دیجیتال

دیجیتال

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پیشینی آینده توسط هوش مصنوعی پنتاگون


⁉️ به نظر شما هوش‌مصنوعی می‌تونه آینده رو پیش‌بینی کنه؟

🔸 بر اساس گزارشی از سایت The Drive، پنتاگون اخیراً در ادامه ماجراجویی‌های خود با هوش مصنوعی، تست‌های یک آزمایش برای دستیابی به احاطه همه‌جانبه اطلاعاتی بر جهان را با موفق به انجام رسانده است.

🔹 این پروژه که به اختصار GIDE نام‌گذاری شده است، به ارتش آمریکا اجازه خواهد داد تا بتواند به کمک ترکیب حوزه‌های نوین علم مانند هوش مصنوعی، محاسبات فضای ابری و حسگرها، الگوریتمی طراحی کنند که طبق ادعای این گزارش، اتفاقات مختلف جهان را از چند روز قبل پیش‌بینی می‌کند.

🔸 این سیستم که بر اساس یادگیری ماشین طراحی شده است، داده‌های خام فراهم شده از منابع مختلف در دسترس ارتش آمریکا را تحلیل می‌کند و با مشاهده کوچک‌ترین تغییرات در الگوی مرسوم یا طبیعی اتفاقات، به پنتاگون در مورد احتمال بروز یک مشکل اطلاع می‌دهد.

🔹 به عنوان مثال، اگر تصاویر ماهواره‌ای نشانه‌هایی از آماده شدن زیردریایی‌های دشمن برای حرکت را در اختیار این سیستم قرار دهند، هوش مصنوعی بلافاصله در این مورد هشدار خواهد داد. تحلیلگران نظامی برای دستیابی به چنین نتیجه‌ای از طریق داده‌های خام به چندین روز زمان نیاز دارند.

🔸 همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، پنتاگون می‌گوید که چندین سال است از این فناوری استفاده می‌کند و آن را در تمام بخش‌های ارتش آمریکا به کار گرفته است. ادعا می‌شود که پنتاگون آماده است تا این سیستم یادگیری ماشین را تا بهار 2022 برای کاربردهای غیر نظامی در اختیار ارگان‌های مختلف قرار دهد.
 

 

دیجیتال
دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋