ایرانسل در مراسم رونمایی از دسترسی 1034 روستا به شبکه ملی اطلاعات از محصولات جدید دیجیتال خود نیز رونمایی کرد. سرویسهایی که گستره فعالیت آنها از هوشمندسازی خانه مردم تا ارائه خدمات ابری ایمن میرسد.
در این مراسم «باقر صمدی» معاون توسعه دیجیتال ایرانسل از محصولات جدید دیجیتال ایرانسل رونمایی کرد. پلتفرم آنلاین آموزشی دانا که امکاناتی چون ایجاد کلاس درس آنلاین و وب کنفرانس و همچنین برقراری جلسات مجازی بهرهمند است؛ آنهم با زیرساختی مطمئن و قوی و بدون محدودیت زمانی و مکانی. صمدی باور دارد هیچ چیزی در دنیا به جزو ویروس کرونا نتوانست باعث رشد سرویسهای آنلاین بشود و در ادامه به دیگر محصولات جدید دیجیتال ایرانسل اشاره کرد و از سرویس ذخیره سازی ابری رونمایی کرد:
«این سرویس از امروز ارائه خواهد شد و محیطی امن جهت نگهداری اسناد و فایلها مهم در مراکز داده ایرانسل خواهد بود. نسخه وب و اندروید این سرویس بارگذاری شده است و یک سرویس B2C به شمار میآید و یک سرویس بومی قدرتمند مشابه گوگل دراپ خواهد بود که به زودی امکان اشتراک لایو استریمینگ نیز به آن اضافه خواهد شد.»
محصول دیگر دیجیتال ایرانسل به حوزه تبلیغات دیجیتال و سامانه حمایت از کسبوکارهای برمیگردد: «امکان ریفرال کردن از یک کاربر به کاربر دیگر و همچنین قرار گرفتن امکانات اپراتور نظیر پیامک و نوتیفیکیشن در اختیار کسبوکارها از ویژگیهای این سرویس است.»
در نهایت صمدی به سرویس خانه هوشمند آیبان اشاره کرد و آن را راه ورود به حوزه اینترنت اشیا در مدل تجاری B2C دانست. خانه هوشمند آیبان قرار است یک محصول کاملا بومی با قیمتی مقرون به صرفه باشد که امنیت بالایی را برای هوشمندسازی خانههای مشترکین به وجود بیاورد.
گفتنیست ایرانسل در دو سال اخیر ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری پیرامون شرکتهای توسعهدهنده نرمافزار داخلی با رویکرد توسعه فناوری ملی انجام داده است. همچنین مرکز نوآوری ایرانسل در دانشگاه شریف راهاندازی شده که به زودی افتتاح خواهد شد. شایان ذکر است ایرانسل در سال ۲۰۱۹ توانسته بهترین زیرمجموعه شرکت بزرگ و جهانی MTN باشد، شرکتی که در ۲۳ کشور جهان فعالیت دارد.
پاسخ ها