elhamisana79

elhamisana79

واردات و ترخیص مواد شیمیایی از هند

فرآیندهای واردات و ترخیص شامل مراحل پیچیده، ارائه و تنظیم اسناد و مدارک با مقررات و استاندارد های بین ‌المللی برای تضمین ایمنی، شفافیت و روابط تجاری پایدار بین دو کشور است که در ادامه به همراه بازرگانی آسان تجارت به بررسی تمام و کمال فرایند واردات و ترخیص مواد شیمیایی از هند می پردازیم.

زمینه تاریخی تجارت مواد شیمیایی بین هند و ایران

روابط تجاری هند و ایران به قرن ها قبل بر می گردد و هر دو کشور در تبادل کالا و دانش مشارکت داشتند به گونه ای که با این حال، تجارت مدرن مواد شیمیایی به دلیل تقاضای فزاینده ایران برای مواد شیمیایی مختلف برای حمایت از صنایع در حال رشد خود شتاب بیشتری گرفته است.

هند که به دلیل داروسازی، مواد شیمیایی کشاورزی و مواد شیمیایی خاص خود مشهور است، به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد برای نیاز های متنوع ایران ظاهر شده است و این پویایی تجاری یک مشارکت همزیستی ایجاد کرده که باعث رشد اقتصادی و تبادل فناوری بین دو کشور می شود.

صنایع-شیمیایی-رو-به-پیشرفت-در-هند

صنایع شیمیایی رو به پیشرفت در هند

صنعت شیمیایی در هند یک بخش چند وجهی است که شامل تولید مواد شیمیایی اساسی، مواد شیمیایی ویژه، مواد شیمیایی کشاورزی، داروسازی و غیره است که از جمله دلایل پر کار بودن این صنعت در هند می توان به مزیت رقابتی هند در نیروی کار ماهر، قابلیت های پیشرفته تحقیق و توسعه و شبکه وسیعی از تولیدکنندگان مواد شیمیایی اشاره کرد.

این عوامل هند را قادر می ‌سازد تا نیاز های ایران را برای مواد شیمیایی مختلف، از مواد اولیه تا ترکیبات پیشرفته مورد استفاده در صنایعی مانند نساجی، کشاورزی، پتروشیمی و مراقبت ‌های بهداشتی برآورده کند که این نکته نیز حائز اهمیت است که بر اساس قانون های چند سال اخیر کشور ایران واردات دارو از انواع کشور های خارجی به ایران ممنوع است.

نیاز های شیمیایی ایران و واردات از هند

چشم انداز صنعتی متنوع ایران برای حمایت از بخش های تولیدی خود به شدت به مواد شیمیایی وارداتی متکی است چرا که صنعت کشاورزی به کود ها و آفت کش ها نیاز داشته، بخش داروسازی به مواد فعال دارویی (API) نیاز دارد و صنعت نفت و گاز به مواد شیمیایی تخصصی برای فرآیندهای استخراج و پالایش نیاز دارد.

واردات از هند به ایران طیف وسیعی از محصولات از جمله مواد شیمیایی آلی و معدنی، رنگ، مواد واسطه و غیره را در بر می گیرد که توافق استراتژیک بین دو کشور، ایران را قادر به دسترسی به مواد شیمیایی با کیفیت کرده است که رشد اقتصادی آن را تقویت می کند.

مراحل-واردات-و-ترخیص-مواد-شیمیایی-از-هند-به-ایران

مراحل واردات و ترخیص مواد شیمیایی از هند به ایران

واردات و ترخیص مواد شیمیایی از هند به ایران شامل یک سری رویه های کاملاً تعریف شده برای اطمینان از انطباق با مقررات بین المللی، استاندارد های ایمنی و شفافیت در تجارت است که فرآیند را می توان به صورت زیر خلاصه کرد

منبع: https://asantrading.com/import-and-clearance-of-chemicals-from-india/

elhamisana79
elhamisana79

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋