ترموهیتر کیان ( تولید کننده المنت )

ترموهیتر کیان ( تولید کننده المنت )

فروش و پخش انواع المنت های صنعتی ( المنت میله ای ،‌تسمه ای، سرامیکی ، ریخته گری) و تجهیزات جانبی حرارتی ( ترموستات - ترموکوپل - سیم نسوز - کابل حرارتی ) heaterkian.com
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۷ نفر را دنبال می کند

آموزش ساخت المنت با سیم المنت

 

با توجه به قیمت المنت ها برخی در صدد ساخت المنت خانگی برمی آیند. همانطور که می دانید المنت از یک دسته سیم هادی مانند مفتول یا سیم مسی تشکیل شده است و ساخت آن آنچنان سخت نخواهد بود. اما از آنجا که سیم های مذکور با حرارتی که به المنت ها وارد می شود ذوب می شوند بهتر است از سیم های نیکل کروم یا دیگر آلیاژهای سیم المنت استفاده نمایید.

نمونه های المنت ها را در منزل و در بخاری برقی، گرمکن ها و ... می توانید مشاهده کنید.

با توجه به قیمت سیم کروم نیکل توصیه می شود از آلیاژ آهن-کروم-آلومینیوم خریداری نمایید تا با متراژ کمتری از آن گرمای مورد نیاز را تولید کنید.

قطعات لازم

کلید جهت قطع و وصل کردن جریان

سیم المنت

فن

سفال یا خاک جهت عایق کردن

سیم فاز

باتری از لامپ می توانید جهت نشان دادن روشن بودن دستگاه استفاده کنید و وجود آن ضرورتی ندارد.

 

مراحل ساخت المنت با سیم نیکل کروم

سیم دارای مقاومت الکتریکی را به دور عایق نارسانا مانند گل یا سفال بپیچید. به دلیل مقاومت جریان عبوری از سیم گرما ایجاد می کند. این عایق ها به سبب جلوگیری از برق گرفتگی و انتقال بهتر گرما می باشد و الزامی است.

فن را می بایست در جهتی نصب کنید که مسیر باد به درون محفظه باشد و زمانی که جریان الکتریسیته به گرما تبدیل می شود باد گرما را از طرف دیگر محفظه خارج کند.

کاربرد المنت ها

نمونه هایی از این المنت ها را می توانید در اتو بخارهای باز شده و قدیمی، بخاری های برقی، سماوربرقی و ... مشاهده کنید و از آنها الگو بگیرید. 

 

 

ترموهیتر کیان ( تولید کننده المنت )
ترموهیتر کیان ( تولید کننده المنت ) فروش و پخش انواع المنت های صنعتی ( المنت میله ای ،‌تسمه ای، سرامیکی ، ریخته گری) و تجهیزات جانبی حرارتی ( ترموستات - ترموکوپل - سیم نسوز - کابل حرارتی ) heaterkian.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋