دوربین مداربسته خودرو وسیله ای محصولی است که برای به دست آوردن افکت های صوتی و تصویری بر روی وسیله نقلیه استفاده می شود، نقش مهمی در نظارت بر ترافیک جاده ای و رانندگی ایمن وسایل نقلیه ایفا می کند و در برخی موارد نیز می تواند اعتبار صوتی و تصویری مورد نیاز را به صورت بلادرنگ ارائه دهد.
منبع تغذیه دوربین به چراغ عقب دنده عقب وصل می شود، هنگامی که دنده عقب درگیر است، دوربین به طور همزمان برق را تامین می کند و وارد حالت کار می شود و اطلاعات ویدئویی جمع آوری شده را از طریق فرستنده بی سیم به گیرنده بی سیمی که در جلوی خودرو قرار دارد ارسال می کند. گیرنده اطلاعات ویدئویی را از طریق AV ارسال می کند. رابط IN به ناوبری GPS مخابره می شود، به طوری که وقتی گیرنده سیگنال را دریافت می کند، مهم نیست که ناوبر GPS در چه نوع رابط عملیاتی قرار دارد، صفحه نمایش LCD ترجیحا برای آن ارائه می شود.
محصولات دوربین دنده عقب اساساً دارای عملکرد ضد آب هستند تا از فرسایش باران در برابر باران جلوگیری کنند و عملکرد طبیعی خود را تضمین کنند. است
2.دید در شب
جلوه دید در شب به وضوح محصول مربوط می شود، هر چه وضوح محصول بیشتر باشد، جلوه دید در شب کمتر است، این به دلیل خود تراشه است، اما محصولات با کیفیت بالا عملکرد دید در شب دارند و باعث می شوند اثر، اگرچه رنگ بدتر خواهد بود، اما وضوح یک مشکل نیست. است
3. وضوح
وضوح یکی از شاخص های مهم برای اندازه گیری دوربین است. به طور کلی، محصولات با وضوح بالا کیفیت تصویر بهتری خواهند داشت، در حال حاضر محصولات با تعریف 420 خط به محصولات اصلی دوربین های معکوس تبدیل شده اند و آن هایی که دارای 380 خط هستند نیز در صورتی که به خوبی اشکال زدایی داشته باشند قابل انتخاب هستند. با این حال، بسته به سطح تراشه هر دوربین، تفاوت در عناصر حساس به نور، از جمله سطح تکنسینهای اشکال زدایی، محصولات همان تراشه و همان سطح ممکن است جلوههای کیفی متفاوتی را نشان دهد، برعکس، جلوههای دید در شب بالاست. محصولات تعریف نمایش داده خواهد شد. است
دوربینهای خودرو سنسورهای مهمی برای وسایل نقلیه خودران هستند که عمدتاً شامل لنزها، فیلترها، CMOS، PCBA، DSP و سایر بستهبندیها و مواد محافظ هستند. متفاوت از دوربین تلفن همراه، فرآیند ماژول فروش دوربین خودرو دشوارتر است و نیاز به حفظ حالت کار پایدار برای مدت طولانی در شرایط کاری پیچیده مانند دمای بالا و پایین، گرمای مرطوب، نور کم قوی و ارتعاش با ظهور رانندگی خودکار، دوربین های داخل خودرو به اقیانوس آبی جدید بازار دوربین های آینده تبدیل خواهند شد.
1 . معرفی دوربین خودرو
(1) موقعیت یابی دوربین داخل خودرو: با توجه به توسعه نسبتاً بالغ فناوری دوربین، دوربین های داخل خودرو در راه حل های رانندگی خودکار زیر سطح L3 در موقعیت غالب قرار دارند. در وسایل نقلیه خودران، دوربین سواری عمدتاً به عنوان راه اصلی جمعآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل تصاویر استفاده میشود و میتواند مجموعهای از عملکردها مانند تشخیص وسیله نقلیه، تشخیص عابر پیاده و تشخیص خط خطوط را انجام دهد.
(2) ترکیب دوربین خودرو: از دیدگاه راهحلهای قیمت دوربین خودرو ، سختافزار اصلی عمدتاً شامل گروههای لنز (عدسیهای نوری، فیلترها، فیلمهای محافظ)، حسگرهای تصویر، پردازندههای سیگنال تصویر، کانکتورها و غیره است.
(3) طبقه بندی دوربین های خودرو
① طبقه بندی بر اساس محل نصب دوربین: دوربین های خودرو عمدتاً به پنج دسته تقسیم می شوند: دوربین دید جلو، دوربین دید فراگیر، دوربین دید عقب، دوربین دید جانبی و دوربین داخلی. در میان آنها، قیمت دوربین نمای جلو نسبتاً بالا است، عمدتاً برای هشدار اجتناب از برخورد، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و غیره استفاده می شود، قیمت در سطح 300-500 یوان است؛ قیمت دیگری. دوربینها حدود 150-200 یوان هستند و خرید دوربین خودرو دید فراگیر برای نماهای پانوراما استفاده میشود. دوربینهای پارکینگ و دید عقب برای عکسبرداری معکوس، دوربینهای دید جانبی برای نظارت بر نقاط کور، و دوربینهای داخلی برای یادآوری خستگی
②طبقه بندی بر اساس تعداد دوربین: به سه دسته تقسیم می شود: دوربین تک چشمی، دوربین دوچشمی و دوربین چند چشمی. هر دو لنز تک چشمی و دوچشمی اطلاعات فاصله را از طریق داده های تصویری جمع آوری شده توسط دوربین به دست می آورند و می توانند نقش مهمی در دوربین دید جلو ایفا کنند. دید تک چشمی فاصله را با توجه به اندازه هدف پس از تطبیق تصویر محاسبه می کند، در حالی که دید دوچشمی فاصله را با محاسبه اختلاف دو تصویر از دو دوربین اندازه گیری می کند، بنابراین دقت دوربین های دوچشمی بالاتر، اندازه گیری دقیق تر و هزینه است. همچنین، عمدتاً در مدل های سطح بالا، نسبتاً بالا است. دوربینهای چند چشمی برای پوشش طیفهای مختلف صحنهها با همکاری چندین دوربین مختلف استفاده میشوند که میتوانند با دقت بیشتری محیط را شناسایی و آنالیز کنند.در حال حاضر فقط برای مدلهای تکی برخی از تولیدکنندگان استفاده میشوند. دوربین خودرو شیائومی از نقطه نظر کاربرد عملی فعلی، به دلیل هزینه کم دوربین های تک چشمی، استفاده از رادارهای موج میلی متری و رادارهای اولتراسونیک می تواند نیازهای سطح زیر L3 را برآورده کند.در کوتاه مدت، دوربین های تک چشمی راه حل اصلی برای دوربین های نصب شده روی خودرو
③طبقه بندی بر اساس اینکه آیا دوربین دارای عملکرد الگوریتم است: در حال حاضر، برخی از دوربین های داخل خودرو (مانند BMW X5 با استفاده از دوربین سه چشمی ZF S-Cam4) دارای پردازنده Mobileye EyeQ4 هستند که می تواند عملکرد پردازش بصری را تحقق بخشد؛ راه حل دیگری (مانند Tesla III). دوربین نصب شده روی وسیله نقلیه فقط تصویربرداری را انجام می دهد.مزیت این راه حل این است که هزینه آن در مقایسه با راه حل سنتی حدود 60 درصد کاهش می یابد.
در مقایسه با دوربین های صنعتی و دوربین های تلفن همراه، دوربین های خودرو نیاز به حفظ شرایط کاری پایدار در شرایط کاری پیچیده مختلف مانند دمای بالا و پایین، گرمای مرطوب، نور شدید کم و لرزش دارند.بنابراین، دوربین های خودرو دارای سطوح ایمنی بالاتر و الزامات عملکرد فرآیند هستند. . با در نظر گرفتن فاکتورهای ایمنی، خودروسازان تمایل دارند قطعه سازانی را با فناوری بالغ و کیفیت تضمین شده انتخاب کنند.تولیدکنندگان قطعات خودرو برای ورود به سیستم بازار برای کسب رتبهبندی نیاز به دوره گواهینامه طولانیتری دارند و موانع صنعت نسبتاً زیاد است. بهترین دوربین خودرو از نظر عملکرد، نیازهای پیکسل دوربین فعلی خودرو زیاد نیست، به طور کلی 30-1.2 میلیون پیکسل؛ اما دوربین خودرو دارای الزامات بالاتری در زاویه تشخیص و برد است، نمای فراگیر و نمای عقب معمولاً از یک لنز با زاویه باز استفاده می کنند. بیش از 135 درجه و دوربین نمای جلو 40-70 درجه است. به طور کلی دوربین های داخل خودرو دارای موانع فنی بالایی هستند.
پاسخ ها