elhamisana79

elhamisana79

خرید بازی فکری

به فعالیت های جسمی و ذهنی هدف دار که باعث ایجاد تفریح و سرگرمی می شود بازی می گویند این حرکات امکان دارد به صورت گروهی یا فردی صورت گیرد با انجام بازی ها، کودکان نقاط ضعف خود را پیدا می کند و می توانند آن ها را رفع کنند و با شناسایی نقاط قوت آن ها را تقویت کنند. بازی کردن باعث می شود کودکان بعضی از اخلاقیات و شخصیت خود را بشناسند مانند فرمان برداری، تهاجم یا تسلیم شدن،رشد عاطفی و …. و بعد از شناخت این رفتار ها آن ها را اصلاح کنند.

بازی های فکری که از دیر باز مورد پسند بسیاری از خانواده ها و گروه های صمیمی دوستانه است، یکی از سرگرمی هایی می باشد که سبب می شود تا در حین بازی نقشه های مختلفی را برنامه ریزی کنید، همه روش هایی که می توانید بوسیله آن در میدان برنده باشید را باید در ذهنتان محفوظ باشد.

اما بازی های فکری باعث فعالیت ذهنی و تقویت ذهن افراد می شود همچنین از مزایای دیگر بازی های فکری می توان به افزایش تمرکز کودکان اشاره کرد همچنین موجب به چالش کشیدن IQ و EQ می شود در این مقاله به بررسی بازی های فکری و مزایای این بازی ها خواهیم پرداخت.

انواع بازی های فکری

انواع بازی های فکری

بازی فکری به انواع مختلفی تقسیم شده اند که در این مقاله به معرفی هر یک از زیر دسته های بازی فکری خواهیم پرداخت.

  • بازی های آموزشی : به کمک این نوع از بازی ها می توان مباحث درسی مانند حروف، اعداد، اشیاء و … را راحت تر به کودکان آموزش داد همچنین می توان به وسیله این بازی ها مهارت های گوناگون را یاد داد
  • بازی های معمایی : بازی های معمایی بیش تر بازی های رو میزی هستند که باعث تقویت ذهن بازیکنان می شود بازیکنان باید سعی کنند با استدلال ها و نتیجه گیری های صحیح در زمان معین معماها و حتی جریمه های بازی را حل کنند. این نوع بازی یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین انواع بازی های رومیزی است و همه باید حداقل یکی از این بازی ها را امتحان کنند.
  • بازی های ساختنی : بازی هایی هستند که باعث بالا رفتن خلاقیت آن ها می شود همچنین بازی های ساختنی نوعی تمرین برای کودک محسوب می شود که باعث می شود قدرت پرورش و یادگیری کودک افزایش یابد
  • بازی های رو میزی – برد گیم : بازی های رو میزی جزء قدیمی ترین سرگرمی ها محسوب می شود یکی از قدیمی ترین بازی های رو میزی می توان به شطرنج اشاره کرد. بازی ها رو میزی هم دارای مزایای زیادی هستند و نسبت به سناریو آن ها مزایای بازی ها نیز تغییر می کند

بازی های فکری برد گیم

  • بازی های کارتی – کارت گیم : بازی های کارتی یا همان کارت گیم ها دسته ای از بازی هایی هستند که استراتژی هر بازیکن نسبت به کارت هایی که در دستش است تعیین می شود. هشتاد درصد این نوع بازی ها بستگی به کارت های شما دارد امکان دارد یک بازیکن کارت های خوبی دارد ولی شما کارت ها به درد نخوری دارید.
  • بازی های حرکتی – ورزشی : بازی های ورزشی و حرکتی یکی از عوامل مهم در رشد کودک شما هستند و حرکات فیزیکی و ورزشی که کودک شما در هنگام بازی کردن این نوع از بازی های انجام می دهد باعث یاد گرفتن یک مهارت جدید و کشف استعداد های او می شود بازی های حرکتی و ورزشی برای تمام سنین مناسب هستند این نوع بازی ها به قوی تر شدن ماهیچه های کودک باعث می شود.
  • جورچین : بازی های جورچین جزء بازی های بسیار سرگرم کننده است که همه افراد با هر رده سنی می توانند این بازی را انجام دهند جورچین یا پازل باعث افزایش توانایی های فکری افراد می شود و باعث شکوفایی ذهن و رشد خلاقیت در انسان می شود
  • توی گیم

فواید بازی های فکری

بازی های فکری بازی هایی هستند که مغز بازیکن را از طریق تعامل مستقیم بین افراد بدون پشتیبانی از هیچ وسیله الکترونیکی تحریک می کنند.

حافظه خود را بهبود بخشید

بازیکنان می توانند با یادگیری و به خاطر سپردن قوانین بازی و نحوه بازی با کارت ها، حافظه خود را هر روز تمرین دهند و به مغز این امکان را می دهند که به طور مداوم برای تمرین سلامت مغز کار کند.

با تفکر انتزاعی آزمایش کنید

تفکر انتزاعی به بازیکنان در بهبود توانایی استدلال مغز و همچنین توانایی آنها برای مقابله با موقعیت ها کمک می کند. تفکر انتزاعی از طریق ارزیابی بازی از موقعیت های بالقوه به منظور طراحی بهترین برنامه درمانی تمرین می شود.

توانایی های حل مسئله

این یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید در برخورد با مشکلات و موقعیت‌های روزمره که تصمیم‌گیری را ضروری می‌کنند، داشته باشید. توانایی حل مسئله بازیکنان در نتیجه آموزش تفکر انتزاعی در بازی بهبود می یابد.

منبع: https://bazitahrir.com/bazi-fekri

elhamisana79
elhamisana79

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋