dimaalesin

dimaalesin

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان شناخته می شود. البته این بدان معنا نیست که این سیستم ضعفی ندارد. وردپرس علاوه بر کاربران بزرگ و فعال خود، منتقدان خود را نیز داشت. این منتقدان انتقادات زیادی به این سیستم دارند و معتقدند که نباید از وردپرس برای ساخت وب سایت استفاده کرد. بنابراین، اگر می خواهید بدانید وردپرس چه معایبی دارد و چه زمانی نباید از آن برای مدیریت وب سایت های خود استفاده کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس
آسیب پذیری یکی از مهم ترین معایب وردپرس است. همانطور که در مقاله مهم ترین مزایای وردپرس ذکر شد، تیم توسعه وردپرس امنیت را در اولویت قرار داده است. اما در دنیای هک و هک هرگز نمی توان از امنیت 100% صحبت کرد زیرا امنیت در دنیای اینترنت نسبی است. با این حال، این سوال همیشه در بین کاربران وردپرس مطرح می شود: آیا وردپرس امن است؟ آیا می توانیم به امنیت وردپرس اعتماد کنیم؟
اگر بخواهیم در یک جمله به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که وردپرس ایمن است اگر تمام توصیه های مربوط به مسائل امنیتی را رعایت کنید. این نه تنها برای وردپرس، بلکه برای سایر برنامه های تولید محتوا نیز صادق است. اما این برای نکات ایمنی چه معنایی دارد؟ برای حفظ امنیت سایت وردپرسی خود چه کاری باید انجام دهیم یا نباید انجام دهیم؟
از آنجایی که وردپرس یک سیستم متن باز است و جامعه بسیار بزرگی دارد، توسط افراد زیادی در سراسر جهان توسعه داده شده است. به همین دلیل، به محض ایجاد یا شناسایی راهی برای ورود به هسته وردپرس، به سرعت به کاربران اطلاع داده می شود تا کاربران بتوانند توصیه های امنیتی را دنبال کنند. سپس در کمترین زمان و با یک آپدیت ساده از نفوذ جلوگیری کنید. بنابراین می توانیم از امنیت سیستم وردپرس مطمئن باشیم.
اما ایمن سازی سایت های وردپرس آسان نیست. زیرا امنیت وردپرس مربوط به هسته آن نیست، بلکه افزونه ها و قالب ها می توانند بر امنیت سایت تاثیر بگذارند. زیرا یک افزونه یا قالب حاوی اشکالات امنیتی است که امنیت سایت شما را به خطر می اندازد. زیرا همه ابزارها و قالب های وردپرس استاندارد و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، وردپرس از منظر امنیتی آسیب پذیر است.
یکی از مهمترین معیارهای یک صفحه بنچمارک خوب، سرعت بارگذاری آن برای کاربران است. زیرا سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر زیادی بر تجربه کاربری (UX) و سئو آن دارد. به طور پیش فرض سرعت صفحه وردپرس بسیار خوب و قابل قبول است، اما سرعت بارگذاری مجدد صفحه می تواند تحت تأثیر عوامل دیگری مانند نوع قالب صفحه، افزونه های نصب شده و ... باشد. من دارم.
برخی از قالب های طراحی شده برای سایت های وردپرس ممکن است به روشی غیر استاندارد کدگذاری شوند. چنین قالب هایی تاثیر زیادی در کاهش سرعت بارگذاری صفحه دارند. بنابراین در انتخاب قالب باید علاوه بر عواملی مانند ظاهر، تجهیزات و ... از استاندارد بودن آن نیز اطمینان حاصل کنیم. به همین دلیل نباید از هیچ قالبی برای سایت های وردپرسی استفاده کنیم.
پلاگین های وردپرس اغلب به عنوان یکی از بهترین مزایای وردپرس ذکر می شوند. اما یکی از عواملی که می تواند بر عملکرد یک وب سایت تاثیر بگذارد نصب افزونه های زیاد و نادرست است. زیرا معمولا عملکرد افزونه با مشکل مواجه می شود و علاوه بر مصرف منابع سرور قابل توجه، عملکرد سایت ما را به کلی مختل می کند.
علاوه بر این، عملکرد برخی از افزونه ها می تواند با یکدیگر تداخل داشته باشد و مشکلات مختلفی را در سایت ایجاد کند. زیرا افزونه های وردپرس توسط افراد مختلفی ساخته می شوند. از آنجایی که هیچ قانون و استانداردی برای توسعه افزونه وردپرس وجود ندارد. کدگذاری هر کدام متفاوت است. این باعث ایجاد ناسازگاری بین برخی از افزونه های وردپرس می شود. از این رو، برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، قبل از نصب باید افزونه های مختلف را بررسی کنید.
یک پلت فرم نامناسب برای توسعه سایت انحصاری
بسیاری از توسعه دهندگان وب بر این باورند که وردپرس بستر مناسب و استانداردی برای توسعه ندارد. زیرا بسیاری از بخش‌های وردپرس مانند متغیرها، توابع و کلاس‌های اصلی با تکنیک‌های قدیمی PHP ساخته شده‌اند و استاندارد خاصی وجود ندارد. به همین دلیل است که نام گذاری برخی از توابع وردپرس برای برنامه نویسان گیج کننده است.
علاوه بر این، بسیاری از قسمت های وردپرس به صورت غیر عینی کدگذاری می شوند. این یک ضعف بزرگ از دیدگاه توسعه دهنده در نظر گرفته می شود. زیرا امروزه تقریباً هر برنامه نویسی کاربردی یکی از بهترین راه های کدنویسی است. از سوی دیگر، وردپرس از معماری نرم افزاری مانند MVC پیروی نمی کند.
عدم پشتیبانی اختصاصی از وردپرس
یکی دیگر از کمبودهای وردپرس عدم پشتیبانی اختصاصی آن است. وردپرس در حال حاضر انجمن ها، گروه ها، شبکه های اجتماعی و غیره زیادی در توسعه و پشتیبانی آن دخیل هستند. این افراد همیشه در حال حل مشکلات یا پاسخگویی به سوالات دیگران هستند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر سایت شما مشکلی دارد، سعی کنید خودتان آن را برطرف کنید. یعنی برای حل آن مشکل ابتدا باید به دنبال راه حل باشید.
جمع بندی
در این مقاله سعی شده است بهترین سیستم مدیریتی دنیا را از منظر منتقد بررسی کنیم تا به کاستی های آن پی ببریم. اکنون که مهم‌ترین مشکلات وردپرس را می‌دانیم، می‌توانیم بفهمیم که چرا هنوز آن را بهترین CMS در جهان می‌نامند. زیرا مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است. این عامل باعث می شود وردپرس همیشه برای ایجاد وب سایت های مختلف توصیه شود. ذکر این نکته ضروری است که اکثر مشکلات وردپرس قابل پیشگیری هستند و برای هر یک از آنها راه حل هایی ارائه شده است. اما در نهایت انتخاب با شماست، آیا می توانید مانند 80 میلیون وب سایت دیگر به وردپرس اعتماد کنید؟

dimaalesin
dimaalesin

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋