دنیا سامان

دنیا سامان

خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

پلیس یک عتیقه 2000 ساله مربوط به دوره ایلامی را کشف کرد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت:با اشراف اطلاعاتی پلیس گناوه و همکاری اداره اطلاعات، باند قاچاقچیان عتیقه جات متلاشی و تعدادی اشیای تاریخی و عتیقه با قدمت بیش از ۲ هزار سال کشف شد.

خبرگزاری فارس: سردار حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان گناوه با همکاری اداره اطلاعات، از فعالیت یک باند قاچاقچی اشیاء عتیقه مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا یکی از اعضای باند که تعدادی اموال و اشیاء عتیقه را پس از حفاری‌های متعدد کشف و نگهداری می‌نمود، شناسایی و مورد رصد قرار گرفت.

کشف عتیقه ۲ هزار ساله دوره ایلامیان توسط پلیس

سوسنی با بیان اینکه متهم قصد انتقال عتیقه‌جات به استان‌های مرکزی را داشته، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی، طی چند عملیات منسجم پلیسی متهم به همراه دو نفر از همدستانش در شهر شیراز دستگیر و از مخفیگاه آنان تعدادی اشیا عتیقه شامل یک رشته دستبند، ۲ قطعه صورتک انسان، کاسه و مجسمه همه از جنس طلا کشف شد.فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت این اشیاء را بیش از ۲ هزار سال مربوط به دوره ایلامیان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این راستا ۳ نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

دنیا سامان
دنیا سامان خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋