elhamisana79

elhamisana79

بهترین روغن موتور 20W50

ما در فروشگاه یزدان اویل سعی داریم انواع محصولات را با تنوع بسیار بالا در بخش فروشگاهی خود موجود کنیم و در مورد هر کدام از محصولات توضیحات لازم را در بخش توضیحات محصول ارائه کنیم. در راستای تکمیل این محتواها تلاش بسیار زیادی شده است پس از شما به عنوان همراهان "یزدان اویل" خواستاریم که در صورتی که نظر یا پرسش و یا پیشنهاد و انتقادی دارید در بخش نظرات هر کدام از مقالات یا محصولات با ما در میان بگذارید شاید پرسش شما برای افراد دیگری نیز باشد. کارشناسان "یزدان اویل" در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد و بقیه نیز می‌توانند این پاسخ را مشاهده کنند. در این مقاله در بخش آموزش در یزدان اویل در مورد بهترین روغن موتور 20W50 قرار است صحبت کنیم. در ابتدا بهتر است در مورد این نکته که روغن 20W50 به چه معناست صحبت کنیم و اینکه این روغن موتور برای چه خورده‌ای مناسب است. تفاوت آن با روغن موتور 10W40 چیست و چه شرکت هایی روغن موتورهای 20W50 را تولید می کنند را با هم بررسی کنیم. پس در صورتی که این سوال برای شما مطرح است که روغن موتورهای 20W50 درکدام برندها با بهترین روش تولید می شوند. همراه ما باشید تا این موارد را این جزئیات را و اطلاعات فنی مورد نظر روغن موتورهای 20W50 را با هم بیشتر بررسی کنیم.

 

روغن موتور 20W50 به چه معناست؟

20W50نشانه ویسکوزیته یا درجه گرانروی یا همان SAE می باشد، که یکی از نمادهاییست که برای هر روغن موتوری در سراسر دنیا تعیین می‌شود. حال این نماد می تواند به صورت تک درجه یا مالتی گرید یا چند درجه ارائه شود. 20W50 نشانه ی مالتی گرید بودن روغن موتور است یعنی چند درجه ای بودن آن که در ادامه توضیح بیشتری در مورد معنای می‌دهیم در ابتدا باید بررسی کنیم که ویسکوزیته به چه معناست؟ ویسکوزیته به معنای شل یا سفت بودن هر مایعی می باشد به عنوان مثال برای واضح شدن معنای آن ویسکوزیته عسل بسیار زیاد و مثلاً عدد 100 و ویسکوزیته آب عدد 5 می باشد.

این نشان دهنده‌ی میزان شل یا سفت بودن هر مایعی است. روغن موتورها نیز توسط ویسکوزیته دسته بندی می شود مثلاً روغن موتورهای 40 شل تر از روغن موتورهای 50 می باشند و در عین حال سفت تر از روغن موتورهای 10 می باشد.

بنابراین با توجه به عدد نوشته شده روی بسته بندی هر روغن موتور می توانید میزان شل و سفت بودن آن را مشاهده کنید هر موتوری روغن موتور مخصوص به خود را احتیاج دارد و برخی از موتور برخی از خودروها روغن موتورهای شل تر و برخی سفت تر احتیاج دارند پس با توجه به این مشخصات عدد موجود بر روی بسته بندی را می توانید با نیاز خود مقایسه و آن را خریداری نمایید.

در ادامه به بررسی بهترین روغن موتور 20W50 می پردازیم اما روغن موتور های مالتی گرید یا چند درجه ای مثل همین روغن موتور 20W50 چه معنایی دارند. حرف W در وسط آن مخفف کلمه winter یعنی زمستان است عدد 20W50 بدین معنیست که ویسکوزیته این روغن موتور در فصول سرد یا همان زمستان به عدد 20 می رسد یعنی روغن شل تر می شود و در فصل‌های گرم سال به عدد بعد از W یعنی 50 می‌رسد و سفت می شود پس با توجه به این مشخصات و ویژگی ها روغن موتور 20W50 در فصول زمستان به عدد ویسکوزیته 20 در تابستان به ویسکوزیته 50 می‌رسد.

که این خاصیت خوب برای روغن موتور است و یک مزیت برای روغن موتور های موجود محسوب می‌شود که در فصول مختلف بر اساس درجه  حرارت هوا شل یا سفت می‌شود این موضوع باعث می‌شود که در فصل زمستان استارت راحت تری برای خودرو فراهم شود در ادامه همراه ما باشید تا در مورد مشخصات بیشتر روغن موتور ها باهم صحبت کنیم.

منبع: https://yazdanoil.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-20w50/

elhamisana79
elhamisana79

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋