دنیا سامان

دنیا سامان

خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

تاریخ انقضای دو بازیکن تیم ملی به پایان رسیده است

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با جوانگرایی در تیم ملی تصریح کرد: فرمول جوانگرایی در تیم ملی ایران تقریبا به بهترین شکل پیش می‌رود

همشهری آنلاین: علی لطیفی درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: هر دو تیم شرایط برابر خودشان را داشتند. در مالکیت و خلق موقعیت کاملا با یکدیگر مساوی بودند و همین موضوع سبب شد تا یک نتیجه عادلانه به دست بیاید.

وی ادامه داد: ما باید در ورزشگاه آزادی به مراتب از تیم حریف بهتر بازی می‌کردیم، اما در مجموع همه چی برعکس بود و تیم ازبکستان بهتر از ما بازی کرد. نیمه دوم چندان چنگی به دل نزد و به دو قسمت تقسیم شد. در یک قسمت تیم ملی ایران حملات خوبی روی دروازه ازبکستان ترتیب داد و روی همکاری طارمی و آزمون ۲ تا ۳ حمله خوب را روی دروازه ازبکستان انجام دادند. امتیازهای مثبت تیم ملی در این مسابقه شوت زنی از راه دور بود. اینکه نسبت به گذشته بیشتر در وقعیت شوت زنی قرار می‌گیریم نکته خوبی است. از نظر من توی این زمینه ما موفق بودیم و خصوصا نورافکن که در این امر به ایران کمک کرد.

تاریخ انقضای دو بازیکن تیم ملی تمام شده است

فرمول تغییر نسل به بهترین شکل پیش می‌رود

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با جوانگرایی در تیم ملی تصریح کرد: فرمول جوانگرایی در تیم ملی ایران تقریبا به بهترین شکل پیش می‌رود و یک سری ضعف‌هایی از بابت هماهنگی بین بازیکنان در خطوط مختلف مخصوصاً خط دفاعی دیده می‌شود. ما از لحاظ فیزیکی بازی را به اکثر حریفانمان واگذار می‌کنیم و این موضوع در دیدار مقابل ازبکستان مشهود بود و اکثر بازیکنان که سنشان بالا رفته در این مسابقه نسبت به بازیکنان ازبکستان کم آوردند. در این مقطع جوانگرایی بهترین کاری است که می‌توان انجام داد چرا که اگر جوانان با یکدیگر هماهنگ نشوند در مراحل آینده و یا حتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مشکل خواهیم خورد. مقصر در این موضوع قلعه نویی نیست بلکه موضوع تعهدات باشگاه‌ها است که این چنین فوتبال ملی را به دردسر انداختند. امیدوارم که نظارت ویژه‌ای روی این موضوع شود.

قلعه‌نویی روی خط دفاع تمرکز کند

لطیفی با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای روی خط دفاعی تیم ملی شود، عنوان کرد: بزرگترین چالش امیر قلعه‌نویی تا مسیر جام جهانی جوانگرایی و تغییر نسل فوتبال ایران است. در حال حاضر در خط هجومی سردار آزمون، طارمی، قائدی و محبی در خط تهاجمی با یکدیگر هماهنگ هستند و عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند، اما در خط دفاع تجربه بسیار پایین آمده و بازیکنان انگیزه‌ای یا روحیه کافی را برای انجام مسابقات ندارند از نظر من تغییر نفرات خط دفاعی بهترین راهکار است. از نظر من باید قلعه نویی روی خط دفاع تمرکز بیشتری کند و ایرادات آن را رفع کند. بازیکنان جوان با استعدادی در لیگ ایران وجود دارند باید به خوبی روی آن‌ها نظارت شود چرا که آن‌ها سرمایه‌های فوتبال ایران برای آینده تیم ملی هستند.

باید بهترین نفرات را برای مرحله سوم به تیم ملی دعوت کنند

پیشکسوت تیم فوتبال ایران در پایان با بیان اینکه باید بهترین نفرات را برای لیست تیم ملی انتخاب کنند خاطرنشان کرد: لیست تیم ملی برای دو بازی با هنگ کنگ و ازبکستان تقریباً نمره خوب گرفت و انتخاب قلعه نوعی نسبتا خوب بود. ابوالفضل جلالی بازیکنی است که از کناره‌ها به خوبی نفوذ می‌کند و آمار پاس گل خوبی در لیگ برتر به ثبت رساند و به نظر من بهترین موقعیت بود که در این مسابقه حضور داشته باشد. او همانند رامین رضاییان بازی می‌کند و از این حیث اگر بخواهیم جوانان را جایگزین بزرگترها کنیم ابوالفضل جلالی جایگزین خوبی برای رامین رضاییان است. تاریخ انقضای شجاع خلیل‌زاده کنعانی‌زادگان گذشته است و باید ۲ مدافع به مراتب بهتر از آن‌ها در خط دفاعی انتخاب شود. قلعه نوعی کار بسیار سختی در ادامه دارد، اما با همین کار نام خود را در تیم ملی ماندگار می‌کند چرا که تغییر نسل کار هر مربی نخواهد بود. به آینده تیم ملی امیدوار هستم و بهتر است سنگ تیم‌های در حال توسعه را به سر خودمان نزنیم و تلاش کنیم تا بهتر از سایر کشورهای دیگر فوتبالمان را توسعه دهیم.

دنیا سامان
دنیا سامان خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋