Ali Jafari

Ali Jafari

علائم و درمان پارگی دیسک

در ستون فقرات، دیسک ها بالشتک های اسفنجی هستند که بین مهره های استخوانی تشکیل دهنده ستون فقرات قرار دارند. این دیسک ها ستون فقرات را تثبیت می کنند و به عنوان ضربه گیر عمل می کنند.

تصادفی مانند افتادن، ضربه یا یک حرکت چرخشی ناگهانی می تواند قسمت بیرونی دیسک را پاره کند و باعث کمردرد شود. اگر پارگی بدتر شود، مواد نرم در مرکز دیسک می توانند به بیرون نشت کنند و باعث فتق یا پارگی دیسک شوند.

اکثر پارگی های دیسک با درمان های محافظه کارانه مانند استراحت، ورزش ملایم و فیزیوتراپی بهبود می یابند. در Aurora Health Care می‌توانید از میان طیف وسیعی از درمان‌های غیرتهاجمی بر اساس شدت پارگی دیسک خود انتخاب کنید. و اگر به مراقبت های جراحی نیاز دارید، جراحان ارتوپد و ستون فقرات ما تخصص پیشرفته ای در روش های کم تهاجمی دارند تا به شما کمک کنند سریعتر به چیزهایی که دوست دارید بازگردید.

برای یک قرار ارتوپدی برنامه ریزی کنید

از آسیب های اخیر گرفته تا دردهای آزار دهنده، متخصصان ارتوپدی ما می توانند کمک کنند. یک قرار ملاقات در LiveWell، آنلاین یا تلفنی تعیین کنید.

مراقبت های تخصصی برای مدیریت دیسک پاره شده

اگر مشکوک به پارگی دیسک هستید، مهم است که با پزشک مشورت کنید. خواه به مراقبت های پزشکی ورزشی، فیزیوتراپی یا مراقبت های ارتوپدی از ستون فقرات نیاز داشته باشید، درمان مورد نیاز خود را در سیستم سلامتی منفرد و هماهنگ Aurora پیدا خواهید کرد.

ما پیشنهاد می دهیم:

  • تشخیص ماهر: پزشکان ما آموزش های پیشرفته و سال ها تجربه در تشخیص آسیب های ارتوپدی و ورزشی دارند. ما به ریشه درد پارگی دیسک شما می پردازیم و راه حل های شخصی سازی شده ای ارائه می دهیم که برای شما مفید است.
  • تست و تصویربرداری پیشرفته: شما به فناوری تشخیصی پیشرفته مانند تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) و توموگرافی کامپیوتری سه بعدی (CT) دسترسی خواهید داشت. این فناوری به ما کمک می کند تا منبع درد شما را مشخص کنیم تا بتوانیم موثرترین درمان ممکن را پیدا کنیم.
  • گزینه های درمان غیرتهاجمی و جراحی: چه به مراقبت های کایروپراکتیک، فیزیوتراپی، بریس های حمایتی یا جراحی نیاز داشته باشید، ما انواع گزینه های درمانی پیشرفته را برای رفع پارگی دیسک شما ارائه می دهیم. با تمام خدمات ارتوپدی ما آشنا شوید .
  • مکان‌های مناسب: وقتی مشتاق هستید فوراً مراقبت شوید - و به سر کار یا بازی برگردید - می‌توانید درمان را در مکان‌هایی در سراسر شرق ویسکانسین و شمال ایلینوی پیدا کنید. مکان های ما را ببینید .

دیسکت پاره شده؟

اگر پارگی دیسک دارید، احتمالاً کمردردی را احساس خواهید کرد که عبارتند از:

  • در وسط پشت، در گردن یا در امتداد یک مسیر عصبی
  • هنگام نشستن بدتر از هنگام ایستادن است
  • با سرفه، عطسه یا بلند کردن بدن دردناک تر است

علل پارگی دیسک

بیشتر پارگی دیسک به دلیل افزایش سن رخ می دهد. دیسک های ستون فقرات تحت فشار دائمی به دلیل حمایت از گردن و پشت هستند. در سن 30 سالگی، این دیسک ها شروع به تحلیل رفتن و ضعیف شدن می کنند. علاوه بر ضعف ناشی از افزایش سن، پیچ خوردگی یا خم شدن نیز می تواند باعث پارگی دیسک شود.

در افراد جوان تر، آسیب تروماتیک به پشت ممکن است لایه بیرونی دیسک را پاره کند. این اشک ها ممکن است به دلیل موارد زیر رخ دهند:

  • ورزش هایی مانند ژیمناستیک، فوتبال یا دوچرخه سواری در کوهستان
  • مشاغل سخت که شامل حفاری، ساخت و ساز یا بلند کردن است
  • تصادف اتومبیل، سقوط یا تصادف دیگر

آیا کمردرد و گردن شما جای نگرانی دارد؟

کمردرد و گردن می‌تواند حتی ساده‌ترین چیزها را در زندگی مختل کند و ناراحتی طولانی یا شدید در ستون فقرات می‌تواند به یک مشکل جدی اشاره کند. آزمون درد کمر و گردن ما به ارزیابی عملکرد ستون فقرات، علائم درد و عوامل خطر کمک می کند و به شما ایده می دهد که بر اساس نتایج خود چه کاری انجام دهید.

 

تایید پارگی دیسک

هنگامی که برای تشخیص مراجعه می کنید، کمر شما را بررسی می کنیم و توانایی شما را در حرکت دادن کمر، پاها و بازوها بررسی می کنیم. همچنین از شما می‌پرسیم که آیا متوجه شده‌اید که کمردرد چه زمانی شروع شده است و علائم دیگری که ممکن است داشته باشید.

ممکن است یک اسکن اشعه ایکس یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) داشته باشید که از یک میدان مغناطیسی قوی برای ایجاد تصاویر استفاده می کند. این تصاویر به ما اجازه می دهد تا ببینیم در داخل ستون فقرات شما چه می گذرد. برای تأیید پارگی دیسک، ممکن است دیسکوگرافی را نیز سفارش دهیم، یک اشعه ایکس که از رنگ تزریق شده به دیسک ها استفاده می کند.

 

درمان پارگی دیسک

بیشتر پارگی‌های دیسک با گذشت زمان و درمان‌های محافظه‌کارانه مانند فیزیوتراپی، ورزش کم‌تأثیر و داروهای ضد التهاب بهبود می‌یابند.

ما درمان‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانند ناراحتی ناشی از پارگی دیسک را کاهش دهند، از جمله:

  • ماساژ درمانی: با شل کردن عضلات سفت پشت، ماساژدرمانگران مجاز ما می توانند درد ناشی از پارگی دیسک را تسکین دهند. درباره ماساژ درمانی بیشتر بدانید .
  • مراقبت های کایروپراکتیک: پزشکان کایروپراکتیک ما می توانند به تنظیم مجدد استخوان ها و مفاصل کمک کنند تا در حین بهبود پارگی دیسک، تسکین دهند. درباره مراقبت های کایروپراکتیک بیشتر بدانید .
  • فیزیوتراپی: درمانگران ما تمرینات و کشش های سفارشی را توصیه می کنند که می تواند به شما در بهبود تحرک در عضلات و رباط های اطراف پارگی دیسک کمک کند. درمانگران ما همچنین درمان های تخصصی را برای تسکین درد و کمک به بازیابی حرکت ارائه می دهند - مانند TENS (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست) و سوزن خشک (استفاده از سوزن های کوچک برای آزاد کردن نقاط فشار). درباره فیزیوتراپی ارتوپدی بیشتر بخوانید .
  • تزریقات: با تزریق داروی ضد درد یا روان کننده ژله مانند به بافت های آسیب دیده، پزشکان ما می توانند به شما کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید - و احتمالاً در حین بهبودی، جراحی را به تعویق بیاندازند یا از آن اجتناب کنند.
  • جراحی: اگر زمان، درمان و دارو درد دیسک شما را تسکین ندهد، ممکن است به درمان پیشرفته‌تری مانند جراحی نیاز داشته باشید. در Aurora، ما درمان‌های جراحی کم تهاجمی را ارائه می‌کنیم که از برش‌های کوچک استفاده می‌کنند تا بتوانید سریع‌تر بهبود پیدا کنید. در مورد جراحی ستون فقرات بیشتر بخوانید .
Ali Jafari
Ali Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋