drtina.tinafaar

drtina.tinafaar

مشاوره خانواده و ازدواج

7 مزیت مشاوره پیش از ازدواج که باید بدانید

 

مشاوره قبل از ازدواج با مزایای زیادی برای هر دو طرف همراه است که منجر به شناخت و درک بهتر یکدیگر می‌ شود. برای آشنایی بیشتر با مزایای مشاوره پیش از ازدواج پیشنهاد می شود موارد زیر را مطالعه کنید:

  1. شناخت انتظارات از یکدیگر

مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند تا انتظارات را هم برای مرد و هم برای زن به درستی تنظیم شود. یک بحث آزاد به زوجین کمک می کند تا نوع  انتظاراتی را که بعد از ازدواج از هم دارند، بسنجند.

  1. ارتباطات

ارتباط تا حد زیادی مهم ترین جنبه یک رابطه است. مشاوره قبل از ازدواج به دو طرف کمک می کند تا اهمیت گوش دادن به یکدیگر، بحث در مورد مسائل را بدون مشاجره و عدم پذیرش یکدیگر درک کنند.

  1. بررسی امور مالی

امور مالی یک موضوع بزرگ برای هر زوجی است. بودجه ماهانه، پس انداز، خرج کردن همه چیز به امور مالی مربوط می شود.

اگرچه ناخوشایند است، اما هر دو طرف ممکن است در مورد وضعیت مالی به طور طولانی صحبت کنند تا از هر گونه عارضه غیر ضروری در آینده جلوگیری کنند. مشاوره قبل از ازدواج به انجام این کار کمک می کند.

  1. بحث در مورد آنچه که بیشترین اهمیت را دارد

مشاوره قبل از ازدواج به دو طرف این فرصت را می دهد که در مورد آنچه که برایشان مهم است صحبت کنند. به عنوان مثال می تواند شغل، آزادی یا هر چیز دیگری باشد. مشاوره به دو طرف کمک می کند تا در مورد علایق یکدیگر بیشتر بدانند.

  1. کشف ناشناخته ها

به طور شگفت انگیزی، همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری در مورد شریک زندگی وجود دارد. مشاوره قبل از ازدواج فرصتی منحصر به فرد برای شما و شریک زندگی تان فراهم می کند تا در کنار هم بیاموزید و رشد کنید.

مشاوره قبل از ازدواج فرصتی منحصر به فرد به دو طرف می دهد تا چیزهایی را پیدا کنند که قبلاً هرگز در مورد آنها صحبت نشده است. مواردی مانند آسیب های گذشته، استعدادهای پنهان، احساسات ناگفته و... در اینجا گنجانده شده است.

  1. بحث در مورد آینده

مهم تر از همه، یک مشاوره قبل از ازدواج به دو طرف کمک می کند تا بفهمند از زندگی مشترک چه می خواهند. از آنجایی که هر دوی آنها تأثیر زیادی روی یکدیگر دارند، بحث در مورد آینده مانند فرزندان، زمان مورد نیاز برای خانواده، اهداف شخصی و... قابل بحث است.

  1. بحث در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

برای برنامه ریزی آینده با شریک زندگی خود باید چند قدم فراتر از جشن عروسی بروید. مشاوره پیش از ازدواج فضایی را برای بحث در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فراهم می کند و ایده های مربوط به آینده را ملموس تر می کند.

همچنین فرصتی برای بحث در مورد راه های رسیدن به آن اهداف و حرکت رو به جلو به عنوان یک تیم فراهم می کند.

drtina.tinafaar
drtina.tinafaar مشاوره خانواده و ازدواج

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋