doctortaamir

doctortaamir

چرا ماشین لباسشویی کار نمیکنه؟

 

 آیا برای شما اتفاق افتاده  هر چقدر دکمه های ماشین لباسشویی را فشار میدید ولی دستگاه کار نمیکنه؟ این مشکل یکی از رایج ترین مشکلات ماشین های لباسشویی هست که شاید برای شما هم اتفاق بیفتد.

 در این مورد تنها کاری که می تونید انجام بدید تماس با نمایندگی لباسشویی است. اما قبل از تماس اتصالات برق رسانی رو چک کنید. البته وقتی یکی از سیستم های دستگاه دچار مشکل بشه، کل سیستم مختل میشه و از کار می ایسته. در ادامه بعضی از شایع ترین دلایلی که باعث کار نکردن دستگاه لباسشویی میشه رو بررسی می کنیم:

  • خرابی تایمر لباسشویی تایمری
  • خرابی پنل دیسپلی و دکمه های پنل
  • خرابی برد الکترونیکی اصلی در لباسشویی های الکترونیکی
  • معیوب بودن فیوز حرارتی
  • سوئیچ درب ماشین لباسشویی
  • سیم برق دستگاه

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی:

تمامی دستورات ماشین لباسشویی توسط برد الکترونیکی صادر میشه. پس از پایان آبگیری، برد باید فرمان چرخش دیگ رو به موتور صادر کنه. در صوتی که این فرمان در زمان مناسب صادر نشه، میتونه علت کار نکردن ماشین لباسشویی شما باشه.

در لباسشویی های تایمری این وظیفه بر عهده تایمر هست.

 

خرابی پنل دیسپلی و دکمه های پنل:

یکی دیگر از علت های کار نکردن ماشین لباسشویی حتی در حالتی که نمایشگر یا صفحه دیسپلی روشنه دکمه های پنل هست که همزمان با هم فشار داده شدن و گیر کردن. به طور پیش فرض برد دیسپلی ماشین لباسشویی در یک زمان تنها یک دکمه رو قبول میکنه و زمانی که بیشتر از یک دکمه فشار داده بشه، اخطار میده و یا اصلا هیچ فرآیندی را قبول نمیکنه. و حتی امکان خرابی یک سوئیچ را به طور کلی پنل هم وجود داره که باید توسط تعمیرکار بررسی بشه.

 

معیوب بودن فیوز حرارتی:

فیوز حرارتی قطعه ای است که وظیفه تنظیم دمای آب را بر عهده داره. هر گونه ایراد در این قطعه منجر به عدم کارایی مناسب دستگاه میشه. برای بررسی سالم بودن فیوز حرارتی از مولتی متر استفاده میشه. این قطعه قابل تعمیر نیست و در صورت معیوب بودن، حتما فیوز تعویض بشه.

 

سوئیچ درب ماشین لباسشویی:

اگر درب را به خوبی بستید ولی باز هم دستگاه شروع به چرخش نمیکنه، احتمال خرابی سوئیچ درب ماشین لباسشویی وجود داره. این سوئیچ کنترل بسته بودن درب رو بر عهده داره. فرمان بسته بودن درب توسط این قطعه به برد اصلی صادر میشه. پس ارتباط مستقیم این قطعه با برد باعث میشه که حتما برای عیب یابی این قسمت از تعمیرکار کمک بگیری تا مطمئن شوید مشکل از میکروسوئیچ هست یا برد فرمان.

 

سیستم برق رسانی دستگاه:

اگر در جریان وارد شده به دستگاه اتصالی وجود داشته باشه یا جریان ناپیوسته باشه، احتمالش وجود داره که دستگاه حین کار متوقف بشه.

 

این مطلب مختصر درباره‌ی علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، بوش، بکو، کندی، دوو، اسنوا، کنوود و ... برای شما نوشته شده اما اگر لازم به مطلب مفصل تر همراه با راهکارهای عیب یابی و رفع مشکل دارید حتما مقاله‌ی تخصصی دکتر تعمیر که لینک شده را مطالعه کنید.

doctortaamir
doctortaamir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋