کلینیک دکتر تاتو

کلینیک دکتر تاتو

کلینیک دکتر لاغری با کادری مجرب متشکل از پزشکان حاذق در جهت از بین بردن مشکلات پوستی فعالیت می‌کند. drtattoo.ir
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آشنایی با انواع لیزرهای اربیوم: کاربردها و ویژگی‌ها

لیزرهای اربیوم، از خانواده لیزرهای نوری هستند که از انرژی اتم‌های اربیوم برای ایجاد نور متمرکز استفاده می‌کنند. این انواع لیزرها در مختلف حوزه‌های پزشکی، صنعت و پژوهش به کار می‌روند. در این مقاله، به معرفی انواع لیزرهای اربیوم و کاربردهای آنها می‌پردازیم.

 

بررسی انواع لیزر اربیوم

**1. لیزر اربیوم:ایاگ**
این نوع لیزر از ماده‌ای به نام ایاگ (YAG) استفاده می‌کند. با تضخیم اتم‌های اربیوم در ماده ایاگ و ایجاد انباشتگی انرژی، ایجاد نور لیزری با طول موج حدود ۲.۰۹ میکرومتر امکان‌پذیر می‌شود. این لیزر در رمانته‌اینگ چشمی برای جراحی اصلاح نظر و همچنین در حوزه دندانپزشکی برای برش و ترمیم استفاده می‌شود.

**2. لیزر اربیوم: گرین**
لیزر اربیوم-گرین با تولید نور با طول موج حدود ۵۳۰ نانومتر، در دستگاه‌های لیزری پوست و کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای درمان لکه‌های پوستی، لیفتینگ پوست و حتی حذف تاتوها مورد توجه قرار دارد.

**3. لیزر اربیوم: اربیوم‌داپد**
لیزر اربیوم‌داپد از انرژی اتم‌های اربیوم در ماده داپد (Er:YAG) برای ایجاد نور لیزری با طول موج حدود ۲.۹۴ میکرومتر استفاده می‌کند. این لیزر در پزشکی تغییرات جلدی، جراحی لیزری دستگاه تنفسی و حتی در اصلاح جراحی جلدی بکار می‌رود.

**4. لیزر اربیوم: اربیوم‌یاگ**
در این نوع لیزر از انرژی اتم‌های اربیوم در ماده ایاگ برای ایجاد نور لیزری با طول موج حدود ۲.۹۴ میکرومتر استفاده می‌شود. این لیزر در کاشت مو، درمان لکه‌های پوستی و حتی در درمان برخی اختلالات پوستی از جمله جوش و خال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

**نتیجه‌گیری:**
لیزرهای اربیوم به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردشان در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. با پیشرفت تکنولوژی، انواع لیزرهای اربیوم بهبود یافته و کاربردهای جدیدی اضافه می‌شود که به بهبود بهداشت و جلوگیری از عوارض ناخوشایند کمک می‌کند.

کلینیک دکتر تاتو
کلینیک دکتر تاتو کلینیک دکتر لاغری با کادری مجرب متشکل از پزشکان حاذق در جهت از بین بردن مشکلات پوستی فعالیت می‌کند. drtattoo.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋