پس از اعلام خبر ادغام اپراتورهای اسپرینت و T-Mobile در سال 2018، در نهایت این ادغام نهایی شد تا فقط شاهد حضور سه اپراتور اصلی در ایالات متحده آمریکا باشیم. این دو اپراتور قرار است میلیاردها دلار هزینه ادغام را برای توسعه یک شبکه 5G جدید صرف میکنند. یکی از موارد مهم برای مشتریان اپراتور جدید، قیمت است. این اپراتور جدید قیمت سرویسهای خود را تغییر نمیدهد.
T-Mobile در این ادغام به شبکه بیسیم اسپرینت دسترسی پیدا میکند. این موضوع برای مشتریان این اپراتورها مفید خواهد بود چرا که همراه با این ادغام، برخی از صورتحسابهای آنها پرداخت میشوند. در حالی که این ادغام مشتریان T-Mobile را افزایش میدهد، این اپراتور میتوانست در چند سال دیگر تمام آنها را جذب کند.
در گذشته T-Mobile اپراتور MetroPCS را خریداری کرده بود، البته نحوه ادغام آنها با قرارداد جدید متفاوت است. اسپرینت دارای شبکههای باارزش است و به همین علت T-Mobile برای توسعه شبکه 5G خود به آنها نیاز دارد.
اسپرینت و T-Mobile پس از ادغام همچنان مشتریان کنونی خود را حفظ خواهند کرد. با وجود این موضوع، اگر کاربری در آینده خواهان خریداری و فعالسازی گوشی جدیدی باشد، باید مدل سازگار با T-Mobile را تهیه کند و همچنین سرویس خود را تغییر دهد. با این تغییر، سرویسهای رایگان مانند نتفلیکس همچنان در اختیار کاربران قرار میگیرد.
با توجه به این موضوع که T-Mobile قصد دارد شبکههای اسپرینت را تغییر دهد، در آینده مشتریان اسپرینت نیز مجبور به تغییر سرویسهای خود خواهند شد. بنابراین باید گوشی که با شبکههای T-Mobile سازگار است را خریداری کنند. در حالی که شاید در ماههای آینده شاهد استفاده از لوگوی اسپرینت در تبلیغات باشیم، اما در حقیقت این اپراتور نابود شده است.
با وجود این ادغام، در آینده نزدیک تغییرات اساسی ایجاد نخواهد شد. چندین ماه طول میکشد تا شرکت جدید شکل بگیرد و شبکه خود را ایجاد کند. بنابراین مشتریان این اپراتورها نباید فعلا نگران باشند.
پاسخ ها