
این ادغام در اوایل سال ۲۰۲۶ انجام میشود.
شرکت اسنپ، مالک اپلیکیشن اسنپچت، قراردادی ۴۰۰ میلیون دلاری را با پرپلکسیتی امضا کرده تا قابلیت جستجوی هوش مصنوعی این استارتاپ را به اسنپچت اضافه کند.
به گزارش انگجت، این قابلیت از اوایل سال ۲۰۲۶ به اسنپچت خواهد آمد و موتور جستجوی هوش مصنوعی پرپلکسیتی به بخشی برجسته از رابط گفتوگو در اسنپچت تبدیل میشود. از این طریق، کاربران میتوانند بدون اینکه نیاز باشد از اپلیکیشن اسنپچت خارج شوند سؤالات خود را از این هوش مصنوعی بپرسند و پاسخهای واضح و مکالمهای را دریافت کنند.
این خبر همزمان با گزارش مالی سهماهه سوم اسنپ اعلام شده است. این شرکت اعلام کرد که درآمد ناشی از این قرارداد که در آن پرپلکسیتی برای این ادغام ۴۰۰ میلیون دلار به اسنپ پرداخت میکند احتمالاً از سال ۲۰۲۶ در سودآوری شرکت محاسبه میشود.

«ایوان اشپیگل»، مدیرعامل اسنپ، در نامهای به سهامداران همچنین اشاره کرد که اسنپ میتواند همکاریهای مشابهی را با دیگر استارتاپهای فعال در حوزه هوش مصنوعی به انجام برساند.
اسنپ در سالیان خیر مانند سایر رقبای خود به سمت استفاده گستردهتر از هوش مصنوعی مولد حرکت کرده است. این شرکت یک چتبات مبتنی بر مدلهای زبانی بزرگ به نام MyAI دارد که از مدلهای OpenAI، گوگل بهره میبرد و در آینده نیز پرپلکسیتی به این لیست افزوده میشود.
این شرکت همچنین لنزها و ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده که به رشد اشتراک Snapchat+ کمک کردهاند.
اشپیگل از افزودن قابلیتهای جدید مبنی بر هوش مصنوعی به اسنپچت خبر داد. او گفت شرکت در حال کار روی قابلیت جدیدی برای تولید ویدیو با هوش مصنوعی به نام «AI Clips» است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد از طریق دستورهای ساده، ویدیوهای کوتاه و قابل اشتراکگذاری تولید کنند. زمان عرضه این قابلیت هنوز اعلام نشده است. اسنپ همچنین قصد دارد نسخه جدیدی از عینکهای واقعیت افزوده خود با نام Specs را در سال آینده عرضه کند.
پاسخ ها