدای بی صدا تنها 26 دسی بل کار می کند.


پایونیر WYS018-17

این تهویه مطبوع اسپلیت مقرون به صرفه پایونیر دارای ظرفیت خنک کننده 18000 BTU و امتیاز SEER 19 است. همچنین دارای فیلتر ضد میکروبی است و بی صدا تنها با 43 دسی بل کار می کند.


نتیجه


کولر گازی اسپلیت یک سرمایه گذاری عالی برای هر صاحب خانه ای است که به دنبال خنک و راحت در طول ماه های تابستان است. هنگام خرید کولر گازی اسپلیت، حتماً ویژگی های کلیدی ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید، از جمله ظرفیت خنک کننده، کارایی انرژی، سطح صدا و ویژگی های کیفیت هوا. LG LS120HEV2، Fujitsu Halcyon ASU9RLS3، Mitsubishi MSZ-FH09NA، Daikin FTXS12LVJU و Pioneer WYS018-17 همگی گزینه های عالی هستند که طیف وسیعی از ویژگی ها را برای برآورده کردن نیازها و بودجه خاص شما ارائه می دهند. مهم نیست که کدام مدل را انتخاب کنید، از یک راه حل خنک کننده کارآمد و موثر لذت خواهید برد که شما را در تمام فصل راحت نگه می دارد.

منبع پست: وب سایت جا خرید

elnazbohrani
elnazbohrani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋