دنیا سامان

دنیا سامان

خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

آلوده ترین پایتخت های جهان کدامند؟

بر اساس آمار وبسایت آماری statista از آلوده‌ترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۲، شهر انجامنا پایتخت کشور چاد در آفریقای جنوبی با میانگین ۸۹.۷ میکروگرم غلظت آلایندگی هوا در هر متر مکعب هوا، آلوده‌ترین پایتخت در جهان است.

برترین‌ها: بر اساس آمار وبسایت آماری statista از آلوده‌ترین پایتخت‌های جهان در سال ۲۰۲۲، شهر انجامنا پایتخت کشور چاد در آفریقای جنوبی با میانگین ۸۹.۷ میکروگرم غلظت آلایندگی هوا در هر متر مکعب هوا، آلوده‌ترین پایتخت در جهان است.

آلوده‌ترین پایتخت‌های جهان کدام‌اند؟

طبق این آمار در سال ۲۰۲۲ شهرهای دهلی نو پایتخت هند، و بغداد پایتخت عراق  به ترتیب با شاخص آلایندگی ۸۹.۱ و ۸۶.۷  میکروگرم، جایگاه دوم و سوم آلوده‌ترین پایتخت‌های جهان قرار دارند.

این آمار نشان می‌دهد در این سال تهران با میانگین ۳۶.۱ میکروگرم غلظت آلایندگی در هر متر مکعب هوا، در جایگاه بیست و یکمین پایتخت آلوده جهان، پایین‌تر از جاکارتای اندونزی و بالاتر از تاشکند ازبکستان قرار داشته است.

کانبرا استرالیا، ریکیاویک ایسلند و سن خوان پورتوریکو به ترتیب بالاترین کیفیت هوا را داشته‌اند.

آلودگی هوا بزرگترین تهدید زیست‌محیطی برای سلامت عمومی در سطح جهان است؛ طبق آمارهای موجود در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۳۹۸ نفر از شهروندان تهرانی به علت آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند. 

 

دنیا سامان
دنیا سامان خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋