به دنبال دنیاگیری ویروس کرونا تاکسی اینترنتی لیفت مشابه بسیاری از کسب و کارهای دیگر با مشکلات مالی مواجه شده است. این شرکت که اکنون با کاهش قابل توجه درخواست ها از سوی مسافران دست و پنجه نرم می کند به رانندگان پیشنهاد همکاری با آمازون را داده است.
اوبر به عنوان رقیب لیفت پلتفرم تحویل غذای اختصاصی خود را دارد اما لیفت فاقد چنین بخشی است. به همین دلیل در پی شیوع کرونا ویروس تصمیم به همکاری با آمازون گرفته و اخیراً با ارسال ایمیل به رانندگان، آنها را به همکاری با انبارهای آمازون در بخش تحویل بسته ها و خوراکی ها تشویق کرده است.
لیفت پیش از این از گسترش شبکه حمل و نقل خود برای انتقال کیت های تست، تجهیزات پزشکی و وعده های غذایی به افراد مسن و اقشار آسیب پذیر خبر داده بود. به گفته این تاکسی اینترنتی 100 هزار راننده در این طرح شرکت کرده بودند. این کمپانی در عین حال با مشارکت 6 موسسه سلامت، استفاده از پلتفرم خود برای افراد نیازمند به خدمات حیاتی پزشکی از جمله دیالیز، شیمی درمانی و مراقبت از والدین را تسهیل کرده بود.
آمازون به دلیل افزایش درخواست ها برای سرویس تحویل کالا، در حال حاضر از معدود شرکت هایی است که همچنان افراد جدید را استخدام می کند. این کمپانی اخیراً نرخ دستمزد ساعتی را 2 دلار افزایش داده و به دنبال استخدام 100 هزار نفر است تا از فشار کاری بر انبارهای خود بکاهد.
برای رانندگانی که قصد همکاری با آمازون را دارند صفحه ای اختصاصی در نظر گرفته شده است. آمازون همچنین اعلام کرده که رانندگان لیفت می توانند کار تمام وقت یا پاره وقت را انتخاب کنند و نیاز به هیچ رزومه یا تجربه کاری ندارند.
لیفت همچنین به رانندگانی که قصد ادامه همکاری با این تاکسی اینترنتی را دارند پیشنهاد کرده با خریداری کیسه های پلاستیکی، بخش صندلی های جلو را از عقب ایزوله کنند تا احتمال به خطر افتادن سلامت، کاهش یابد.
پاسخ ها