بر اساس تصاویری که کاربران کرهای در فروم رسمی سامسونگ به اشتراک گذاشتهاند، سامسونگ در تصمیمی جنجالی احتمالاً قصد نمایش تبلیغات ۱۵ ثانیهای اجباری در قفل صفحه گوشیهای گلکسی را دارد.
تعدادی از کاربران تصاویری را در نسخه کرهای فروم سامسونگ ارسال کردهاند که نشان میدهد این شرکت در حال آزمایش نمایش تبلیغ در اپلیکیشن هواشناسی گوشیهای گلکسی است. محل قرارگیری تبلیغ در تصاویر فرق میکند، اما به نظر میرسد این شرکت قصد دارد به طور گسترده تبلیغات را در نسخه ۲.۵ رابط کاربری One UI نمایش دهد.
در تصویر دیگری که کاربران ارسال کردهاند، تبلیغ در قفل صفحه و با تایمر نمایش داده شده است:
ظاهراً نمایش تبلیغ ۱۵ ثانیه طول میکشد و هیچ راهی برای رد کردن آن وجود ندارد. هنوز ویدیویی از تبلیغات منتشر نشده تا بتوان چگونگی نمایش آنها را دید، ولی ظاهراً کاربران باید تبلیغ را قبل از باز کردن قفل صفحه تا انتها تماشا کنند.
تصمیم سامسونگ به نمایش تبلیغات آن هم در قفل صفحه و اپهای گوشی، بسیار جسورانه است و شکایت بسیاری از کاربران را به دنبال خواهد داشت. با اینکه در حال حاضر نمیتوان با قاطعیت گفت که نسخههای آینده رابط کاربری One UI حتماً تبلیغات اجباری را نمایش میدهند، ولی در صورتی که سازنده کرهای دست به چنین کاری بزند، قطعاً مایه دردسر و عذاب کاربران خواهد شد.
جالب اینکه اوایل سال جاری میلادی زمانی که یکی از کاربران کرهای از نمایش تبلیغات در اپلیکیشنهای اختصاصی گوشیهای سامسونگ در فروم رسمی این شرکت گلایه کرد، یکی از سخنگویان این شرکت در پاسخ گفت که سامسونگ برای توسعه قابلیتهای جدید و ارائه سرویس پایدار به درآمد ناشی از تبلیغات نیاز دارد.
پاسخ ها