دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

همه گیری ویروس کرونا چگونه می تواند شیوع بیماری های واگیردار را کاهش دهد؟

همه‌گیری ویروس کرونا چگونه می‌تواند شیوع بیماری‌های واگیردار را کاهش دهد؟

بسیاری از کشورها برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا، قوانین سختگیرانه‌ای را برای شهروندان در نظر گرفته‌اند. برای مثال در بسیار از شهرها شرایط قرنطینه حاکم است و در برخی دیگر نیز عبور و مرور به شدت نظارت می‌شود. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد چنین رفتارهایی می‌توانند در آینده به کاهش نرخ بیماری‌هایی واگیردار مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی منجر شود، زیرا مردم حالا بیشتر نسبت به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. در ادامه می‌خواهیم چنین فرضیه‌ای را بررسی کنیم.

عادت‌های بهداشتی

واگیردار

پاندمی ویروس کرونا باعث شده تا اهمیت شستن دست‌ها، ضدعفونی سطوح و فاصله‌گیری اجتماعی بیش از پیش شود. در نتیجه اگر این عادت به درستی و طولانی‌مدت انجام شوند، می‌توان گفت شیوع یک ویروس را کند و حتی به کلی متوقف می‌کنند. این روش‌ها برای بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی که دقیقا مشابه ویروس کرونا به همراه قطرات آب حاصل از عطسه و سرفه منتقل می‌شوند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در نتیجه شستن دست‌ها به کمک آب گرم و صابون و ضدعفونی کردن سطوح می‌تواند ویروس‌های شناور در این قطرات آب را از بین ببرند.

تعطیلی مدارس

واگیردار

برخی از اقشار جامعه بیشتر از دیگران نسبت به ویروس‌ها و بیماری‌ها آسیب‌پذیرترند. یکی از بهترین مثال‌ها دانش‌آموزان و مدارس هستند. در فصل‌های سرما که بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی میان دانش‌آموزان شایع‌تر است، انتظار می‌رود با سرعت بیشتری شیوع پیدا کنند. بخشی از این نرخ بیشتر در اثر ضعیف‌تر بودن سیستم ایمنی بدن کودکان در این سنین و بخش دیگر در اثر احتمال تماس بسیار بالای آن‌ها با یکدیگر است. با تعطیلی کلیه مدارس در سطح کشور، بسیاری از دانش‌آموزان در خانه هستند و همین دلیل به تنهایی می‌تواند باعث کاهش نرخ بیماری‌های واگیردار مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا شود.

فاصله‌گیری اجتماعی

واگیردار

یکی دیگر از دلایل کاهش نرخ سرماخوردگی فاصله‌ای است که اکنون بسیاری از مردم از همدیگر دارند. همان طور که گفتیم، بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا دقیقا مشابه ویروس کرونا منتقل می‌شوند که با رعایت فاصله حداقل ۲ متری، می‌توان از ابتلا به آن‌ها جلوگیری کرد. به همین دلیل انتظار می‌رود این رویه پس از پایان کرونا نیز ادامه داشته باشد و شهروندان در سراسر دنیا با رعایت فاصله نه ۲ متری، ولی کمی کمتر از دیگران فعالیت‌های روزانه خود را از سر گیرند. رعایت چنین قواعدی می‌تواند به کاهش انتقال بیماری‌های واگیردار منجر شود و در نتیجه احتمال می‌رود طی فصول سرما در سال‌های آتی، شاهد بیماران کمتری باشیم.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋