eimenmohit

eimenmohit

چطور ساس را از بین ببریم

روش از بین ساس چگونه است؟

بدون شک ساس را میتوان یک دراکولای واقعی لقب داد . اگر دارید این صفحه را میخوانید  به این معنی است که خود و یا آشنایان شما گرفتار این حشره موذی شده  و قطعا جمله قبلی را تایید خواهید کرد

چگونه تشخیص دهیم حشره ای که ما را  میگزد ساس است؟

زخم های محل گزش پاپولهای سفتی بوده که از یکدیگر فاصله کمی داشته و دوتادوتا یا سه تا سه تا با هم ظاهر میشوند. شکل خوشه ای گزش ها در تمایز گذاشتن بین زخم ها با گزش سایر حشرات مهم است. ساس جز حشرات شب فعال است. روزها در خواب بسر میبرد و شب هنگام آماده حمله میشود. برخلاف سوسک که از هر چیزی تغذیه میکند ساس فقط و فقط خون میخورد و مشکل اینجاست که عجیب خون انسان را دوست دارد و تا انسان باشد دلیلی نمیبیند که به سراغ دیگر موجودات برود.ساس ها دارای ماده خاصی در بزاق خود هستند که باعث جلوگیری از لخته شدن خون در هنگام تغذیه می شود

 

مشکلات بهداشتی ساسها:

ساس تختخواب  متهم به انتقال تعداد زیادی از بیماریها شده اند ولی تاکنون موارد ذیل ثابت شده است :

ایجاد کم خونی(به علت خونخواری زیاد)

حساسیت در افراد حساس. در بعضی افراد ممکن است تاولهای هموراژیک بزرگی به وجود آید. و در بعضی ممکن است قرمزی و ادم مشاهده شود.

کم خوابی یا بیخوابی

خارش شدید و عفونت های ثانویه

بوی بد مکان ساس زده

 

آیا ساس با سمپاشی از بین می رود ؟ 

 بله ساس با سمپاشی کاملا از بین می رود و تنها راه از بین بردن ساس سمپاشی ساس است ولی این کار بایستی توسط شرکت سمپاشی ساس معتبر انجام شود .

ساس جز حشراتی است که در دسته بندی حشرات جز حشرات قوی قرار میگیرد. این موجود با یک نوع سم از بین نمی رود. برای کشتن ساس از سم مخصوص ساس باید استفاده کرد. این سم مخلوطی است از سه نوع سم از سه گروه متفاوت سموم. قرص گاز سوز ساس و همچنین پودر ساس کش  است. با توجه به اینکه حشره ساس حشره قوی است و از بین بردن آن کار بسیار سختی است بهتر است کار را به متخصص آن بسپارید

حشره ساس در بین درز ها و شکاف ها و عمق وسایل پنهان میشود بنابراین طبیعی است که سموم عادی موجود در بازار توانایی ریشه کن کردن آن را ندارد. در نتیجه برای از بین بردن آن باید از سموم مخصوص ساس استفاده کرد که همان سم ترکیبی است که در بالا ذکر شد. اینکه حتما باید از سم مخصوص ساس برای سمپاشی ساس استفاده کرد منحصر به بالغ این حشره نمیباشد میدانیم که تخم ساس از جنس کتین است بنابراین باید سمی که استفاده میکنیم قابلیت نفوذ در داخل پوسته سخت تخم ساس را داشته باشد.گاها مشاهده میشود تعدادی از شرکت های سمپاشی برای اینکه از سموم ارزان تر استفاده کنند اصل صورت مساله را پاک میکنند و صاحب خانه را مجبور به دور ریختن مبلمان و یا تختخواب میکنند تا منبع ساس را حذف کنند. اگر قرار باشد وسایل را دور بریزیم چه کاریه که سمپاشی کنیم؟!

یکی از مطالبی که جالب است در مورد ساس بدانید این است که این حشره تا 550 روز توانایی تحمل گرسنگی را دارد. پس اینکه فکر کنید اگر خانه را ترک کنید و بعد از مدتی ساس به دلیل پیدا نکردن غذا آنجا را ترک میکند فکر اشتباهی است. از جمع بندی مطالب فوق به وضوح میتوان به این نتیجه رسید که سمپاشی ساس یک کار تمام تخصصی است

از کجا بفهمیم که شرکتی که با آن تماس گرفتیم معتبر است؟

یکی از سوالاتی که در تماس با شرکت زیاد پرسیده میشود این است که ما جهت سمپاشی با چندین شرکت تماس گرفتیم و قیمت هایی کاملا متفاوت توسط هر شرکت ارائه شده است و این تلورانس رنج قیمتی مشتری را سردرگم و نگران کرده است. این تفاوت قیمت گاها  تا 10 برابر هم میرسد!  طبیعی است مشتری که نه سم را میشناسد و نه حتی شناختی از حشره دارد این تفاوت قیمت برایش عجیب به نظر میرسد پس از کجا بفهمد باید چکار کند؟

 

سمپاشی یک کار کاملا تخصصی است و هر کسی اینکار را برایتان انجام میدهد باید در قالب شرکت سمپاشی باشد و نه شخص و صنف زیرا طبق قانون ما شرکت سمپاشی داریم و نه سمپاش شخصی. ثانیا این شرکت باید دارای مجوز فعالیت از وزارت بهداشت باشد پس اگر خواستید که سمپاشی منزل خود را به کسی بسپارید حتما چک کنید طرف حساب شما شرکت سمپاشی دارای مجوز از وزارت بهداشت باشد. حال اگر بود میرویم سراغ مرحله سوم و آن رزومه کاری شرکت است. و در این بین چه شرکتی بهتر و معتبرتر از شرکت سمپاشی نوید سلامت.

 اقدامات بعد از سمپاشی ساسبعد از سمپاشی ساس و ترک محل به مدت حداقل دو روز باید ابتدا درب را باز کنید و اگر کولر دارید آن را روشن کنید و پس از 15 دقیقه وارد محل شوید تا گازهای سمی خارج شوند. سپس نسبت به جمع آوری و شتسشوی ملافه ها و تشک و بالش که مواد سمی بر روی آنها پاشیده شده اقدام کنید ، نیازی به شستشوی فرش نیست . ممکن است طی 14 روز آینده ساس در محل مشاهده شود که به علت مقاومت زیاد ساس به سم ساس و خارج شدن تعدادی از آنها از تخم هایشان است که پس از طی این مدت از بین می روند و جای نگرانی نیست .

اقدامات لازم بعد از انجام سمپاشی

برای سمپاشی چه مدت ترک منزل مورد نیاز است؟

برای سمپاشی منزل با سم مایع 12 ساعت و گازدهی منزل 24 ساعت ترک محل لازم است. تا سه روز بعد از سمپاشی بگذارید سم روی وسایل باقی بماند. بعد از 3 روز پتو، ملحفه، لباس و کلا وسایل و منسوجاتی که مستقیم با بدن انسان در تماس است  را در ماشین لباس شویی با درجه حرارت بالا انداخته و پس از شستشو آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. سایر وسایل مثل فرش ، پرده، موکت، مبلمان را بخار شوی بگیرید. ترجیحا تا یکماه شسته نشود که سم حداکثر تاثیر خود را روی آن بگذارد. بعد از آن وسایل را میتوانید شستشو دهید. استفاده مرتب از جاروبرقی برای حذف فیزیکی این حشره تاثیر بسزایی دارد.

ساس ها کجا پنهان میشوند؟

محل های اصلی تجمع و اختفا ساس به صورت شکل را میتوانید در زیر ببینید.

 

 

 

 

eimenmohit
eimenmohit

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋