اگر به دنبال این هستید که فرم شماره دو پروژه را بیابید و آن را دانلود کنید می توانید به مدیر مدرسه مراجعه کنید اگر مدیر آموزشگاه شما هم این فرم را نداشت به آموزش ابتدایی مراجعه نمایید هرگز این فرم را از سایت های اینترنتی دانلود نکنید زیرا این سایت ها نمونه فرم های قدیمی گذاشته شده است و فرم های جدید قابل رویت نمی باشند.
اگر بخواهیم به گفته مولف در همین محتوا استناد کنیم می توانیم بگوییم با عنایت به واژه پوست انداختن، ذهن و روح و روان دانش آموزان دوباره دچار پوست اندازی شده است لذا بازهم از پایه دوم راحت تر میتوان با وسیع تر شدن دایره المعارف و حیطه کلمات در پایه سوم تحقیق این دانش آموزان می تواند معنای گسترده تری به خود بگیرد. حال اگر دانش آموزان از همان پایه اول اهل تحقیق و پژوهش بوده باشد فعالیت آنها در دو سال گذشته پایه و اساسی محکم برای تحقیق بهتر و فراگیرتر در پایه سوم خواهد شد.
ناگفته نماند که ایده پروژه جابربن حیان در سه مقطع یاد شده یعنی پایه های اول دوم و سوم ابتدایی بر مبنای تحقیق زمینه ای تعریف شدهانداین به این دلیل که همانطور که گفتیم تواناییهای دانشآموزان در جنبههای مختلف مربوط به طرح جابربن حیان در این پایه ها محدود تر هستند و فشار بیش از حد توان به دانش آموزان ممکن است به جای کشف و شکوفایی استعداد آنها رابطه عکس داشته باشد و موجب دلسردی و بی انگیزگی دانش آموز شود.
دانش آموزان کلاس سوم در پایه های اول و دوم تجربه های شرکت در طرح جابر بن حیان را گذراندهاند و می توانند به خوبی با شرایط و نحوه شرکت در طرح جابربن حیان در پایه سوم آشنا شوند تو هم می دانندکه چگونه طرحی بهتر نسبت به سال های گذشته داشته باشند از طرفی دیگر دانش آموزان پایه سوم دروس بیشتر را مطالعه نموده و لذا تواناییهای علمی آنها از لحاظ تئوری به مراتب بالاتر رفت هاست دانش آموزان سال سوم در طرح جابر عموماً پژوهش های قوی تری راعرضه می دارند و به خوبی جایگاه خود را در بهترین های طرح جابر حفظ نموده اند.
از دانش آموزان این پایه انتظار میرو که در طرح جابربن حیان بتوانند اشیا و رویدادها را بهخوبی اندازه گیری کرده و نیز گزارش و نموداری ارائه داده و بتوانند که آن را تحلیل کرده و در مورد نتایج آن بحث کنند.
کلاس سومی های فعال ما طرح های فوق العاده و جالبی داشتند. از آنجا که تیم ما به بهترین شکل ممکن در جریان فعالیت های روز افزون دانش آموزان است از نزدیک فعالیت های مختلف طرح جابر کلاس سومی ها را رصد نمودیم واقعاً امسال این پایه گل کاشتند با ارائه کامل مستندات خود و طرح های عملی شان توانستند راهگشای این امر باشند و به بهترین شکل ممکن فعالیتهای خود را اجرا کنند.
کلاس سوم یک از جذاب ترین کلاس ها برای ارائه طرح جابربن حیان است. شما عزیزان حتماً برای استفاده از نمونه موضوعات طرح جابر بن حیان کلاس سوم می توانید از داخل سایت احسان ابار شی موضوعات جدید را مربوط به سال جدید را دریافت کنید پلن جابر بن حیان کلاس سوم در این پایه طرح جابر کلاس سوم به صورت تحقیق است و میتوانید از هر موضوعی استفاده نمایید و فقط به دنبال موضوعات کتاب علوم تان نباشید.
خوب باید بدانیم که یکی از سرچ های ناموفق درباره طرح جابر بن حیان موضوع پروژه جابر است، در طرح جابر وظیفه معلمان و مدیریت مدرسه است که جلساتی برای دانش آموزان و اولیا برگزار کرده و طی این جلسات از آنها بخواهد که طرح های خود و موضوعات پیشنهادی خود را ارائه دهند اما متاسفانه با کوتاهی در این امر باعث شده که دانش آموزان و اولیا دقیقه ۹۰ به دنبال موضوع باشند که این امر ارزش خود را از دست میدهد.
پیشنهاد ما در این پلنت استفاده از نظرات مثبت و کلیدی راهنمایان آموزشی و برنامه ریزان کتب درسی استامان از کمبود زمان که موجب شده تا نتوانیم به صورت قابل قبولی به این موضوع بپردازیم یادم آن است که زمان ما از این مسائل نبود و فقط در مدارس از دانش آموزان می خواستند که کاردستی درست کند کاردستی های ما هم محدود میشد به چیز های پیش پا افتاده و استفاده از چند تا دانه لوبیا برای ساخت تابلو حالا که این فرصت پیش آمده بهتر است از آن استفاده کنیم تا استعدادهای فرزندانمان شکوفا گردد و آینده خود را رقم بزنند.
در پایه چهارم با توجه به آموزش و تعلیم وسیله دانش آموز دست ما را برای پرداختن به طرح جابر چند برابر باز نموده است. دروس مختلف پایه های اول تا سوم ضمن قوام دادن به قدرت خواندن و نوشتن دانش آموز او را در شناخت محیط پیرامون و دنیایی که در آن زندگی می کند آگاه تر نموده و شناخت عناصر و مواد و مسائل مختلف بشری و همچنین کسب همزمان دروس پایه چهارم آموزگار با دانش آموزی فهمیده ترو باهوش تر از پایه های پیشین روبرو می شود. این امر سبب شده تا متولیان طرح جابر پارا از تحقیق زمینهای فراتر گذاشته و برای پروبال دادن به کودک و وظایف بیشتری را به او محول می نمایند این گونه است که در این طرح دانش آموز کلاس چهارم برای پرداختن به تحقیق قدری دست و پای بازتری دارد میتواند برای پیدا کردن سوژه های آزمایش نیازی به رفتن به راه دور نیست. در طرح جابربن حیان برای دانش آموزان این پایه امکان استفاده از همان آزمایشات موجود در کتاب تحصیلی وجود دارد. طراحان کتاب نیز به الطبع برای دانش آموزان به نسبت سن و توانایی آنها در پایه های مختلف آزمایش های گوناگونی ارائه کردهانددانش آموز با مشورت با آموزگار و هم گروهی های خودمی تواند یکی از آزمایشات موجود را با توجه به شرایط طرح جابر به اجرا درآورد.
اگر مطالعه مقاله ما برایتان خسته کننده شده است لازم است که تا انتهای این مقاله با ما باشید قطعا لذت کافی و لازم را خواهید برد. یکی دیگر از موضوعاتی که فکر و ذهن کارشناسان درسی را به خود مشغول کرده استدر رابطه با موضوع طرح جابر کلاس چهارم است در این پایه به صورت تخصصی به طرح جابر آزمایش پرداخته می شود جالب است که بدانیم که پروژه جابر آزمایش اولین بار در این پایه معرفی گردیده و دانش آموزان با اجرای پروژه جابربن حیان آزمایش در کلاس چهارم مبانی علمی را به صورت روز افزونی پایه ریزی می کنند.
درسال چهارم ابتدایی مانند سال های گذشته طرح جابر برگزار می شود این طرح در کلاس چهارم عموماً در سطح بالاتری از سالهای قبل دارد به خصوص اینکه دانش آموزان در این سنین از قدرت تخیل بالایی برخوردارند وادغام کردن قوه تخیل با یادگیری های تئوری می تواند طرح های بسیار عالی را خلق کند ولذا اهمیت آن چندین و چند برابر می شود.
از دانش آموزان این پایه انتظار میرودکه بتوانند در این طرح جابر از طریق مشاهده و ثبت رویداد های اطراف به روابط بین آنها پی برده و راه های رسیدن به یک فرضیه را بر اساس منطق و اصول فکری طی کنند.
یکی از سخنان اولیایی که می خواهند به فرزندانشان یاری برسانداین است که لطفاً به من یک نمونه پروژه جابر در قالب pdf معرفی کنید. شاید از خودمان بپرسیم واقعاً هدف اصلیعلاوه بر هدفی که در بالا درباره طرح جابر بن حیان به آن اشاره کرده ایم چیست؟ و چه چیزی باعث میشود که در مدارس دانش آموزان را و انجام و اجرای طرح جابربن حیان ترغیب کند و انگیزه آنها را در این راه بیشتر. مسلماً هدف از این طرح یک چیز استو آن این است: تدوین آینده ای روشن برای دانش آموزان. از خودمان می پرسیمخوب چه ربطی دارد معلوم است که با این وضعیت مدرکگرایی آینده برای کسانی که خلاقیت و ابتکار دارند و این فقط با اجرای طرح جابربن حیان و پروژه محوری درکودکی حاصل می شود.
دانش آموز در این سن تمایل زیادی به فعالیت های فیزیکی پیدا میکند. و مشخص است که در مقایسه با سنین پایین تر آنقدر توانا میشود که بتواند از دستهای خود در بروز خلاقیت استفاده کند. از این رودر طرح جابربن حیان در پایه پنجم دانش آموزان را به خلق کاردستی های علمی ترغیب می کند توانایی دانش آموز در استفاده از ابزار و مصالح و شناخت اواز این فاکتور ها باعث می شود تا در این طرح متولیان انتظار بیشتری از دانش آموز داشته باشندهمگام با طرح کتب درسی نیز پیشنهاداتی برای دست به کار شدن درساخت سازه ها و اشیا و ابزار کاربردی در اختیار دانش آموز قرار می دهند.
پایه پنجم در واقع عبوردانش آموز از کودکی به نوجوانی و بروز علائم و خصوصیات مربوط به این سن است که آرام آرام خود را نمایان می سازد برای یافتن سوژههای آزمایش خوشبختانه باز هم نیازی به رفتن به راه دور نیست در طرح جابربن حیان سال پنجم نیز دانش آموزان این امکان را دارند که از همان آزمایشات موجود در کتاب تحصیلی خود استفاده کنند طراحان کتاب نیزبرای دانش آموزان به نسبت سن و توانایی آنها در پایه های مختلف آزمایش های مختلف و متعددی را ارائه کردهاند دانش آموزان میتوانند با مشورت معلم و هم گروهی های خود آزمایشات موجود را به عنوان طرح جابر با توجه به شرایط طرح جابر ارائه کنند.
این پیشنهادات میتواند گزینه مناسبی برای شرکت در طرح جابربن حیان باشد دانش آموزان باعث داد با به کار بردن کتب درسی در اجرای طرح جابربن حیان به سهولت میتوانند در این میدان عرض اندام کنند است این نیازی به اتلاف وقت برای پیدا کردن ایده ندارند.
دانش آموزان پایه پنجم نسبت به تمام پایه های قبل از سطح مهارت بالاتری برخوردارند و از نظر میزان رشد فکری و توانایی نسبت به سالهای گذشته توان بیشتری دارند لذا حیطه طرح های آنها ممکن است بیشتر جنبه عملی و اجرایی داشته باشد تا حالت پژوهشی و فکری!
طرح جابربن حیان در پایه پنجم و ششم به صورت دست سازه، کاردستی، طراحی و ساخت شکل می گیرد. پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از طرح های دست سازه، کاردستی، طراحی و ساخت در این پایه می باشد. زیرا با وجود ساخته های دست دانش آموزان، می توانیم آن ها را توانمند و قوی بار بیاوریم. نمونه طرح دست ساز، کاردستی ها و طراحی و ساخت در سایت تخصصی ما موجود است که می توانید از آن ها بهره مند شوید.
آیااز نظر شماسایتی با این نام وجود دارد؟ اگرپاسخ شما منفی است پس چرا توسط کاربران جستجو می شود؟ چگونه هدفی از انجام این جستجو دارند؟ چگونه است که همواره برای تکمیل و ارائه گزارش برای فرزندان و دانش آموزان از این کلمه استفاده می شود؟ جواب خود را در مطالب به بعدخواهید دید.
در طرح هایی همانند طرح درس اقدام پژوهی و دیگر طرح ها میبینیم که صرفا از ایده های خارجی و اروپایی الهام گرفته شده است.البته این موضوع به منزله کم اهمیت بودن این طرح ها نیست امادر هر حالزمانی که در میان طرح های موجود در نظام و آموزشی خودمان یک طرح بومی و مناسب داریم به خوبی می توانیم از آن در جهت افزایش بازخورد حتی صادر کردن آن استفاده کنیم.
قطعاً می دانید که موتور جستجوی گوگل به راحتی می تواند به بهترین شکل ممکن نتیجه مورد نظر را برای کاربران به نمایش بگذارد هدف ازاین ارائه جستجو این است که کاربران بتوانند با بهترین سایت هایی که در این رابطه رقابت دارند آشنا شوند بعد از آشنایی کاربران می توانند به بهترین شیوه به کمک جستجو ها و لیست سایت هایی که به دست آوردند به تدوین و تنظیم فایل مورد نظر خود بپردازند.
ما تاکنون با این مفهوم برخورد زیادی داشته ایم اهمیت این مفهوم از آنجایی است که برخی مواقع دانش آموزان و معلمین میخواهند پلن خود را به صورت پاورپوینت ارائه دهند. در حقیقت این مربوط به زمانی است که طرح دانش آموز به مرحله استانی می رسد. در این حالت معلمین عزیز و محترم از دانش آموزان می خواهند طرح شان را به صورت پاورپوینت ارائه دهند تا در این مورد شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشند.
پایه ششم مقطعی است که محصول نهایی تلاش و کوشش و تعلیم و تربیت ۵ ساله دانش آموزان و معلمان زحمتکش نمود پیدا می کند. و طرح جابربن حیان ازاز این غائله مستثنا نیست و تمامی آموزه ها و مولفه های ارائه شده در طرح جابربن حیان که سالیان پیش و در پایه های قبل پایه ریزی شده اندمی روند تا در پایه ششم به نحو احسن خود را در توانایی ها و استعدادهای دانش آموز نشان دهند.
تحقیقات میدانی درس پایه اول تا سوم و همچنین آزمایش ها و فعالیت ها و هنردستی و فیزیکی در پایه چهارم و پنجم همه در پایه ششم زیر ذره بین داوران طرح جابربن حیان قرار خواهد گرفت میان نخبگانی که خود را از صف دیگر دانشآموزان جدا کردهاند و تواناییهای خود را ثابت کردند نفرات برترمعلوم شونداین نقطه عطف طرح جابر است که در مقاطع بالاتر از دانش آموزانمردان و زنان تبدیل می شوند که سرنوشت و بالندگی کشور را در عرصه علم و فناوری رقم خواهند زد.
در طرح جابر بن حیان کلاس ششم که به صورت دست ساز می باشد به طور کلی از داوطلبان انتظار می رود که بتوانندیک آزمایش طراحی و صحت انجام آن را کنترل کنند و همچنین بتوانند در طول یک آزمایش مولفه هایی که ناپایدار و متغیر هستند را شناسایی کرده و آنها را کنترل و تحلیل کنند.
به صورت کلی شما میتوانید طرح های جابربن حیان پایه های مختلف را از سایت طرح جابر احسان ابارشی با بالاترین کیفیت و کاملاً تخصصی دانلود نمایید.
همانطور کهارز شددر مقطع ششم ابتدایی مانندپنجماز دست سازه ها کاردستی و طراحی و ساخت استفاده می شود این پایه بسیار مهم است و اهمیت فراوانی دارد لطفاً به این پایه و طرح ها و پروژه های مربوط به آن اهمیت زیادی دهید، در کلاس ششم که پایان تحصیلات دوره ابتدایی است دانش آموزان کوله بار خود را جمع کرده و به پایه های بالاتر و مقطع متوسطه اول می روندپس بیاییم سعی کنیم کوله آنها را پر کنیم پر از تجربیات واندوخته هایی که با کمک آنها بتوانند فعالیت های روز افزون خود را از سر گیرند.
خدای متعال و مهربان مان را شکرگزار هستیم که در این رابطه از هیچ تلاش و کوششی فروگزاری نکرده ایم.
مفهوم طرح جابر ۶ یعنی ارائه پروژه و مستنداتی در پایه ششم ابتداییکه در پاراگراف بالانیز به آن اشاره نمودیم و باید اولیای عزیز در این رابطه توجه خود را گذاشته و با معلمان عزیز مشارکت نمایند.
در صورتیکه این مشارکت عملی شودرونق تولید را در جامعه توسعه خواهیم دادامروزه در حال نوشتن این مقاله هستیم و تهدیدات آمریکا روز به روز بیشتر شده است و رهبر عزیزمان نیز درباره راهکار رونق تولید سخن می گویندو می فرمایند که با رونق تولید می توانیم برونرفت از این چالش ها را تجربه کنیم به نظر من یکی از راهکارهای برون رفت و رونق تولید هم اهمیت به پروژه جابربن حیان در مدارس است.
شیوه نامه طرح جابربن حیان تفاوت قابلملاحظهای با شیوه نامه پروژه جابربن حیان سال قبل ندارد با این حال اگر مصر به دریافت این شیوهنامه هستید می توانید با خیالی آسوده آن را از آموزش و پرورش مربوطه و یا معاونت ابتدایی و یا مدیر مدرسه تان دریافت کنید. در صورت تمایل نیز میتوانید با شماره تلفن 09154800376 در ایتا، شاد، سروش تماس حاصل کرده ما آن را برای شما ارسال خواهیم کرد.
توضیحات زیادیدر این بارهبه شما دادم. عزیزان خواهش من از شمااین است که طرح جابر بن حیان را جدی بگیرید چرا که میتواند آینده فرزند شما را به شکل قابل توجهی تغییر دهد با جدی گرفتن این طرح می توانید فرزندان خلاقی را تحویل جامعه بدهید.
تعداد زیادی از دانش آموزان و دبیران، والدین این هستند که نمونه های مختلفی را از طرح جابربن حیان ببینند و با اصول و شیوه های ارائه یک طرح جابرکامل آشنا گردند گرچه تعداد زیادی طرح جابر به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد اما نمی شودازهیچکدام آنها اطلاعات کاملی را دریافت نمود. و هر کدام به گونه ای نقص دارندو شاید همین موردسبب رایگان بودن آنهاست. شما می توانید برای دانلود بهترین نمونه های طرح جابر بن حیان به سایت احسان ابارشی مراجعه نمایید.
11بخش مورد نیاز برای اجرای یک طرح جابربن حیان قوی را نام ببرید؟
شما میتوانید با توجه به این یازده نکته کلیدی یک طرح جابر صحیح و مناسب برای دانش آموزان خودبه اجرا بگذارید و با استفاده از نکته های آن به بهترین نتایج دست پیدا کنید باید در نظر داشته باشید که پروژه جابربن حیان از جمله پروژههای بسیار پر اهمیت در مدارس ایران است این پروژه به صورت کامل نمونه خارجی ندارد و همین موضوع است که باعث اهمیت بیش از پیش آن می گردد.
اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به این منظر نگاه کنیم به خوبی متوجه این موضوع می شویم که سیستم آموزشی ایران از جایگاه بسیار پایینی در دیگر کشورها برخوردار است یعنی این سیستم به جایگاه واقعی خود نرسیده و نتوانسته تابه حال در میان دیگر کشورها نامی داشته باشد زمانی که در ایران صحبت از سیستم آموزشی کشور ژاپن می شود اغلب افراد از آن به عنوان یک سیستم ساختار یافته یاد می کنند و آن را به عنوان یک سیستم آموزشی برتر معرفی می کنند اما این موضوع در مورد ایران به چه صورت است؟
یعنی اگر صحبت از آموزش و پرورش ایران در دیگر کشورها شود احتمالاً با صحبت های خوبی در مورد نظام آموزشی کشورمان مواجه نمیشویم زیرا در واقع سیستم آموزشی اما دچار مشکلات بسیار زیادی است و همین دلیل است که موجب میشود نتوانیم در مورد سیستم آموزشی کشور ما مانور خوبی دهیم اما چرا سیستم کشور ژاپن تا این حد زبانزد خاص و عام است؟
دلیل اصلی کارآمد بودن سیستم آموزشی این است که زمانی که صحبت از این سیستم می شود در تمامی کشورها به یاد دانش آموزانیلاش و هدفمند میافتند که همواره در کوشش و تلاش برای ساختن آیندهای بهتر اند از دیگر موضوعات به بحث صادرات طرح های مختلف بر می گردد.
اینکه بسیاری ازطرح های اجرایی در کشورمان و دیگر کشورها در ابتدا در این کشور به وجود آمده و سپس از طریق آن صادر شده است یعنی منشاء بسیاری از نقاط عطف در سیستم های آموزشی کشور ژاپن می باشد این اهمیت صادرات طرحهایی مانند طرح جابر را می رساند.
سایر موارد مهم را نام ببرید؟
اما سوال اینجاست که چرا به این موضوعات طرح جابر اهمیت داده میشود؟
یکی از ارکان اصلی در طرح جابربن حیان که باعث می شود تر به خوبی اجرا شود و بتواند به اهداف خود برسدخلاقیت است. اجرای ایده های خلاقانه در مدارس شاید کمی سخت و زمان گیر باشد و شاید نتوان در قالب درس های سادهو آن هم در مدارس ایرانی به خوبی اجرا شود این است که باعث می شود در این پروژه بتوان بهخوبی به خلاقیت اهمیت داد.
پاسخ ها