دنیا سامان

دنیا سامان

خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

مرفاوی: من از رضاییان کینه ای ندارم

سرمربی اسبق استقلال معتقد است حتی اگر رامین رضاییان پول هنگفتی گرفته باشد، این مسئله به فوتبال ایران برمی‌گردد نه خود بازیکن!

خبرورزشی: پس از استقلالی شدن رامین رضاییان، گروهی از هواداران این تیم به ماجرای تقابل او با صمد مرفاوی در بهار سال ۹۴ هنگام برگزاری جدال راه آهن و پیکان اشاره کردند. همین مسئله و اتفاقات دیگری که پیرامون استقلال و فوتبال ایران به وقوع پیوسته است، موجب شد تا سراغ صمد مرفاوی برویم و با سرمربی اسبق استقلال گفتگو کنیم:

قرارداد مهرداد محمدی و روزبه چشمی تمدید شد. رامین رضاییان هم به استقلال پیوست. به نظرتان این اتفاقات چقدر به تیم در فصل آینده کمک می‌کند؟

در مورد یارگیری نظر سرمربی و تفکراتش مهم است چون در نهایت خود ایشان است که بابت نتایج باید جواب بدهد. قطعاً هر مربی می‌خواهد در مهلت نقل و انتقالات نقاط ضعف تیمش را ترمیم کرده و نقاط قوت را تقویت کند. به نظرم الان موقع هماهنگی نکونام و باشگاه استقلال است چون ما پیشکسوتان و هواداران استقلال دیگر دوست نداریم اتفاقات سال گذشته تکرار شود. حالا دیگر وقت اختلاف نیست.

مرفاوی: هیچ کینه‌ای از رضاییان به دل ندارم

حضور رامین رضاییان در استقلال سر و صدای زیادی به راه انداخته است. یک عده می‌گویند او با توجه به عملکردی که فصل قبل داشت، قطعاً می‌تواند به تیم کمک کند و بعضی‌ها هم معتقدند با توجه به سن و سالی که دارد و رقمی که قطعاً استقلال برای این بازیکن پرداخته، شاید کارایی لازم را نداشته باشد. رامین رضاییان در صبای قم بازیکن شما بود و کاملاً او را می‌شناسید. نظر شما در این مورد چیست؟

برای تحلیل عملکرد بازیکنی که می‌خریم، باید ببینیم فصل قبل چه کار کرده است. رامین رضاییان فصل گذشته هم در سپاهان و هم در تیم ملی یکی از بهترین‌های سمت راست ما بود. حتماً جواد نکونام بر اساس تفکرات خودش به این نتیجه رسیده که به رامین رضاییان احتیاج دارد. از طرف دیگر، در مورد سن و سال هم که شما گفتید، قانون به باشگاهها اجازه داده تا با بازیکنان بالای ۳۰ سال قرارداد یک ساله منعقد کند. به نظرم رامین برای مدت یک سال می‌تواند در استقلال مفید باشد البته باید یک بازیکن جوان‌تر هم جذب شود. پیرامون مسئله مالی هم باید به شما بگویم من نمی‌دانم او چقدر از استقلال پول گرفته ولی حتی اگر پذیریم که رقم بالایی نیز گرفته باشد، این مسئله به فوتبال ما برمی‌گردد نه به خود بازیکن. البته من به شما بگویم درهمین لیگ برتر خودمان بازیکنانی با کیفیت پایین‌تر از رامین رضاییان رقم‌هایی می‌گیرند که شما تعجب می‌کنید!

البته همزمان با جذب رامین رضاییان، صالح حردانی از استقلال جدا شد.

این مسئله به کادرفنی برمی‌گردد. حتماً مربی اینطور تشخیص داده است. همانطور که گفتم در مورد نقل و انتقالات، مربی کاملاً اختیار دارد و البته در نهایت هم خود اوست که باید پاسخگوی نتایج باشد.

در مورد رامین رضاییان پس از اینکه او به استقلال پیوست، خاطره ماجرایی که سال ۹۴ هنگام برگزاری بازی راه آهن و پیکان میان او و شما به وقوع پیوست دوباره در یاد هواداران و فضای مجازی زنده شده است.

آن اتفاق در فوتبال طبیعی بود. راه آهن گل زد و رامین مشغول خوشحالی شد. حالا در یک لحظه از فرط هیجان اتفاقی افتاد که دقیقاً مربوط به همان زمان بود و تمام شد. بنده خدا پس از آن ماجرا از من عذرخواهی کرد و بعد از آن هم هرگاه همدیگر را دیدیم، در نهایت احترام برخورد کرده است. من هیچ کینه و اختلافی با رامین رضاییان ندارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

و به عنوان سوال آخر، شاهد هستیم که فوتبال ایران هر روز گرانتر می‌شود. آیا در چنین شرایطی و با چنین ارقامی که به فوتبالیست‌ها می‌دهند، به زودی شاهد ورشکستگی فوتبال نخواهیم بود؟ از طرف دیگر می‌بینیم تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان خارجی که به فوتبال ما می‌آیند، واقعاً معمولی هستند و در فوتبال خودمان می‌توانیم از میان استعدادهای جوان چنین نفراتی را انتخاب کنیم ولی چرا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؟

در مورد گران شدن فوتبال به نظرم مدیران در این مسئله مقصر هستند چون به جای توجه به استعدادها، سراغ بازیکنان حاضر و آماده می‌روند. در واقع بعضی مدیران به جای بازیکن سازی در فوتبال، برای فوتبال ما هزینه سازی می‌کنند. دقیقاً به همین خاطر است که ما بازیکنان جوان و آینده‌دار که به تیم ملی دعوت کنیم و روی آنها سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام بدهیم، کم داریم. پیرامون بحث بازیکن خارجی هم طبیعی است بازیکن خارجی سطح اول هزینه زیادی دارد بنابراین فوتبالیست‌های غیر ایرانی که به ایران می‌آیند، نفراتی هستند که اغلب آنها در کشورهای دیگر تیم پیدا نمی‌کنند. البته همین نفرات وقتی به فوتبال ما می‌آیند، قیمتشان ۱۰ برابر می‌شود! هر چقدر هم که فدراسیون سقف بودجه و قوانینی شبیه به آن بگذارد بالاخره راهی برای فرار پیدا می‌شود و اگر هم پیدا نشود، اتفاقاتی مانند فصل قبل می‌افتد که ابتدا امتیاز کم کردند اما بعداً همه چیز به حالت عادی برگشت و حکم عوض شد.

دنیا سامان
دنیا سامان خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋