الهه مهر

الهه مهر

از کجا پارچه برزنت با کیفیت بخریم؟

امروزه فروشگاه های سراسر کشور انواع پارچه های برزنت را برای فروش آماده می کنند. اما نکته مهم این است که سطح کیفی این پارچه ها را بررسی کرده و از ماندگاری آنها مطمئن شوید. به همین منظور در این مقاله به بررسی ویژگی های برزنت های بادوام و کارایی آن ها می پردازیم.

پارچه برزنتی یکی از پارچه های بسیار کاربردی در صنایع مختلف است و در تولید انواع چادر، روکش بار، کیف و کوله پشتی و حتی لباس های ورزشی کاربرد دارد. این پارچه ها آنقدر محکم و مقاوم هستند که می توانند فشار باد و طوفان های شدید را تحمل کنند

برای این منظور برای امنیت در هنگام استراحت، حمل و نقل کالا و نگهداری کالاهای حساس استفاده می شود.

امروزه بسیاری از مغازه ها در سراسر کشور انواع برزنت را آماده فروش دارند. اما نکته مهم بررسی سطح کیفی این پارچه ها و اطمینان از قوام آنهاست. برای این کار این مقاله را به بررسی ویژگی های پارچه برزنتی بادوام و کاربرد آن اختصاص داده ایم.

خواص برزنت

پارچه برزنتی پارچه ای بسیار محکم و بادوام است که اجازه ورود گرد و غبار، نور خورشید و حتی برف و باران را به پارچه نمی دهد. به همین دلیل است که عمر طولانی دارد و وظیفه خود را انجام می دهد که سال ها پوسیدگی و ضعیف شدن پارچه را انجام می دهد. همه این موارد در کنار رنگ های مختلف و قیمت های مقرون به صرفه و اقتصادی این پارچه ها باعث شده تا در موقعیت های مختلف از برزنت و سایر لوازم استفاده شود.

استفاده از برزنت در صنعت حمل و نقل و به عنوان پوششی برای کامیون ها باعث شده است که بازار به نام پارچه ترانزیتی و کانتینری نامیده شود. هم چنین از این پارچه برای چادر مسافرتی برزنتی نیز استفاده می شود.

برزنت از چه ماده ای ساخته شده است؟

پارچه برزنت از ترکیب الیاف طبیعی (پنبه) و الیاف مصنوعی (مواد پلیمری) ساخته شده است. بسته به کاربرد، پلیمر مورد استفاده برای ساخت این پارچه ها می تواند شامل پروپیلن، مواد سرامیکی، پلی اتیلن، مواد ضد حریق و حتی پلی استر باشد. نکته دیگر در تولید برزنت دوام و مقاومت آن در برابر ضربه و فشار است. بنابراین تولیدکنندگان برای دوام بیشتر آن را در لایه های مختلف می دوزند.

دلیل محبوبیت پارچه برزنتی چیست؟

همانطور که گفته شد از پارچه های برزنتی در صنایع مختلف استفاده می شود. دلیل این محبوبیت نه تنها استحکام زیاد این پارچه، بلکه ویژگی های فراوان آن است. به همین دلیل دلایل محبوبیت این پارچه را توضیح می دهیم:

  • کشسانی و کشسانی بالای پارچه
  • مقاوم در برابر ضربه و فشار اجسام نوک تیز، باد و طوفان های شدید
  • ضد اشتعال و امنیت بالای پارچه برزنت در هنگام حوادثی مانند آتش سوزی
  • توانایی تحمل حرارت بالا
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدها
  • پارچه را می توان به راحتی با مواد شوینده شسته و با الکل ضدعفونی کرد
  • بافت ضد آب و مقاوم در برابر نفوذ باران و برف برای استفاده از مواد PVC و پلی استر در تولید پارچه.
  • قوی در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش
  • بسیار سبک و وزن سبک
  • مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدن توسط اجسام نوک تیز
  • تنوع رنگ بالا
  • قیمت مقرون به صرفه و مقرون به صرفه

چطور برزنت باکیفیت تهیه کنیم؟

آشنایی با ویژگی های پارچه برزنت و انواع آن راهی هوشمندانه جهت انتخاب و خرید پارچه ای با کیفیت بالا و ماندگاری زیاد است. در واقع هر چه شناخت شما نسبت به برزنت بیشتر شود، خریدی هوشمندانه تر خواهید داشت. با این حال تنها دانستن اطلاعات در رابطه با ساختار این پارچه کافی نبوده و گاهی یافتن فروشگاه معتبری که تمام ویژگی های مورد نظرتان را داشته باشد، کاری سخت طاقت فرساست. از این رو توصیه می شود به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان با سابقه و خوشنام اعتماد کرده و هنگام خرید از آن ها بخواهید درجه بندی کیفیت پارچه ها را برایتان شرح دهند. آریابرزنت یکیاز تولیدکننده های معتبر در این زمینه است که به صورت حضوری و آنلاین می توانید خرید مطمئن داشته باشید.

منبع: https://vrgl.ir/nXh9H

الهه مهر
الهه مهر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋