دنیا سامان

دنیا سامان

خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

VAR برای همه خاطره شد، برای ما آرزو!

در حالی که کمک‌داور ویدیویی در لیگ‌های فوتبال بسیار کم‌اهمیت کشورهای آسیایی هم راه‌اندازی شده VAR در لیگ ایران سوژه مدیران فوتبال ماست و هر روز شاهد وعده‌های تازه‌ای در این خصوص هستیم.

روزنامه اعتماد: در حالی که کمک‌داور ویدیویی در لیگ‌های فوتبال بسیار کم‌اهمیت کشورهای آسیایی هم راه‌اندازی شده VAR در لیگ ایران سوژه مدیران فوتبال ماست و هر روز شاهد وعده‌های تازه‌ای در این خصوص هستیم. 

در این رابطه دو اظهارنظر متفاوت در ۲۴ ساعت گذشته نگرانی‌های جامعه فوتبال و هواداران را بیشتر کرده است! آیا اراده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد؟ اشتباهات سریالی و فاحش داوری که صدای تمام تیم‌ها را درآورده کی قرار است تمام شود؟ رییس کمیته‌داوران وعده داد که بدبین نباشید و تا آخر فصل هم‌ دندان روی جگر بگذارید و وار می‌آید. اما خیلی زود این خوش‌بینی افشاریان از جانب منابع موثق و نزدیک به فدراسیون تکذیب می‌شود و می‌گویند تا ابتدای لیگ بیست و چهارم خبری از این ‌تکنولوژی حالا دیگر قدیمی شده در جهان فوتبال نیست! 

یک سوال واضح! پیگیری‌های صورت گرفته از جانب فدراسیون کی قرار است به سرانجام برسد؟ آقایان تا الان چه گامی در این زمینه برداشتند؟ چه چیزی تغییر کرده؟ آن همه تبلیغات که قرارداد بستیم و فلان کردیم و بهمان، چه بود؟ نباید درصدی از گردش مالی هزاران میلیاردی این فوتبال در جهت ارتقای سطح کیفی آن قرار بگیرد؟ یا فقط قرار است خرج پاداش‌های چند ده هزار دلاری برای اعضای هیات رییسه را ساپورت کند؟ 

البته در فوتبالی که هنوز دوربین‌‌های تلویزیونی مسابقات را در سطح آماتور پوشش می‌دهند توقع داشتن VAR شاید هم بیراه باشد و حالا حالاها باید منتظر عملی شدن یکی از وعده‌های رییس بمانیم! وعده‌ای که هر زمان به اوج اشتباهات داوری می‌رسیم شایعه عملی شدن به خود می‌گیرد و پس از مدتی به عنوان سوژه قدیمی در کشوی میز رییس خاک می‌خورد.

آیا واقعا این طلسم شکستنی نیست؟ بازهم دم رییس فدراسیونی که همین تیم فعلی زیرآبش را زدند گرم که تا‌ آستانه ثبت قرارداد با یک شرکت VAR پیش رفت. والا با فرمانی که تاج در دست گرفته فوتبال و لیگ ما هر سال درجا می‌زند و خبری از پیشرفت در آن نخواهد بود‌.

دنیا سامان
دنیا سامان خبرنویس امروز، کارآفرین فردا. یک دانشجو که میخواد دنیا رو خوشگل تر کنه.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋