digilearn4u

digilearn4u

توسط ۱ نفر دنبال می شود

همه چیز درباره پورشه باکستر

قرار گرفتن باکستر در ویترین پورشه

خودروهای تولیدی کمپانی پورشه امروزه به یکی از لوکس ترین خودروهای جهان تبدیل شده اند، اما در دهه 90، از این خودروهای لوکس خبری نبود و این کمپانی که از سال 1913 به عنوان یک کمپانی تولید کننده خودروهای لوکس/اسپرت کار خود را آغاز کرده بود، در رقابت با کمپانی هایی نظیر فراری، لامبورگینی، مازراتی و استن مارتین قرار داشت.

در سال 1963، پورشه برترین محصول خود یعنی مدل 911 را وارد بازار کرد. سری 911 یکی از بهترین و قدرتمند ترین خودروهای لوکس / اسپرت موجود در بازار جهانی تا به امروز بوده است اما یکی از بزرگترین ایرادهای وارد کمپانی پورشه در تولید این مدل، که باعث شد میزان فروش شرکت کاهش پیدا کند، قیمت بالای پورشه مدل 911 بود. با توجه به قیمتی که برای این مدل ارائه شده بود افراد کمی تمایل به خرید آن داشتند.

این امر موجب شد تا مدیران کمپانی، به فکر تولید یک مدل سبک تر، ارزان قیمت تر و در عین حال لوکس تر از مدل های قبلی بیفتند تا قشر بیشتری از افراد جامعه بتوانند نسبت به خرید چنین خودروهایی اقدام کنند. نتیجه هم فکری مدیران و طراحان کمپانی پورشه، طراحی پورشه باکستر بود که در آن زمان به بچه پورشه معروف شد.

www.germanmonster.com
مرکز پورشه تهران و ایران

هیولا المان
مدیریت: آقای مازیار کربلایی
02191035456
آدرس :
انتهای بلوار ارتش، مجمتع خودرویی خوشرو، جنب پرشیا خودرو ، هیولا المان
INSTAGRAM: Germanmonster_ir

پورشه باکستر، نجات بخش کمپانی پورشه

در اواسط دهه 90، درست زمانی که کمپانی پورشه به دلیل تولید خودروهای گرانقیمت، در شرایط بد مالی قرار داشت، طراحان این شرکت با ارائه مدل باکستر، که یک مدل جمع و جور و ارزان قیمت و در عین حال لوکس بود، توانستند شرکت را از زیر فشار مالی به وجود آمده نجات دهند.

 

طراحی پورشه باکستر به گونه ای بود که با وجود ضعیف تر بودن نسبت به سایر مدل های تولیدی این کمپانی، به دلیل رعایت ویژگی های اصلی پورشه به ویژه در طراحی، به دلیل پایین تر بودن قیمت آن، به سرعت مورد استقبال قشر بیشتری از مردم قرار گرفت و فروش بالای این مدل در مدت زمانی کوتاخ موجب شد تا  کمپانی پورشه از شرایط بد مالی نجات پیدا کند.

چرا باکستر؟

نام باکستر از دو واژه­ی باکسر (boxer) به معنی پیشرانه تخت شش سیلندر و کلمه (roadster) که نشاندهنده طراحی بدون سقف و کابین دونفره این خودرو است گرفته شد. در نهایت با ادغام ای دو کلمه، واژه boxter یا همان نام باکستر برای مدل جدید ارائه شده از سوی طراحان، تعیین گردید. اولین نمونه مصرفی پورشه باکستر در سال 1996 وارد بازار شد و طرفداران زیادی حتی در ایران پیدا کرد. همین یک مدل تازمان ورود مدل های SUV به بازار پورشه، توانست کمپانی را به موقعیت و جایگاه امروزی اش برساند.

 

ویژگی های پورشه باکستر

طراحی و ساختار پورشه باکستر به گونه ای است که به ویژه از سوی قشر جوان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه به چند مورد از این ویژگی ها خواهیم پرداخت:

طراحی داخلی

طراحی داخلی پورشه باکستر بر گرفته از طراحی carrera 911 است اما این کپی در طراحی آن چنان واضح نیست. طراحی زیبا و تعبیه صندلی های نرم در داخل این خودرو باعث شده است تا علیرغم اسپرت بودن پورشه باکستر، سرنشینان آن در سفرهای طولانی مدت احساس خستگی نکنند.

موتور وسط

موتور این خودرو در قسمت وسط قرار دارد یعنی درست در زیر صندلی و طاقچه عقبی خودرو. در نتیجه پورشه باکستر دارای دو صندوق است یکی در قسمت عقبی و دیگری در زیر کاپوت جلویی.

طراحی خاص بدنه

دو مورد از مهم ترین ویژگی هایی که جلوه خاصی به خودرو پورشه مدل باکستر بخشیده است، طراحی دو هواکش بزرگ روی گلگیر های انتهایی و همچنین طراحی خاص چراغ های عقبی این ماشین است. کس به این موضوع دقت نمی کند که کار هواکش موجود بر روی گلگیر های عقبی چیست. تنها چیزی که به چشم می آید نمای زیبای است که وجود این هواکش ها به پورشه باکستر بخشیده است.

در طراحی چراغ های عقبی نیز، انحنا، تو رفتگی و برآمدگی های ایجاد شده در محل قرار گیری چراغ های عقبی، به عنوان بخشی از طراحی خودرو، زیبایی آن را دو چندان کرده است.

سقف تا شو و کابین دو نفره

شاید یکی از بارزترین ویژگی های پورشه باکستر که موجب تمایز آن نسبت به سایر مدل ها و محبوبیت بیشتر آن به ویژه در میان قشر جوان گردیده است، وجود سقف تاشو و کابین دو نفره این خودرو جمع و جور است.

جمع شدن سقف در پورشه باکستر، باعث می شود تا این خودرو لوکس تر به نظر برسد.

digilearn4u
digilearn4u

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋